تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 13 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):انسان بايد براى آخرتش از دنيا، براى مرگش از زندگى و براى پيرى‏اش از جوانى، توشه...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820544579




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

ضرورت تبدیل قم به قطب فرهنگ مكتوب و چاپ و نشر كشور


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری پانا: استاندار قم تاکید کرد؛ ضرورت تبدیل قم به قطب فرهنگ مكتوب و چاپ و نشر كشور خبرگزاری پانا:معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در نشست مشترك با استاندار قم گفت: اگر بخواهیم افق چشم انداز را در فضای قم ترسیم كنیم، قم باید به قطب فرهنگ مكتوب و چاپ و نشر كشور تبدیل شود.
۱۳۹۳ سه شنبه ۲۰ آبان ساعت 17:39



به گزارش خبرگزاری پانا ، حجت الاسلام والمسلمین صالحی منش در جلسه بررسی طرح های عمرانی حوزه ی فرهنگی قم كه با حضور عباس صالحی معاون فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد طی سخنانی با اشاره به اهمیت مسئله ی فرهنگ اظهار كرد: مسائل فرهنگی در قم از اهمیت و جایگاه ویژه ای برخوردار است.
استاندار قم با اشاره به روی كارآمدن دولت تدبیر و امید و حضور افراد ولایتمدار در وزارت فرهنگ و ارشاد خاطرنشان كرد: حضور این افراد می تواند برای حوزه ی فرهنگ كشور منشا خدمات و خیرات فراوان باشد.
استاندار قم در ادامه، طرح های مهم فرهنگی قم را مورد تاكید قرار داد و با بیان اینكه بلوار پیامبر اعظم (ص) متعلق به جهان اسلام و تشیع است، افزود: افزود: باید با مدیریت راهبردی زمینه ی تحقق كاركردهای فرهنگی این طرح مهم را فراهم نماییم.
حجت الاسلام والمسلمین صالحی منش همچنین اختصاص 200 هكتار به شهرك چاپ و نشر در شاهراه مواصلاتی كشور را نتیجه ی نگاه متعالی به حوزه ی فرهنگ مكتوب قم دانست و افزود: قم با دارابودن دومین مركز چاپ و نشر كشور می تواند نقش محوری را در بخش های فرهنگی بویژه در بحث چاپ و نشر ایفا نماید.
وی با تاكید بر ضرورت تكمیل و تجهیز شهرك چاپ و نشر، استقرار ناشران برتر كشور در این شهرك را در راستای رشد و توسعه ی این منطقه ضروری دانست و افزود: باید اهتمام ویژه ای نسبت به تشویق و ترغیب واحدهای بزرگ فعال عرصه ی چاپ و نشر كشور و استان برای استقرار در این شهرك داشته باشیم.
استاندار قم با بیان اینكه این گونه نشست ها باید با حضور مسئولین استانی استمرار داشته باشد خاطرنشان كرد: تعیین طرح های عمرانی اولویت دار حوزه ی فرهنگ تا پیش از سفر رئیس جمهور به قم موجب تسریع در تصویب طرح ها و جذب اعتبارات خواهد شد.
عباس صالحی معاون فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز در این جلسه با اشاره به اینكه قم علاوه بر فرصت های زیارتی در حوزه ی اقتصاد و فرهنگ نیز دارای جایگاه موثری است گفت:‌ در فرهنگ مكتوب هیچ استانی بعد از تهران با قم توان رقابت ندارد.
وی با اشاره به فعالیت ده ها نشریه و مطبوعات فاخر در قم، جایگاه برتر قم در حوزه ی چاپ و نشر كتب دینی را یادآور شد و افزود: اگر بخواهیم افق چشم انداز را در فضای قم ترسیم كنیم، قم باید به قطب فرهنگ مكتوب و چاپ و نشر كشور تبدیل شود.











این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری پانا]
[مشاهده در: www.pana.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 32]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن