تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 13 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كس از شما منكرى ببيند بايد با دست و اگر نتوانست با زبان و اگر نتوانست با قلبش آن ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820359315




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

ممنوعیت برداشت از آب های زیر زمینی در نوبران ساوه تا سه سال


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: ممنوعیت برداشت از آب های زیر زمینی در نوبران ساوه تا سه سال ساوه- ایرنا- مدیر امور منابع آب ساوه گفت: برداشت از آب های زیر زمینی در نوبران این شهرستان تا سه سال آینده ممنوع شد.


«نقی بهجت» روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این ممنوعیت به دلیل افت سطح آب زیرزمینی و کمبود حجم مخزن در محدوده مطالعاتی دشت های ساوه و نوبران اعمال می شود.
وی با بیان اینکه پیشتر نیز بهره برداری با توجه به کاهش سطح ذخایر زیر زمینی آب منطقه ممنوع بود، اظهار کرد: خشکسالی و برداشت های بی رویه در چند سال اخیر باعث افت شدید و آسیب جدی به منابع آب زیر زمینی شده است.
وی، استفاده از روش های جدید آبیاری برای کشاورزی، بهره مندی از روش های انتقال آب و کنتورهای هوشمند و ایجاد فرهنگ بهینه مصرف آب در بهره برداری و کشاورزی را از جمله راهکارهایی دانست که در کاهش مصرف آب موثر است.
بهجت با بیان این که حفر چاه نیز ممنوع است، گفت: به منظور جلوگیری از افزایش افت آب زیر زمینی در ساوه و نوبران بر اساس ماده 4 قانون توزیع عادلانه آب، حفر چاه عمیق، نیمه عمیق و احداث قنات و یا هرگونه افزایش بهره برداری از منابع تا سال96 ممنوع است.
وی افزود: در سال‎های اخیر افت سطح آب منابع زیر زمینی در دشت های ساوه و نوبران یک و نیم متر بوده و هم اکنون افت سطح آب زیر زمینی به دو متر افزایش یافته است.
وی اظهار کرد: برداشت بی رویه و افت آب های زیرزمینی موجب فرو نشست زمین در برخی از مناطق این شهرستان شده است.
وی بیان کرد: هم اکنون پدیده نشست زمین به دلیل برداشت های بی رویه در دو روستای انجیرآوند و سینک این شهرستان به میزان نیم متر مشهود است.
سالانه 470 میلیون مترمکعب آب از منابع زیر زمینی در دشت ساوه استحصال می شود و جدای از آن هر سال 178 میلیون مترمکعب آب از چاه، قنات و چشمه های بخش نوبران این شهرستان برداشت می شود.ک/3
7337/559


20/08/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 29]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن