تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 10 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):لباس پاكيزه غم و اندوه را برطرف مى كند و باعث پاكيزگى نماز است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819690366




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

مدیر کل راه آهن شمال کشور: افتتاح راه آهن گرگان - اینچه برون در اولویت دولت است


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: مدیر کل راه آهن شمال کشور: افتتاح راه آهن گرگان - اینچه برون در اولویت دولت است ساری - ایرنا - مدیر کل راه آهن شمال کشور گفت: دولت بهره برداری از خط ریلی گرگان - اینچه برون - ترکمنستان را به عنوان اولویت مهم خود تعریف کرده است.


«یوسف گران پاشا» روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: تاکنون 90 درصد مراحل اجرای این خط ریلی در کشورهای قزاقستان، ترکمنستان و ایران انجام شده است.
وی با یادآوری این که توجه به خطوط ریلی در دو بخش داخلی و ترانزیتی در اولویت دولت قرار دارد، افزود: خط ریلی گرگان - اینچه برون - ترکمنستان به دلیل آن که کریدور ایران، ترکمنستان و کشورهای آسیای میانه است، مورد توجه دولت و شخص رییس جمهوری قرار دارد.
وی این خط ریلی بین المللی را متصل کننده کشورهای آسیای میانه به خلیج فارس و کشورهای جنوب شرق آسیا دانست و ادامه داد: قابلیت انتقال 10 میلیون تن بار از ظرفیت های این مسیر ریلی مهم به شمار می رود.
گران پاشا حمل بخش زیادی از غلات مازاد ترکمنستان و جنوب روسیه با هزینه اندک به ایران از طریق این راه آهن را سبب رونق کسب و اشتغال در کشور دانست و گفت: سالانه 13 میلیون تن غلات از قزاقستان صادر می شود که با بهره برداری از این خط ریلی ترانزیتی در مراحل اولیه حدود سه میلیون تن از این غلات برای حمل به کشورهای حاشیه خلیج فارس از طریق راه آهن حمل شود.
وی از این مسیر ریلی به عنوان فرصتی مناسب برای توسعه مبادلات تجاری بخصوص صادرات غیرنفتی نام برد و افزود: شرکت راه آهن شمال تمامی توان و امکانات آمادگی خود را برای بهره برداری از این طرح به منظور حمل بار کشورهای همسایه ترکمنستان و قزاقستان مد نظر دارد.
گران پاشا از این کریدور ریلی به عنوان کوتاه ترین مسیر برای حمل کالا از قزاقستان به کشورهای حاشیه خلیج فارس نام برد و گفت: این خط ریلی راه آهن قزاقستان را از طریق خاک ترکمنستان به ایران متصل می کند.
طول راه آهن گرگان - اینچه برون - اترک - برکت در کشورهای قزاقستان، ترکمنستان و ایران حدود 908 کیلومتر است که با پیشرفت فیزیکی 90 درصد در حال انجام مقدمات کار افتتاح قرار دارد.
ساخت مرحله نخست ایستگاه راه آهن اینچه برون به مساحت سه هزار متر مربع انجام شده است و در مرحله بعدی این ایستگاه به مساحت 9 هزار متر مربع انجام می شود.
حدفاصل گرگان تا اینچه برون چهار ایستگاه احداث شده است که عملیات ساخت این ایستگاه ها در مراحل پایانی قرار دارد.
محمد شریعتمداری معاون اجرایی رییس جمهوری به تازگی در بازدید از خط ریلی ترانزیتی اظهار امیدواری کرده است که این مسیر طی یک ماه آینده به بهره برداری برسد.
7329/1654/ 2025


14/08/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 231]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن