تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 19 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):نيت مؤمن بهتر از عمل او، و نيت كافر بدتر از عمل اوست و هر كس مطابق نيت خود عمل ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

صنعت نواز

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

خرید تجهیزات دندانپزشکی اقساطی

خانه انزلی

تجهیزات ایمنی

رنگ استخری

پراپ فرم رابین سود

سایت نوید

کود مایع

سایت نوید

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1799755338




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

تغییر کاربری زمین کشاورزی ممنوع است


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران: رئیس سازمان امور اراضی:
تغییر کاربری زمین کشاورزی ممنوع است
رئيس سازمان امور اراضي کشور درباره خريد ويلا و زمين در شهر‌های شمالی بدون توجه به ضوابط و شرايط قانونی هشدار داد و گفت: خريد و فروش زمين‌های کشاورزی برای مالکان آن ممنوعيتی ندارد اما اجازه تغيير کاربری آن از زراعی و کشاورزی به مسکونی را نمی‌دهيم.


به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران؛ قباد افشار اظهار داشت: متاسفانه برخي افراد سودجو، زمين‌هاي داراي کاربري کشاورزي را به ويژه در استان هاي شمالي بدون مجوز از مراجع ذيصلاح تفكيك مي کنند و حتي در مواردي پس از ساخت غيرقانوني ويلا آن را مي فروشند و در اين فاصله ارزش زمين ها به شدت افزايش مي يابد و سود کلاني را در واقع کلاهبرداري مي کنند و در اين حال که کار انها کاملا غير قانوني است که ما حتما برخورد مي کنيم.

وي با اشاره به ارزش خاک در شمال کشور و حاصلخيزي ان گفت: اجازه کاربري شاليزارها را هرگز نمي دهيم تا به نسل اينده بدهکار نباشيم.

وي افزود: اين روزها بخش قابل توجهي از آگهي هاي نشريات به فروش زمين‌ها و ويلاهاي فاقد اسناد مالكيت و مجوز ساخت اختصاص دارد كه از هموطنان توصيه مي کنيم در اين موارد دقت لازم را بکنند تا متضرر نشورند و همکاران در ادارات و سازمان جهاد کشاورزي در سراسر کشور آماده همکاري و اطلاع رساني اين باره هستند.

رئيس سازمان امور اراضي کشور در گفتگو با راديو اقتصاد از رصد کردن تغيير کاربري هاي غير مجاز اراضي با تهيه عکس هاي هوايي خبر داد و گفت: بيش از 90 هزار هکتار تغيير کاربري غير مجاز انجام شده که هنوز پرونده‌ اين تخلف ها تشکيل نشده است.

قباد افشار گفت: در 18 سال اخير 90 هزار هکتار زمين در سطح کشور تغيير کاربري غيرمجاز پيدا کرده که به صدور پرونده به محاکم قضايي منجر شده است.

از 90 هزار هکتار 70 هزار هکتار حکم جلوگيري از تغيير کاربري غير مجاز صادر شده که 50 درصد آن اجرايي شده است.

افشار تصريح کرد: 40 درصد تخريب ها در تغيير کاربري اراضي غيرمجاز در اطراف کلان شهرها از جمله گيلان، گلستان، تهران، البرز و مازندران صورت مي گيرد.

افشار ادامه داد: دولت، وزارت جهاد کشاورزي را موظف کرده است طرح پايش اراضي و سنددار کردن اراضي کشاورزي را در برنامه هاي خود قرار دهد که با همکاري وزارتخانه‌هاي جهاد کشاورزي و راه و شهرسازي، سازمان ثبت اسناد و املاک و معاونت راهبردي رياست جمهوري انجام مي شود.

رئيس سازمان امور اراضي کشور همچنين از تشكيل يگان هاي حفاظتي امور اراضي در تمامي استان ها در سال آينده خبر داد و گفت: يگان هاي حفاظتي در  استان هاي قم - قزوين -مازندران - اصفهان و البرز به منظورگشت زني در اراضي و حفظ كاربري آن تشكيل شده است که در ديگر استان ها نيزتشكيل مي شود.

براساس قانون حفظ کاربري اراضي زراعي و باغي، هرگونه تغيير کاربري در اراضي کشاورزي و ساخت‌وساز در مزارع و باغ‌ها بدون مجوز سازمان جهاد کشاورزي ممنوع است و با متخلفان، طبق قانون به شدت برخورد خواهد شد.    

با توجه به افزايش فعاليت سودجويان و دلالان و تبليغات گسترده در زمينه‌ خريد و فروش زمين براي ويلاسازي و افزايش ساخت‌وساز و تغيير کاربري اراضي به ويژه در شمال کشور  مردم ضمن حفظ هشياري، آگاه باشند براساس قانون حفظ کاربري اراضي زراعي و باغي، هرگونه تغيير کاربري اراضي کشاورزي و ساخت‌وساز در مزارع و باغ‌ها بدون مجوز سازمان جهاد کشاورزي ممنوع بوده و با متخلفان، طبق قانون برخورد خواهد شد.

همچنين احداث گلخانه، دامداري، مرغداري، استخر پرورش ماهي و ساير توليدات کشاورزي و کارگاه‌هاي صنايع تکميلي و غذايي در روستاها نيازمند دريافت مجوز از سازمان جهاد کشاورزي استان است.

بنابر اين گزارش صدور مجوز يا پروانه ساخت‌وساز در اراضي کشاورزي توسط شهرداران، بخشداران، دهياران و ديگر مسئولان، مشروط به نظر سازمان جهاد کشاورزي استان ذيربط است و متخلفان براي اعمال قانون به محاکم قضايي معرفي خواهند شد.

گواهي‌هاي صادره مبني بر احداث بنا يا ديوار‌کشي اراضي زراعي و باغي توسط شوراي اسلامي محل يا ساير دستگاه‌ها وجاهت قانوني ندارد و مانع از برخورد با متخلفان نخواهد شد.        

همچنين واگذاري خدمات زيربنايي مانند آب، برق، گاز و تلفن در خارج ازمحدوده شهرها منوط به کسب مجوز از سازمان جهاد کشاورزي است.    

هرگونه تغيير کاربري و تبديل اراضي زراعي، باغي و اراضي باير داراي سابقه کشت و کار واقع در حريم شهرها و خارج از آن ممنوع بوده و متخلفان پس از معرفي به محاکم قضايي به پرداخت جزاي نقدي و قلع و قمع بنا و مستحدثات و اعاده‌ي زمين به وضع اوليه محکوم خواهند شد.

از هم‌ميهنان به ويژه روستائيان سخت‌کوش و پرتلاش درخواست مي‌شود اگر قصد احداث بنا يا ديوار‌کشي اراضي زارعي و باغي خود را دارند، حتما قبل از هرگونه اقدامي، مجوز لازم را از مديريت جهاد کشاورزي شهرستان دريافت کنند.        

هموطنان گرامي مي‌توانند در صورت مشاهده هرگونه تخريب و تغيير کاربري زمين‌هاي کشاورزي مراتب را از طريق سامانه پيام کوتاه سازمان امور اراضي به شماره 300005721 گزارش کنند يا به واحدهاي کشيک ادارات اراضي مستقر در مديريت جهاد کشاورزي شهرستان محل وقوع تغيير کاربري اطلاع دهند.

انتهای پیام/







تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۳۹۳ - ۰۷:۴۵





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 32]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن