تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 17 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):كمال ادب و مروت در هفت چيز است: عقل، بردبارى، صبر، ملايمت، سكوت، خوش‏اخلاقى و مدا...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805350714




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

سرمايه‌گذاري‌هايي كه جواب مي‌دهد


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: سرمايه‌گذاري‌هايي كه جواب مي‌دهد
آنچه باعث پيشرفت كشورها در مسابقات بين‌المللي و المپيك مي‌شود، توجه و سرمايه‌گذاري روي رشته‌هاي مدال‌آور است.
نویسنده : دنيا حيدري 


آنچه باعث پيشرفت كشورها در مسابقات بين‌المللي و المپيك مي‌شود، توجه و سرمايه‌گذاري روي رشته‌هاي مدال‌آور است. رشته‌هايي كه شايد محبوبيت آنها به اندازه رشته‌هايي چون فوتبال، بسكتبال و واليبال نرسد، اما با توجه به آنكه مدال‌آور هستند، مي‌توانند سرنوشت تيم‌ها را در جدول‌هاي رده‌بندي تغيير دهند. با نگاهي اجمالي به آمارها مي‌توان به اين نتيجه رسيد كه قهرمانان المپيك و بازي‌هاي آسيايي با سرمايه‌گذاري روي شش رشته مدال‌آور و انحصار اين رشته‌ها به خود عملاً كسب مقام‌‌هاي بالاي جدول را براي خود تضمين كرده‌اند.

  قايقراني:
در طول ادوار المپيك‌هاي مختلف، 1353 مدال بين شركت‌كنندگان رشته‌هاي مختلف قايقراني توزيع شده است كه در اين بين آلمان‌ها بيشترين مدال يعني 207 مدال را به خود اختصاص داده‌اند. روس‌ها، مجارها، امريكا و انگليس نيز بعد از آنها قرار دارند.  در المپيك 2012 لندن نيز 120 مدال در قايقراني توزيع شده. در اين بين انگليس با 18، آلمان با 11، نيوزلند با پنج، استراليا با چهار و اسپانيا با دو مدال گوي سبقت را از ساير رقبا ربودند.  در بازي‌هاي 2014 اينچئون 84 مدل قايقراني توزيع شد كه چين 27، كره جنوبي16، قزاقستان 13 و ژاپن 11 مدال از اين رشته ورزشي به خانه بردند.

  ژيمناستيك:
ژيمناستيك نيز از آن دست رشته‌هاي پر مدال است كه از سال 1896 تا 2012 لندن، 939 مدال در آن رد و بدل شده است كه سهم روس‌ها، امريكا و ژاپن از سايرين بيشتر بوده است.  در المپيك 2012 لندن اما 54 مدال در ژيمناستيك تقسيم شد كه در اين بين ورزشكاران چين و روسيه هر كدام با كسب 12 مدال از ديگران پيشي گرفتند. امريكا هم سومين تيم در كسب بيشترين مدال از بين كشورهاي شركت‌كننده در اين رشته بود.  مدال‌هاي توزيع شده ژيمناستيك در اينچئون هم 54 عدد بود كه چين، ژاپن و كره بيشترين سهم را با كسب به ترتيب 19، 12 و هشت مدال داشتند.

  دو و ميداني:
 2802، تعداد مدال‌هاي تقسيم شده دووميداني در تاريخ المپيك است كه از اين تعداد مدال، تاكنون امريكا با 797، سوئيس با 193 و انگليس با 194 مدال، بيشترين سهم را از اين رقم چشمگير داشته‌اند.  در المپيك لندن نيز از بين 143 مدال توزيع شده در دو‌ و‌ميداني، 29 مدال به امريكا، 17 مدال به روسيه و 12مدال به جامائيكا رسيد.  در اينچئون كره‌جنوبي نيز 141 مدال توزيع شد كه 39 مدال به چين، 23 مدال به ژاپن، 10 مدال به كره جنوبي و شش مدال به قزاقستان به عنوان تيم‌هاي اول تا چهارم اين رقابت‌ها رسيد.
  دوچرخه‌سواري:
666 مدال نيز در رشته دوچرخه‌سواري در المپيك‌هاي مختلف توزيع شده است كه فرانسه، ايتاليا و انگليس در صدر كشورهاي موفق در كسب بيشترين مدال از اين رشته ورزشي هستند. رشته ورزشي كه در المپيك 2012 لندن 55 مدال در آن توزيع شد كه سهم انگليس 12، آلمان شش و فرانسه چهار مدال بود.  در مسابقات اينچئون كره جنوبي اما 54 مدال در اين رشته ورزشي توزيع شد كه چين با 16، ژاپن با 9 و كره جنوبي با هشت مدال بيشترين سهم را از آن داشتند.
 
 تيراندازي:
تيراندازي كه از جمله ورزش‌هاي مهيج المپيك است، تاكنون 774 مدال در آن رد و بدل شده است. مدال‌هايي كه امريكا، سوئد، چين و روسيه بيشترين سهم را از آن داشته‌اند.  در المپيك 2012 لندن نيز 54 مدال در اين رشته ورزشي توزيع شد كه چين، كره جنوبي، ايتاليا و امريكا جلوتر از بقيه بودند.  در بازي‌هاي اينچئون نيز 132 مدال در رشته تيراندازي رد و بدل شد كه سهم تيم‌هاي چين، كره جنوبي، ژاپن و قزاقستان به عنوان تيم‌هاي اول تا چهارم جدول رده‌بندي به ترتيب 50، 27، دو و هفت مدال بود.

  شنا:
شنا يكي ديگر از رشته‌هاي ورزشي حاضر در المپيك است كه در ماده‌هاي مختلف برگزار مي‌شود و در ادوار مختلف المپيك تاكنون 1562 مدال در آن توزيع شده است امريكا، استراليا و آلمان برترين تيم‌هاي اين رشته ورزشي هستند.  شنا نيز در مجموع در المپيك لندن 126 مدال داشت كه امريكا، چين و فرانسه، بالاتر از رقباي خود قرار گرفتند.  در بازي‌هاي آسيايي 2014 اينچئون كره جنوبي هم 114 مدال در اين رشته ورزشي توزيع شد كه چين و ژاپن هر كدام 45 و كره‌جنوبي و قزاقستان به ترتيب هشت و هفت مدال از اين تعداد مدال توزيع شده را به خود اختصاص دادند. 


منبع : روزنامه جوان



تاریخ انتشار: ۲۰ آبان ۱۳۹۳ - ۱۷:۰۴





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 12]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


ورزش

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن