تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 11 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):خداشناس ترين مردم پر درخواست ترين آنها از خداست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819754282




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

برنامه دانشکده معماري دانشگاه يزد براي احياي معماري سنتي


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۲۰ آبان ۱۳۹۳ (۲۱:۴۶ب.ظ)
برنامه دانشکده معماري دانشگاه يزد براي احياي معماري سنتي رئيس دانشکده هنر و معماري دانشگاه يزد در کارگاه آموزشي بين‌المللي قنات و معماري در يزد با اشاره به اهميت نقش معماران گفت: معماران اين سرزمين به نحوي با توجه به سبک معماري الگو براي کشورهاي ديگر شدند که به صورت مستقيم و غير مستقيم و فعال تقسيم بندي شده اند و تأثير گذارند.
به گزارش خبرگزاري موج، دکتر محمدحسين آيت اللهي با بيان اين مطلب افزود: يکي از طرح‌هاي معماري طراحي پايدار است که هيچگونه ضرري براي طبيعت نداشت، اما؛ امروز طرحي به وجود آمده است که توقع بيشتري نسبت به طبيعت دارد و مي گويد که بايد طبيعت را درک نماييم و با آن ارتباط برقرار نماييم که آن را طراحي احيا کننده يا مولد مي نامند.
رئيس دانشکده هنر و معماري دانشگاه يزد همچنين با اشاره به معيارهاي استفاده از طبيعت و معماري خاطرنشان کرد: شاخص هايي براي معماري بايد در نظر گرفته شود تا مفيد بودن آن را بررسي نماييم که آنها شامل توليد و يا از بين بردن هواي پاک، توليد و يا از بين بردن آب پاک، توليد يا عدم توليد نيازهاي خود، توليد و از بين بردن خاک غني، استفاده يا هدردادن انرژي خورشيد، تامين يا عدم تأمين حيات بشري، زيبا يا زشت بودن است.
وي گفت: ما در دانشکده هنر و معماري دانشگاه يزد سعي داريم تا معماري سنتي يزد را با معماري امروز آن مقايسه کرده و آن را احيا نماييم و سعي داريم تا از بين رفتن اين آثار و معماري تاريخي جلوگيري نماييم.
لازم به ذکر است، کارگاه آموزشي بين‌المللي قنات و معماري با هدف بررسي نقش قنات در پيکربندي شهر يزد، وضعيت کنوني قنات در برابر توسعه‌ شهري، راهکارهاي حفظ قنات در زمينه مدرن و بررسي ارزش‌هاي معماري و هنري قنات در مرکز بين‌المللي قنات و سازه‌هاي تاريخي آبي با همکاري مدرسه‌ عالي معماري فرانسه، مدرسه ملي تحصيلات عالي معماري منظر و طبيعت فرانسه و دانشکده هنر و معماري يزد از امروز تا 26 آبان ماه در يزد برگزار مي‌شود.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 37]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن