تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 9 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام حسین (ع):هیچ کس روز قیامت در امان نیست، مگر آن که در دنیا خدا ترس باشد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

خرید تجهیزات دندانپزشکی اقساطی

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798678766




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

جهانگیری: ایجاد زیرساخت های معدنی کشور از اولویت های دولت است


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: جهانگیری: ایجاد زیرساخت های معدنی کشور از اولویت های دولت است تکاب - ایرنا - معاون اول رییس جمهوری گفت: ایجاد زیرساخت های بخش معدنی در مناطق مختلف کشور از اولویت های دولت به شمار می رود.


به گزارش خبرنگار اعزامی ایرنا، "اسحاق جهانگیری" روز شنبه در آیین افتتاح مجتمع طلای زره شوران تکاب با بیان اینکه ایجاد امکانات زیربنایی در این بخش می تواند صنعت معدن کشور را فعال کند افزود: پیش بینی شده است با توجه به اهمیت صنعت معدن در کشور بودجه های سالانه ای به همین منظور به تصویب برسد.
وی گفت: جمهوری اسلامی ایران خوشبختانه از پتانسیل های بسیار بالایی در بخش معدن برخوردار است و مطالعات زمین شناسی موجب اکتشاف و شناسایی منابع و معادن بسیار غنی در نقاط مختلف کشور شده است.
جهانگیری یادآوری کرد: کشور ما هم از نظر وجود معادن بسیار غنی در جهان از موقعیت ممتازی برخوردار است و هم از کارشناسان و نیروهای تحصیلکرده بسیار خوبی برخوردار است که به همین دلیل باید امر توسعه این بخش در کشور به طور جدی دنبال شود.
وی با بیان اینکه، ایران در زمینه داشتن معادن غنی فلزاتی چون آهن، روی و مس در جهان بی نظیر است گفت: برای توسعه بخش معدن در کشور باید زمینه حضور بخش خصوصی را در این امر فراهم ساخت.
جهانگیری یکی از رشته های مهم توسعه صنعتی ایران را صنعت معدنی عنوان کرد و افزود: در زمینه توسعه صنایع فولاد در کشور اقدامات ارزنده ای صورت گرفته که این امر با توجه به آنکه کمربند مس از کشورمان عبور کرده می تواند در بخش مس و حتی فلزاتی چون روی نیز انجام گیرد.
وی به پتانسیل های کشورمان در بخش تولید طلا نیز اشاره کرد و گفت: در ایران ذخایر طلای بسیار خوبی وجود دارد ولی هنوز معادن بزرگی در این زمینه احداث نشده که معدن زره شوران تکاب نخستین معدن بزرگ در زمینه طلا در کشور به شمار می رود.
معاون اول رییس جمهوری اضافه کرد: توسعه معدن زره شوران باید به طور جدی پیگیری شده و دغدغه های زیست محیطی احتمالی آن نیز باید کاملا مرتفع شود.
در آیین افتتاح این طرح وزیر صنعت معدن و تجارت، معاون وزیر و رییس سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع ایران، استاندار آذربایجان غربی، شماری از نمایندگان مجلس، فرماندار و امام جمعه تکاب و جمعی از مسوولان این شهرستان حضور داشتند.
با بهره برداری از کارخانه طلای زره شوران تکاب و تولید سالانه سه تن طلای خالص، یک تن و 250 کیلوگرم نقره و 500 کیلوگرم جیوه ظرفیت تولید شمش طلا در کشور به بیش از دو برابر افزایش یافته و به 5.5 تن رسید.
این کارخانه در نوع خود نخستین کارخانه بومی بزرگ مقیاس جهان با روش منحصر به فرد تولید طلای کشور به شمار می رود و فرآوری طلا در آن با روش شیمیایی انجام می گیرد که توسط یک شرکت ایرانی ابداع و به ثبت رسیده است.
برای احداث این کارخانه 834 میلیارد ریال سرمایه گذاری ریالی و 15.2 میلیون یورو سرمایه گذاری ارزی انجام شده و با بهره برداری از این معدن طلا برای 250 تا 300 نفر به صورت مستقیم و برای بیش از یک هزار نفر به صورت غیرمستقیم شغل ایجاد شد.
معدن طلای زره شوران در 35 کیلومتری شهر تکاب در آذربایجان غربی در 15 کیلومتری مجموعه جهانی باستانی تخت سلیمان قرار دارد.
ذخایر کانسنگ طلای معدن زره شوران تکاب، 20 میلیون تن با میانگین عیار 5.5 گرم در هر تن برآورد می شود که یکی از ارزشمندترین معادن شناخته شده کشور به شمار می رود.
تکاب با بیش از 78 هزار نفر جمعیت در جنوبی ترین نقطه آذربایجان غربی و در 309 کیلومتری مرکز استان واقع شده است.
584/581 /1596


24/08/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 21]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن