تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 9 آذر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هر كس به خاطر خداى سبحان از چيزى بگذرد، خداوند بهتر از آن را به او عوض خواهد داد. ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

سایبان ماشین

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

خرید یخچال خارجی

موسسه خیریه

واردات از چین

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

طراحی سایت تهران سایت

irspeedy

درج اگهی ویژه

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

زانوبند زاپیامکس

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

خرید بلیط هواپیما

بلیط اتوبوس پایانه

قیمت سرور dl380 g10

تعمیرات پکیج کرج

لیست قیمت گوشی شیائومی

خرید فالوور

بهترین وکیل کرج

بهترین وکیل تهران

خرید اکانت تریدینگ ویو

خرید از چین

خرید از چین

تجهیزات کافی شاپ

محصولات فوراور

خرید سرور اچ پی ماهان شبکه

دوربین سیمکارتی چرخشی

همکاری آی نو و گزینه دو

کاشت ابرو طبیعی و‌ سریع

الک آزمایشگاهی

الک آزمایشگاهی

خرید سرور مجازی

قیمت بالابر هیدرولیکی

قیمت بالابر هیدرولیکی

قیمت بالابر هیدرولیکی

لوله و اتصالات آذین

قرص گلوریا

نمایندگی دوو در کرج

خرید نهال سیب

وکیل ایرانی در استانبول

وکیل ایرانی در استانبول

وکیل ایرانی در استانبول

رفع تاری و تشخیص پلاک

پرگابالین

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1835450161




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

انتقام مردگان


واضح آرشیو وب فارسی:راسخون:
انتقام مردگان
انتقام مردگان ترجمه :هيلدا نکومند جلوه هاي بصري «دگرسيما شونده ها 2» (Transformers 2: Revenge of the Fallen) ساخته مايکل بي دگر سيماشونده ها روبوت هاي بيگانه غول آسايي هستند از سياره سايبرتون که در شهر ليکان زندگي مي کنند و به دو گروه خير (Autobots) به رهبري اپتيموس پرايم و گروه شر (Decepticons) به رهبري مگاترون تقسيم مي شوند. اين روبوت هاي غول آسا، توانايي دگرديسي و تبديل شدن به ماشين، هواپيما و حيوانات آهنين را دارند و هر کدام از آن ها متناسب با شخصيتشان ويژگي ها و کاري هاي مخصوص به خود را دارند. اين دو گروه خير و شر، ساليان سال است که با هم در جنگ هستند، چرا که گروه Autobots قسم خورده اند که نگذارند Decepticons ها به نيات خبيث و پليد خود برسند. همان قصه هميشگي جنگ خير و شر (براي دريافت اطلاعات بيشتر درباره دگر سيما شونده ها و قسمت اول فيلم به شماره 61 صنعت سينما، مرداد 1386 مراجعه کنيد). اينک روبوت هاي غول آسا (دگرسيماشونده ها) باز مي گردند و جنگ خير و شر از سر گرفته مي شود. در دگرسيماشونده ها 2 : انتقام مردگان تعداد روبوت ها افزايش يافته و از نظر ظاهري شکل آن ها پيچيده تر شده است. مايکل بي - پس از اين که شواليه سياه در زمينه سينماي آيمکس آزمون خود را پس داد - بر آن شد تا اين شيوه فيلمبرداري را در فيلم جديد خود بيازمايد و بدين ترتيب تصميم گرفت تا دو صحنه پرچالش نبرد دگرسيماشونده ها را - براي هر چه بهتر نمايش دادن آن ها - با دوربين هاي مخصوص فرمت بزرگ تر (سينماي آيمکس) فيلمبرداري و تهيه کند. شرکت (ILM (Industrial Light & Magic دوباره درگير ساخت دگرسيماشونده ها شد و اسکات فارار و اسکات بنزا مجددا به عنوان سرپرست جلوه هاي تصويري و مدير انيميشن اين فيلم انتخاب شدند. الکس جاگر نيز مديريت هنري جلوه هاي تصويري را بر عهده گرفت. فارار دراين باره توضيح مي دهد: « پس از نمايش قسمت اول، بينندگان و دوستداران فيلم نظرهاي مختلفي را ارائه کردند - خصوصا در صحنه هاي تغيير شکل روبوت ها - اين نظرات براي ما بسيار مهم بود و مي خواستيم آن ها را اعمال کنيم. طبق فيلمنامه تعداد روبوت ها تقريبا چهار برابر شد و حال آن که زمان ما در مقايسه با قسمت اول همان زمان محدود بود. يک سال و نيم و اين براي ما زمان کمي بود. بنابراين براي ساخت و طراحي روبوت ها بايد هر چه زودتر دست به کار مي شديم. طراحي و ساخت مدل هر روبوت تقريبا دوازده هفته طول کشيد و پس از آن انجام مراحل بعدي نظير نقاشي، فيلمبرداري از آن ها و نهايي سازي هر يک حدودا دوازده تا پانزده هفته، مدل هاي طراحي و ساخته شده ما ابعاد بزرگ و غول آسايي داشتند و به تناسب آن باقي کارها نيز (مانند انيميشن آن ها) در ابعاد بزرگ و غول آسايي انجام شد، چرا که داستان اين نياز را مي طلبيد. اين بار سعي کرديم تا اشتباه قسمت اول را تکرار نکنيم. در ساخت قسمت اول، يک اتفاق غير طبيعي، عادي جلوه داده شده بود. فضاي ذخيره سازي اطلاعات از 20 ترابايت به 150 ترابايت افزايش يافت، در حالي که بيش تر از 95 درصد ايستگاه کاري رندر مورد استفاده قرار گرفت و نزديک به 350 نفر نيز مشغول کار بودند. حال آن که براي قسمت جديد تصميم گرفتيم تا کارها را تقسيم کنيم و ساخت بيش از شصت نماي اصلي را شرکت ILM انجام داد. همچنين Digital Domain نيز بخش هايي از کار را بر عهده گرفت. يکي از دلايلي که باعث شد تا کارها را تقسيم کنيم اين بود که هر انيماتور مي بايست کارهاي زيادي را انجام دهد. و ما بر آن بوديم تا وظايف انيماتورها را کاهش دهيم. مشکل اصلي رفت و برگشت هايي بود که بين ما و انيماتورها صورت مي گرفت. آن ها طراحي مي کردند و بعد ما طرح آن ها را در نمايي مي ديديم، سپس شخصي که متخصص در ساختار شخصيت ها- از لحاظ زيباشناسي بود- روي آن ها نظر مي داد و آن ها مي بايست نظرهاي او را در طرح اعمال مي کردند و پس از پويانمايي مجدد براي ما مي فرستادند. اين رفت و برگشت ها واقعا خسته کننده بود. بنابراين تصميم گرفتيم که همه موارد را از ابتدا تنظيم کنيم و نظرات خود را با آن ها در ميان گذاريم و بدين ترتيب توانستيم در زمان صرفه جويي کرده و از حداکثر وقت استفاده کنيم. يکي ديگر از مواردي که باعث صرفه جويي در زمان شد، اين بود که تصميم گرفتيم تا نورپردازي هر روبوت را نيز بنا به نوع نورپردازي (پخش شده يا انعکاسي) به بخش هاي مختلف تقسيم کنيم و آن را جداگانه انجام دهيم. بنابراين هر روبوت با تمامي مواردي که درون خود داشت مي توانست به طور جداگانه رندر شود، اما اگر اين کار را انجام مي داديم ديگر نمي توانستيم روي بخش هاي مختلف آن کنترل داشته باشيم و سايه روشن هاي نوري آن را بنا به درخواست کارگردان کم و زياد کنيم. اما اين کار - کنترل روي آن بعد از رندر- با مصرف مقدار بيشتري فضاي حافظه امکان پذير شد و توانستيم با درست کردن اتاقي کنترل در سيستم نظرات کارگردان را نيز برآورده سازيم. نهايت تلاش ما در اين بود که کارايي را افزايش دهيم. اين يکي از بزرگ ترين پروژه هاي ما بود. در اين پروژه با انبوه شبيه سازي سروکار داشتيم. حجم شبيه سازي هاي کار شده توسط شرکت ILM در اين فيلم قابل تصور نيست. به طور مثال در لحظه تبديل شدن شخصيت ديواستاتور به يک هرم چندضلعي، تعداد شبيه سازي هاي آن بسيار زياد بود. اين شخصيت به هشتادهزار قطعه تبديل مي شد و در مقايسه با کوچک ترين شخصيت اين روبوت ها اپتيموس با ده هزار قطعه، حيرت انگيز بود. مجسم کنيد اين شخصيت در دنياي واقعي بايد چيزي نزديک به 150 فوت قد داشته باشد و بنابراين بايد به صورت غول آسا ساخته مي شد و به همين خاطر تصويرپردازي از آن با تکنولوژي آيمکس انجام شد تا بزرگ تر به نظر رسد.» بنزا اضافه مي کند: « تعداد قطعات را افزايش داديم، چرا که مي خواستيم طبق خواسته مايکل هر کدام از روبوت ها شخصيت مخصوص به خود را پيدا کنند و تماشاگر با انبوه روبوت ها متفاوت روبه رو شود. همچنين سعي کرديم تا کيفيت حرکت آن ها روان تر شده و به حرکت واقعي شبيه تر شود.» بنزا مي گويد: « براي ساخت سکانس هاي جنگ تمامي ايده ها را به کار گرفتيم. مدت زمان نبرد در نسخه معمولي کمي کوتاه خواهد بود، ولي در نسخه سينمايي آيمکس چند دقيقه طولاني تر است. براي ساخت صحنه هاي نبرد به طور جداگانه تدوين را انجام داديم. براي تهيه فيلم پس زمينه نبرد در نيومکزيکو بودم. نماهاي مربوط به شهر که گرفته شد، مايکل تصميم گرفت تا ديگر نماهاي مربوط به پس زمينه نبردهاي ديگر نيز تهيه شده و همه آن ها را در اختيار من قرار دهد، پس از آن من شروع به جداسازي پس زمينه هاي مورد نياز کردم و طراحي خود را بر اساس آن انجام دادم و بعد از آن از طراحي هاي پروپوزالي تهيه و به مايکل نشان داديم و بعد از تاييد و ديگر تنظيم ها را انجام داديم. بدين ترتيب روند تدوين صحنه هاي نبرد با ساخت ديگر صحنه ها متفاوت شد و ساخته شد. به همين ترتيب فيلمبرداري نماهاي نبرد در جنگل و جنگ هاي هوايي در فرمت آيمکس انجام شد. شخصيت ديواستاتور بايد کل قاب صفحه را به مرور پر مي کرد با پشت زمينه اي که به صورت ديجيتالي ساخته شده بود و براي ساخت اين بخش هشت برابر فيلم هاي 35 ميليمتري فريم استفاده شد، هشت برابر صحنه هاي عادي فضاي ذخيره مصرف شد و مدت زمان رندر شدن آن نيز هشت برابر ديگر صحنه ها بود. براي رندر شدن هر فريم شخصيت ديواستاتور 72 ساعت زمان طول کشيد. براي ساخت صحنه هاي نبرد در جنگل سعي کرديم اندکي از دردسرهاي خود کم کنيم، اما امکان پذير نبود، چرا که بايد در فرمت آيمکس کار مي کرديم و در اين فرصت مي بايست حرکت ها کندتر شده و چندان سريع نباشند و حال آنکه صحنه ما نبرد بود و نمي شد حرکت هاي آن کندتر انجام شود اين خود يک چالش اساسي ما در حين فيلمبرداري بود. بنابراين به صحنه عنصرهايي را اضافه کرديم تا با فرمت فيلمبرداري سازگاري داشته باشد مانند اين که سعي کرديم درصدي از حرکت شخصيت ها را مات کرده و محو سازيم، اما بچه هاي گرافيک کامپيوتري با محوسازي حرکت ها چندان موافق نبودند، چرا که شخصيت ها، ماشين هايي بودند که از قطعات مختلف تشکيل شده و حرکت هر قطعه بخشي از شخصيت هاي آن ها بود، به همين خاطر مجبور شدم تعداد محو حرکات را به حداقل برسانم و از آن ها تنها در موارد متعددي استفاده شد مانند صحنه اي که شخصيت بابملبي جلو دوربين مي آيد. يا نماهاي مربوط به شخصيت هاي مگاتورن و آپتيموس در نبرد جنگل، تعداد محو حرکت را به سه تا هشت حرکت کاهش داديم.» فارا درباره نحوه نورپردازي شخصيت ها توضيح مي دهد: « طراحي نورهاي محيط اطراف شخصيت ها، اجراي آن ها و همچنين رندر کردن نور هر روبوت بسيار چالش برانگيز بود. همه مي دانند که من يک بسته نرم افزاري تهيه کرده ام که نورهايي شبيه و برابر با نورهاي طبيعي در فيلمبرداري را شبيه سازي مي کند؛ با اين وجود در طراحي و ساخت اين نورها دچار مشکل شديم. سعي ما بر آن بود که حاصل کار از لحاظ سبک به درستي درآيد. بهترين نمونه اي که مي توانم براي شما بياورم نورپردازي شخصيت جت فاير است. قد او نزديک به پنجاه فوت بود و درون محيط کامپيوتر مي توانستيم آن را تنها با يک منبع نوري، نورپردازي کنيم. اين نوع نورپردازي به نورپردازي در فضاي خارجي شباهت داشت و مناسب بود. اما براي نماهاي داخلي مانند نماي مربوط به موزه اسميت - سونيان نورپردازي متفاوت و سخت تر بود، چرا که طبيعي از کار در نمي آمد. همه مي دانيم که بر اساس قانون فيزيک، زماني که به اندازه بيست واحد نور به فضايي تابانيده شود، اين نور در بعضي بخش ها افت پيدا کرده و کم رنگ تر خواهد بود و در واقع نورپردازي کامل نيست، اين قانون فيزيک است؛ در حالي که در دستگاه کامپيوتري افت نوري وجود ندارد و همه چيز کامل است و اين مشکل اساسي ما بود؛ چرا که ديگر نور طبيعي نداشتيم. بنابراين تصميم گرفتيم با ترفندهاي مختلف اين نورپردازي کامل را ناقص جلوه دهيم تا به واقعيت شبيه تر شود. در موزه اسميت سونيان واقعي 41 منبع نوري وجود دارند که آن جا را نورپردازي مي کنند، ما سعي کرديم نورهاي آن ها را براي جت فاير بازسازي کرده به حالت واقعي در آوريم. لوکيشن ها و محيط هايي که داستان فيلم در آن مي گذشت بسيار متفاوت بود، ولي دو لوکيشن اصلي در فيلم وجود داشت: ساختمان بتلهام استيل در شانگهاي و اهرام مصر، فيلمبرداري در اين مکان ها باعث افتخار بود. براي نورپردازي شب هاي شانگهاي از چند هفته قبل از شروع فيلمبرداري در آن جا حاضر بوديم. يکي از اساسي ترين مشکلات ما اندازه روبوت ها بود که مي بايست واقعي در مي آمد، اهرام مصر براي درآوردن اين اندازه ها ايده آل بودند. مشکل در اهرام اين بود که نمي توانستيم در هنگامي که گروه در لوکيشن حاضر بودند فيلمبرداري هوايي داشته باشيم. به ما اجازه اين کار داده نشد و همين امر موجب شد تا گروه نقاشي پوششي ديجيتالي ما در محل حاضر شده و از تمامي زواياي اهرام نمونه هايي تهيه سازد تا براي ساخت محيط از آن استفاده کنيم. ناراحتي ما اين بود که نمي توانستيم به صورت هوايي فيلم تهيه کنيم، اما اجازه داشتيم در محيط واقعي حضور داشته باشيم. با اين وجود دوباره سازي اين محيط واقعا مشکل بود. بالاخره در دسامبر موافقت شد که فيلمبرداري هوايي داشته باشيم، کمک بزرگي بود و من پس از آن دريافتم که هنوز فيلمبرداري واقعي از ساخت در کامپيوتر بسيار بهتر بوده و حقيقي تر به نظر خواهد رسيد تکه تکه شدن يکي از اهرام به دست شخصيت ديواستاتور، از ديگر کارهاي چشمگير و قابل توجه و پرکار بود. اين صحنه از چهار تا پنج نما تشکيل مي شد، درحالي که نزديک به هفت ما طول کشيد تا شرکت ILM تمامي بلوک هاي مقبره اهرام را دوباره سازي کرده تا به دست روبوت تخريب شود. در تاريخچه شرکت ILM اين يک رکورد محسوب مي شد، چرا که مدل ساخته شده هشت برابر بزرگ تر از مدل قبلي بود که در اين شرکت شبيه سازي شده بود. تعدادي از اهالي بومي نيز به صورت ديجيتالي بازسازي شدند و در ابتدا تنها از چند تن از اهالي بومي که مي توانستند به خوبي بازي کنند فيلم تهيه شد، اين کار براي واقعي تر جلوه دادن فيلم بود. به طور کل ما هرکس و هر چيزي را جذب کرديم و به کار برديم تا فيلم واقع نمايانه تر ساخته شود.» برگرفته از : ( AWN & VFX World (July 2009 منبع:نشريه صنعت سينما ،شماره 85/س
#فرهنگ و هنر#





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: راسخون]
[مشاهده در: www.rasekhoon.net]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 409]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن