تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 18 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):خداوند روزه را واجب كرده تا بدين وسيله دارا و ندار (غنى و فقير) مساوى گردند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805678502




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

سواد رسانه‌ای جامعه را بالا نبریم، در دایره عملیات روانی و رسانه‌ای دشمن قرار خواهیم گرفت


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران: سردار شریف در همایش بسیج و رسانه استان کردستان:
"سواد رسانه‌ای" جامعه را بالا نبریم، در دایره عملیات روانی و رسانه‌ای دشمن قرار خواهیم گرفت
مسئول روابط عمومی کل سپاه با اشاره به تلاش دشمن برای ایجاد اختلافات قومی و مذهبی در کشور گفت: معدل آگاهی ملت ایران بالا‌تر از طراحان جنگ‌های قومی و مذهبی بوده و هیچ‌گاه در دام چنین پروژه‌های شیطانی گرفتار نخواهند شد.
به گزارش حوزه دفاعی-امنیتی باشگاه خبرنگاران به نقل از سپاه نیوز؛ سردار سرتیپ پاسدار رمضان شریف در همایش بسیج و رسانه استان کردستان که در محل سالن اجتماعات بنیاد حفظ آثار و ارزشهای دفاع مقدس در سنندج برگزار شد، اظهار داشت: دشمن با استفاده از ابزار رسانه انقلاب اسلامی و ملت ایران را مورد حملات گسترده، ناجوانمردانه و روزمره قرار داده و با استفاده از ترفند‌ها و تاکتیک‌های مختلف در تلاش است تا راهبرد‌ها و سیاست‌های خود را در جامعه ما بویژه در مواجهه با نسل جوان به پیش ببرد.  
 
وی افزود: درصورتی که «سواد رسانه‌ای» خود و جامعه را در این کارزار بزرگ و تعیین کننده بالا نبریم، در دایره عملیات روانی و رسانه‌ای دشمن قرار خواهیم گرفت.  
 
سردار شریف سواد رسانه‌ای را بالا بردن آگاهی عمومی برای تشخیص حقایق دانست و تصریح کرد: با سواد رسانه‌ای می‌توان سوگیری و اهداف پنهانی که در چینش و بافت پیام‌های رسانه‌ای تعبیه می‌شود را شناخت و این امر مستلزم یک نهضت آگاهی بخش در سراسر کشور است و نیروهای فرهنگی و رسانه‌ای دلسوز باید طلایه دار این نهضت عمومی باشند.  
 
مسئول‌ روابط عمومی‌کل سپاه‌ آموزش‌های‌حرفه‌ای و ورود انباشت تجارب‌ علمی و عملی در حوزه رسانه‌ها و بهره‌گیری از آن برای بیان واقعیات را موجب اعتمادسازی بین مردم دانست و خاطرنشان کرد: رسانه‌ها بایستی مرز مسایل واقعی از واقعیت سازی‌های کاذب را مشخص کرده و در کنار آن مرزهای فرهنگ ایرانی ـ اسلامی در قبال دیگر فرهنگ‌ها بخصوص فرهنگ منحط و مبتذل غربی که توسط شبکه‌های ماهواره‌ای و نیز سایت‌های اینترنتی در فضای مجازی تبلیغ و اشاعه می‌یابد، را تعیین و محافظت کنند.  
 
سردار شریف آگاهی نسبت به رویکرد‌ها و شیوه‌های تبلیغی رسانه‌هایی که گردانندگان آن‌ها سیستم‌های اطلاعاتی و جاسوسی غرب هستند را از پیامدهای سواد رسانه‌ای جامعه قلمداد و تصریح کرد: رسانه‌های سلطه و صهیونیسم امروز بدون هیچ محدودیت قانونی و نظارتی در چارچوب اهداف و سناریوهای سرویس‌های اطلاعاتی و امنیتی غرب دست به هر اقدامی می‌زنند تا درون جوامع مورد هدف خود را با نابسامانی‌های امنیتی ـ اجتماعی و فرهنگی روبرو سازند.  
 
وی عدم برخورداری از سواد رسانه‌ای را موجب دست یابی به نیات و اهداف امپریالیستی خبری و حامیان رسانه‌های سلطه محسوب و افزود: امروز رسانه به یکی از ابزارهای قدرت نظام سلطه و استکبار تبدیل شده است؛ هر جامعه‌ای که به قدرت و تاثیرگذاری رسانه پی ببرد به‌‌ همان اندازه در فضای ارتباطاتی و اطلاعاتی نفوذ پیدا خواهد کرد و به میزان نفوذی که دارد تاثیرگذار خواهد بود. 

مسئول روابط عمومی کل سپاه با اشاره به تلاش دشمن برای ایجاد اختلافات قومی و مذهبی در کشور گفت: معدل آگاهی ملت ایران بالا‌تر از طراحان جنگ‌های قومی و مذهبی بوده و هیچ‌گاه در دام چنین پروژه‌های شیطانی گرفتار نخواهند شد. 

سردار شریف تاکید کرد: امروز عمق استراتژیک صرفاً با شیوه‌های دیپلماسی و یا نظامی محقق نمی‌شود بلکه با استفاده هوشمندانه و هدفمندانه از ابزار رسانه و گسترش ظرفیت‌ها و فرصت‌های رسانه‌ای محقق می‌شود. بدیهی است در این وضعیت، کسانی که قدرت پیام سازی با معیارهای فرهنگی متناسب با جوامع مختلف را داشته باشند بطور طبیعی در گسترش قدرت رسانه‌ای و عمق بخشی به استراتژی خود موفق خواهند بود.  
 
مسئول روابط عمومی کل سپاه در ادامه اعتقاد زدایی، وارونه سازی واقعیات، مسئله سازی در جوامع هدف، دامن زدن به قومیت گرایی و‌نژاد پرستی، را از جمله شیوه‌های جاری در هدف گذاری‌ها و رفتارهای امپریالیسم رسانه‌ای غرب و صهیونیسم معرفی و گفت: امروز رسانه‌های وابسته به غرب و صهیونیسم به مثابه پیمانکاران سرویس‌های جاسوسی و اطلاعاتی نظام سلطه عمل کرده و با تولید پیام‌های جهت دار و فریبنده درپی جابجایی اعتقادات مردم و سست کردن بنیان‌های فکری، اخلاقی و فرهنگی آن‌ها و جایگزینی سبک زندگی و مدگرایی غربی هستند.  
 
سردار شریف تصریح کرد: یکی از مسایلی که رسانه‌های حامی غرب تلاش دارند در کشور ما به آن دامن بزنند قومیت گرایی است، در حالیکه هیچ یک از آن‌ها دلسوز مردم کرد، بلوچ، عرب، ترکمن و دیگر اقوام کشور نیستند.  
 
وی خاطرنشان کرد: شرایط اقلیمی ایران به لحاظ فرهنگی و جغرافیایی به گونه‌ای بهم پیوند خورده است که بطور ذاتی هیچ قومی نمی‌تواند قوم دیگر را نادیده بگیرد. لذا آنهایی که با رسانه‌های خود با راهنمایی سرویس‌های غربی درصدد ایجاد شکاف و اختلاف بین اقوام ایرانی هستند موفقیتی کسب نخواهند کرد.  
 
این مقام نظامی تقابل بین اقوام و تجزیه سرزمینی به مانند آنچه در عراق و سوریه دنبال می‌شد را از اهداف امپریالیسم رسانه‌ای و خبری در ایران دانست و افزود: جبهه دشمن و سردمداران سلطه درپی عملیاتی ساختن پروژه‌های مشابه عراق و سوریه در ایران هستند و می‌خواهند بلایی را بر سر ما بیاورند که در آنجا دنبال می‌کردند.  
 
سردار شریف تاکید کرد: در عین حال آن‌ها باید بدانند معدل آگاهی و هوش ملت ایران به مراتب بالا‌تر از طراحان جنگ‌های قومی و مذهبی بوده و هیچگاه در دام چنین پروژه‌های شیطانی گرفتار نخواهند شد.  
 
مسئول روابط عمومی کل سپاه، خاطرنشان کرد: قدرت جمهوری اسلامی ایران در تسلیحات و تجهیزات نظامی نیست بلکه قدرت ما برگرفته از قرآن و مکتب اسلام و گفتمان انقلاب اسلامی است و این مولفه است که جبهه دشمن را با چالش جدی مواجه ساخته است.  
 
سردار شریف کارکرد رسانه‌ها را متفاوت و تاثیرگذار خواند و گفت: به عنوان‌مثال، در موضوع داعش، دشمنان با انتشار تصاویری از اقدامات وحشیانه این گروهک تروریستی در رسانه‌ها می‌خواهند با تصویرسازی غلط چهره‌ای مخوف و خشونت بار از اسلام ترسیم کنند.  
 
وی افزود: گروهک تروریستی داعش با تولید این تصاویر و انتشار آن از طریق شبکه‌های تویتیر و فیسبوک سعی در مقابله با اسلام دارد، در واقع نخ فضای رسانه‌ای در اختیار این گروهک در دست صهیونیست‌ها و آمریکایی‌ها است.  
 
وی در ادامه با برشماری برخی وظایف و اقدامات فراروی جامعه رسانه‌ای کشور از جمله رسانه‌های مربوط به سپاه گفت: تلاش در راستای توانمندسازی نیروهای مستعد در عرصهٔ خبر و رسانه، بالابردن تراز اطلاع رسانی در سطوح ملی و فراملی، شبکه سازی رسانه‌ای و تدوین راهبرد‌ها و سناریوهای آفندی و پدافندی در مقابله با جنگ رسانه‌ای دشمن، تثبت یک نظام رسانه‌ای فعال و فراگیر و گریز از تهاجم اطلاعاتی شبکه‌های بیگانه و حساسیت نسبت به وقایع، رخداد‌ها و پدیده‌های مختلف در کشور و انتقال درست و دقیق آن‌ها و در نظر داشتن ویژگی‌ها و خصوصیات بومی از نکاتی است که بیش از گذشته باید در دستور کار اصحاب رسانه قرار گیرد.  
 
سردار شریف افزود: تشویق کارآفرینی با معیارهای اسلامی و الزامات پیشرفت کشور، تقویت وحدت و انسجام ملی و افزایش سرمایه اجتماعی، گفتمان سازی پیرامومن گفتمان اصلی انقلاب اسلامی و آرمان‌های نظام و ملت ایران و تحکیم اعتقادات درونی، خرافه زدایی و شکوفایی بیشتر روحیه مقاومت و مدیریت جهادی در کشور نیز می‌تواند در این راستا مورد توجه جدی رسانه‌های معتقد به شایستگی‌های ملت ایران برای الگو شدن در پهنه جهانی قرار گیرد.  
 
مسئول‌ روابط عمومی‌کل سپاه در پایان با خوب توصیف کردن تعاملات فی‌بین رسانه‌ها و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و قدردانی از هوشمندی اصحاب رسانه در اطلاع رسانی و پوشش خبری عملکرد، توانمندی‌ها و مواضع این نهاد انقلابی و مردمی تاکید کرد: از اصحاب رسانه انتظار می‌رود در برابر هجمه‌های رسانه‌ای دشمن علیه سپاه به رسالت حرفه‌ای خود عمل کرده و با شفاف سازی و ارائه صادقانه و منصفانه کارکرد‌ها و نقش پذیری‌های این نهاد و برجسته سازی داشته‌های ملت ایران و نظام، نقشه‌های آن‌ها را ناکام گذارند.  
 
انتهای پیام/







تاریخ انتشار: ۲۰ آبان ۱۳۹۳ - ۱۶:۲۷





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 51]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن