تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 12 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):تکمیل روزه به پرداخت زکاة یعنى فطره است، همچنان که صلوات بر پیامبر (ص) کمال نماز ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

خرید تجهیزات دندانپزشکی اقساطی

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1799096664




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

چهل و چهارمین جشنواره بین المللی فیلم رشد در گلستان آغاز به کار کرد


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: چهل و چهارمین جشنواره بین المللی فیلم رشد در گلستان آغاز به کار کرد گرگان - ایرنا - چهل و چهارمین جشنواره بین المللی فیلم های علمی، آموزشی و تربیتی رشد و دوازدهمین جشنواره بین المللی دانش آموزان فیلمساز، عصر شنبه در دو شهر گرگان و گنبدکاووس در استان گلستان کار خود را آغاز کرد.


به گزارش خبرنگار ایرنا، در چهل و چهارمین جشنواره بین المللی فیلم رشد 55 فیلم کوتاه، مستند، انیمیشن و سینمایی از کشورهای ایران، ژاپن، عراق، کانادا، هلند، آلمان، بلژیک، ترکیه و سوئد در موضوع مختلف آموزشی تربیتی اکران می شود و سه نفر از برجستگان نقد و فیلمسازی به نقد و بررسی آن ها می پردازند.
این جشنواره به طور متمرکز و با هماهنگی سازمان مرکزی دانشگاه فرهنگیان در تهران برگزار شده و در 16 پردیس کشور نیز به اجرا درآمده است.
مدیرکل آموزش و پرورش گلستان درمراسم افتتاح این جشنواره در مجتمع فرهنگی کاپری گرگان گفت: رسیدن به مقام عالی انسانیت از راه تربیت به دست می آید که این تربیت نیز از راه های مختلف شکل می گیرد.
محمدرضا وطنی جشنواره فوق را، وسیله ای برای تربیت دانش آموزان دانست و افزود: در این جشنواره، هنر در خدمت تربیت قرار گرفته است.
به گفته وی، جشنواره بین المللی فیلم رشد با هدف آشنایی کشورها با آداب و رسوم و ارزش ها و مفاهیم و پیوند آن ها با یکدیگر برگزار شده است.
وطنی اضافه کرد: از بهترین راه ها برای انتقال ارزش ها و مفاهیم و عقاید کشورها به نسل جدید، فیلم است چون اثرگذاری هنر بسیار زیاد است.
وی با اشاره به این که 1200 اثر به جشنواره رسیده و 208 اثر در مسابقه شرکت کردند، گفت: چقدر خوب است که متناسب با فرهنگ و آداب و رسوم استان، فیلم هایی تهیه شود تا با انتقال آن ها به مدارس، به ارتقاء فرهنگ مدارس و رشد دانش آموزان استان کمک کنیم.
وطنی،بابیان این که بومی سازی آثار ، تاثیر بیشتری در انتقال ارزش های بومی، ملی و اعتقادات به مخاطب دارد، افزود: امید است محدودیت های این جشنواره برداشته شود و میزان بازدید دانش آموزان افزایش یابد زیرا که تنها حدود 12 درصد دانش آموزان در گرگان و گنبدکاووس می توانند از این امکانات بهره ببرند در حالی که 48 درصد دانش آموزان استان ساکن روستاها هستند و از این امکانات بی بهره می مانند.
وی از اهالی هنر خواست که پیشنهادات خود را از طریق فیلم، داستان و آثار دیگر که بهترین راه برای تعلیم و تربیت است، ارائه کنند تا با تلاش آن ها بتوانیم سریع تر در مسیر رشد و ارتقای تعلیم و تربیت حرکت کنیم.
یک هنرمند سینما و تئاتر استان گلستان نیز با بیان این که هنر مشاهده و آثار بصری اثرات فوق العاده ای دارد، گفت: اما در طول این سال ها استفاده چندانی از سینما و هنر نبرده ایم.
هادی نامور افزود: ایران اسلامی پشتوانه فرهنگی قوی همچون قرآن و انبیا الهی، ادبیات کهن و تاریخ چند هزار ساله که پر از عبرت و آموزه است، دارد اما آن طور که شایسته است از آن ها استفاده نشده است.
وی ادامه داد: سینما قابلیت های زیادی دارد که باید زمانی که با مقوله پرورش سر و کار داریم، آن ها آموخته شوند.
به گفته وی، سینما نسبت به هنرهای دیگر نیاز فراوان به آموختن دارد چون فیلمنامه نویسی و ابزارهای الکترونیکی اصولی هستند که باید آموزش داده شوند و گرنه اثربخشی ما ضعیف خواهد بود.
نامور با اشاره به این که دانش آموزان باید دقیق یاد بگیرند، تحقیق کنند و فیلم ببینند، افزود: در سینما همه چیز به طور واقعی جریان دارد و آموزش اصول باید از برترین کارهایی باشد که فیلمسازان به مخاطبان و به ویژه دانش آموزان می آموزند.
وی گفت: نکته دیگری که باید مورد توجه فیلمساز باشد، تلفیق زیباشناسی با هنر است.
وی گفت: از بزرگترین اختراعات بشر، هنر سینما بود که سبب برخورد فرهنگ ها و اعتقادات و آداب و رسوم و تبادل اطلاعات شد اما در طول تاریخ وسیله تخریب نیز بوده است.
به گفته وی، با نگاه به سینمای آلمان در حکومت نازیسم می توان دید که علیه نوع بشر چه فیلم های اعجاب آوری ساخته می شد به طوری که وزیر تحقیقات آن کشور گفت که بالاتر از توپ و تانک، سینماست.
نامور اضافه کرد: در فرهنگ و آموزه های دینی، اسلامی و ایرانی ما آن قدر ارزش های بایسته و شایسته موجود است که اگر در تعلیم و تربیت بهره بگیریم، شاید بسیاری از کمبودهای محتوایی که دچار آن هستیم، پر شود.
وی با اشاره به این که تبلیغات در سینما به طور مستقیم عمل نمی شود، گفت: تم، موضوع و مفهوم همیشه به صورت نخ ابریشمی نازک زیر تمام رویدادهایی یک اثر تنیده می شود و فقط زمانی که تحلیل شود می توان به مقصود هنرمند پی برد.
این جشنواره در گرگان در پردیس امام خمینی (ره) خواهران دانشگاه فرهنگیان و اداره فرهنگ و ارشاد شهرستان گنبدکاووس برگزار می شود.
بانوان در روزهای فرد و آقایان در روزهای زوج و در دو سانس 13 تا 15 عصر و 15الی 17 عصر می توانند از اکران این فیلم ها بهره ببرند.
مراسم پایانی جشنواره عصر پنجشنبه 29 آبان از ساعت 15 تا 17 در تالار فخرالدین اسعد گرگانی برگزار می شود.
در مراسم افتتاح این جشنواره که اعضای شورای شهر و شماری از مسوولان استان و شهرستان و دانش آموزان و دانشجویان حضور داشتند، پیام سرپرست دانشگاه فرهنگیان کشور نیز قرائت شد.
7464/602/1547


24/08/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 74]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سینما و تلویزیون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن