تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 14 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):آيا به چيزى با فضيلت تر از نماز و روزه و صدقه (زكات) آگاهتان نكنم؟ و آن اصلاح ميان م...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804337502




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

اسلام و علم رابطه مستقيم با هم دارند/اسلام به تمام جنبه‌هاي اجتماعي توجه داشته است


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۲۰ آبان ۱۳۹۳ (۱۲:۱۹ب.ظ)
محقق لرستاني: اسلام و علم رابطه مستقيم با هم دارند/اسلام به تمام جنبه‌هاي اجتماعي توجه داشته است اسلام طريق سلامت براي رسيدن انسان به‌سوي کمالات بي‌نهايت است زيرا روح انسان مايل به بي‌نهايت است لذا هدف از آفرينش انسان عبادت و بندگي خداوند متعال بوده است و از طرفي برترين عبادت تفکر و دستيابي به معرفت و شناخت حقيقي است که در اسلام بيشترين تأکيدها بر روي اين موضوع است.
مجيد محمودي، از محققان لرستاني که مقاله‌اي در رابطه با فيزيک هسته‌اي و ريشه‌هاي اسلامي آن را گردآوري و درصدد تأليف کتابي با همين عنوان است، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاري موج در خرم‌آباد با بيان اينکه در قرآن‌کريم معجزات علمي فراواني وجود دارد که در ساير کتب وجود ندارد، گفت: مضمون آيه سوم سوره بينه که مي‌فرمايد: «فيها کتب قيمه؛ صحيفه‌هايى که در آن‌ها کتاب‌هايى گرانبها هست»، بيان‌گر اين است که اسلام به تمام جنبه‌هاي اجتماعي توجه داشته است و همان‍‌‌طور که از واژه اسلام استنباط مي‌شود، اسلام راه سلامت بشر است.
وي با بيان اين‌که اسلام و علم رابطه مستقيم با هم دارند، اظهار کرد: اسلام طريق سلامت براي رسيدن انسان به‌سوي کمالات بي‌نهايت است زيرا روح انسان مايل به بي‌نهايت است لذا هدف از آفرينش انسان عبادت و بندگي خداوند متعال بوده است و از طرفي برترين عبادت تفکر و دستيابي به معرفت و شناخت حقيقي است که در اسلام بيشترين تأکيدها بر روي اين موضوع است.
اين محقق لرستاني ادامه داد: صنع الهي و خلايق همگي معجزه‌هايي از علم خداوند متعال هستند و هر ذره‌ي وجود خود عالم بزرگ و پيچيده‌اي است که حکايت از وجود خالقي به غايت دانا و توانا مي‌نمايد و اين بازگشت و پي بردن به خالق و اصل با توجه به تجلي صفات الهي در مخلوقات را فطرت مي‌نامند.
وي اضافه کرد: همچنان‎که خداوند آسمان‌ها و زمين را براساس فطرت آفريده است. ابعاد وجودي عبارتند از: عيني، ذهني، لفظي و کتبي و قرآن‌کريم معجزه‌اي از نوع کتاب است و کلام الهي‌است و کلام خدا عين ذات اوست و فطرت و ذات هر کلامي ذات صاحب کلام را مي‌رساند و هستي و مخلوقات که با کلمات خداوند به‌وجود آمده عين ذات خالقيت و عليم بودن و قدير بودن خداست.
اين محقق لرستاني با اذعان به اين‌که کلمات الهي که در قرآن‌کريم وجود دارند و عينيت‌هاي اين آيات که در مرتبه‌ي وجود عيني پديده‌هاي هستي‌اند فطري هستند، ادامه داد: مجموعه‌ي مشترک بين تمام اين عينيت‌ها و کلام‌ها زبان است و مجموعه‌ي مشترک بين زبان‌ها معاني‌ست و لذا وقتي انساني چيزي از علم الهي چه از علوم طبيعي و نظري را فرا بگيرد در واقع به‌دنبال فطرتي مي‌شود که در اين کلمات نهفته است.
وي گفت: هر دانشمند جوياي علم براي پاسخ‌گويي به پرسش‌هاي فطري و درونيش به‌دنبال گمشده‌اش يعني حقيقت فطري مي‌گردد و اگر به حقيقت فطرت برسد که تسليم صاحب کلام مي‌شود و حقانيت خالق را مي‌ستايد و اگر هم به مطلوبش نرسيد و توانايي چنين امري را نداشته باشد باز هم سر تسليم و ناتواني در مقابل خالق فرو مي‌آورد.
محمودي افزود: يکي از علومي که ائمه معصوم(ع) و به‌ويژه امام صادق(ع) در مورد آن سخن گفته‌اند علم شناخت آفرينش جهان و خلقت ذرات است که امام صادق(ع) در سخني بي‌نظير جزئيات دقيقي از خلقت ذرات را بيان مي‌نمايد که تا قرون اخير و کشف ساختار هسته و ذرات بي‌نظير بوده است و در قرآن‌کريم نيز آياتي در مورد ذرات وجود دارد که صراحتاً به ذرات زير اتمي اشاره مي‌کنند.
وي گفت: بنابراين چون خود معصومين(ع) قرآن ناطق و باطن قرآن هستند حجت و دليل بر اين هستند که چنين علومي نزد ايشان وجود داشته است و در حقيقت حقايق قرآني فقط با سخنان ايشان تفسير و تبيين مي‌شوند و چون اين علم مضمون قرآني دارد و قرآن کتابي براي هر زمان است لذا همگامي زماني قرآن با علوم و اعجاز علمي آن در هيچ دوره زماني قابل انکار نيست و براي جوامع امروزي از اهميت والايي برخوردار است.
اين محقق لرستاني اضافه کرد: همچنين پيشرفت و تعالي جوامع اسلامي و خودباوري ديني و علمي مسلمين به‌ويژه سرمايه‌هاي اصلي انقلاب و نظام جمهوري اسلامي ايران که حوزويان و دانشگاهيان هستند در پرتو نور قرآن امکان‌پذير است و نيز هدف ديگر اثبات اين موضوع است که علم فيزيک هسته‌اي علمي با ريشه‌ي اسلامي نيز هست و چه در قرآن و چه در سخنان معصومين(ع) به آن اشاره شده است که اصالت علم فيزيک هسته‌اي را به‌عنوان يک علم اسلامي مي‌رساند وهمچنين شرق و غرب عالم را با عظمت تاريخ و تمدن اسلامي و علوم متعالي آن آشنا مي‌‌کند.
محمودي در ادامه با اشاره به ديدگاه امام صادق(ع) درباره خلقت جهان و ذرات که فرموده است «جهان از يک جرثومه(اصل و ريشه بنيادين) به‌وجود آمد و آن جرثومه داراي دو قطب متضاد شد و سبب پيدايش ذره شد و آن‌گاه ماده به‌وجود آمد و ماده تنوع پيدا کرد و تنوع ماده ناشي از کمي يا زيادي ذرات آن‌ها است»، تصريح کرد: اين سخن امام صادق(ع) بسيار شگفت‌آور و باعظمت است.
اين محقق لرستاني ادامه داد: زماني‌که هيچ فيزيکداني از تجزيه‌پذيري اتم و ذرات و اين‌که ذرات خود از ذرات ديگري آفريده شده‌اند آگاهي و تصوري نداشته امام معصوم با علم الهي خود باب علمي به عظمت فيزيک هسته‌اي را براي مسلمانان گشوده است که در نوع خود بي‌نظير و معجزه‌گونه است.
وي گفت: اين سخن امام کاملاً با علوم هسته‌اي امروزه راجع به تنوع مواد و عناصر که به‌خاطر کمي يا زيادي ذراتي از قبيل پروتون و نوترون و الکترون و... هست هم‌خواني دارد و نيز امام صادق(ع) به وجود قطب‌هاي متضاد(بارهاي الکتريکي مخالف و مزدوج که قطب‌هاي متضاد الکتريکي و مغناطيسي را به‌وجود مي‌آورند) اشاره کرده است و اين‌ها حکايت از گستردگي علوم معصومين(ع) است و اين‌که علم ايشان علمي الهي‌است و فراتر از علوم معاصر ايشان و در واقع مي‌توان امام صادق(ع) را اولين شخصي دانست که راجع به ذرات چنين جزئيات دقيقي را بيان کرده است.
محمودي در پايان با اشاره به اين‌که آيات 86 سوره نساء، 3 سباء، 28 جن، 49 قمر، 95 انعام، 61 يونس، 36 يس، 7 و 8 زلزال، 6 و 8 القارعه، 61 فرقان، يک تا سه شمس و تعدادي ديگر از آيات به مباحثي در رابطه با فيزيک اشاره دارند، اظهار کرد: چه‌بسا دانشمندان غرب که بعدها پي به نظرياتي در مورد اتم برده‌اند با استفاده از نظريات امام صادق(ع) و مطالعه‌ متون علمي اسلام متوجه ساختار اتم شده باشند.
يادآور مي‌شود، خداوند متعال در آيه 61 سوره يونس فرموده است: «وَ مَا تَکُونُ فِي شَأْنٍ و مَا تَتْلُو مِنْهُ مِنْ قُرْآنٍ وَ لَا تَعْمَلُونَ مِنْ عَمَلٍ إِلَّا کُنَّا عَلَيْکُمْ شُهُودًا إِذْ تُفِيضُونَ فِيهِ و مَا يَعْزُبُ عَنْ رَبِّکَ مِنْ مِثْقَالِ ذَرَّةٍ فِي الْأَرْضِ وَلَا فِي السَّمَاءِ وَلَا أَصْغَرَ مِنْ ذَلِکَ وَلَا أَکْبَرَ إِلَّا فِي کِتَابٍ مُبِينٍ؛ و نمي‌باشي در کاري و نمي‌خواني از آن، از قرآن و نمي‌کنيد هيچ کاري مگر آن‌که باشيم بر شما گواه چون شروع مي‌کنيد در آن و ازعلم پروردگار تو حتي هم وزن ذره‌اي نه در زمين و نه در آسمان از وي پوشيده نيست و نه کوچک‌تر از آن و نه بزرگ‌تر از آن نيست مگر اين‌که در کتابي مبين است».
در آيه مذکور «مثقال ذرة» اشاره به وجود جرم در ذره(اتم) مي‌‌کند و «اصغر من ذلک» اشاره به اجرام و ذراتي کوچکتر از ذره (اتم) مي‌‌کند. ذره مراد از اتم است زيرا فقط اتم‌ها خواص عناصر را در مرحله ذره‌اي دارند و در ضمن مولکول‌ها و هسته‌ها نمي‌تواند منظور آيه فوق در مورد کلمه‌ي(ذرة) باشند زيرا مولکول‌ها از جمع چند اتم به‌وجود مي‌آيند و هسته‌ها نيز از جمع چند ذره زير اتمي به‌وجود مي‌آيند در حاليکه کلمه‌ (ذرة) مفرد (واحد) است. کوچک‌تر از اتم «اصغر من ذلک» در واقع شامل اجرام و ذرات بنيادي عالم (الکترون‌ها، پروتون‌ها، نوترون‌ها، فوتون‌ها، پوزيترون‌ها ولپتون‌ها و ميونها و کوارک‌ها و…) است.
همچنين، در آيه 16 سوره الزمر در رابطه با نحوه شعله‌ور شدن اتش در فضا آمده است: «لَهُم مِّن فَوْقِهِمْ ظُلَلٌ مِّنَ النَّارِ وَمِن تَحْتِهِمْ ظُلَلٌ ذَلِکَ يُخَوِّفُ اللَّهُ بِهِ عِبَادَهُ يَا عِبَادِ فَاتَّقُونِ؛ آن‌ها از بالاى سرشان چترهايى از آتش خواهند داشت و از زير پايشان [نيز] طبق‏‌هايى [آتشين است] اين [کيفرى] است که خدا بندگانش را به آن بيم مى‌‏دهد اى بندگان من از من بترسيد».
همچنين، در اين آيه به کلمه بالاي سر اشاره شده است که مي‌تواند به فضا و آسمان دلالت کند و در زير پايشان نيز به طبقاتي از آتش اشاره شده است که همان‌طور که مي‌دانيد زير زمين که ماده مذاب در آن قرار دارند لايه لايه است.
همچنين، در آيه 34 سوره سبا خداوند به وجود ذرات کوچک‌تر زير اتمي اشاره کرده و فرموده است: «وَقَالَ الَّذِينَ کَفَرُوا لَا تَأْتِينَا السَّاعَةُ قُلْ بَلَى وَرَبِّي لَتَأْتِيَنَّکُمْ عَالِمِ الْغَيْبِ لَا يَعْزُبُ عَنْهُ مِثْقَالُ ذَرَّةٍ فِي السَّمَاوَاتِ وَلَا فِي الْأَرْضِ وَلَا أَصْغَرُ مِن ذَلِکَ وَلَا أَکْبَرُ إِلَّا فِي کِتَابٍ مُّبِينٍ؛ و کافران گويند قيامت براى ما فرا نمى‌‏رسد، بگو چرا، سوگند به پروردگارم که بى‌‏شبهه به شما فرا مى‌‏رسد، هم او که داناى نهان است، و هم سنگ ذره‏‌اى در آسمان‌ها و زمين از او پنهان نيست، نيز چيزى کوچک‌تر از اين و نه بزرگ‌تر نيست مگر آن‌که در کتابى مبين [ثبت‏] است‏».
همچنين، در آيه 61 سوره يونس به موضوع زير اتمي اشاره شده و آمده است: «وَمَا تَکُونُ فِي شَأْنٍ وَمَا تَتْلُو مِنْهُ مِن قُرْآنٍ وَلاَ تَعْمَلُونَ مِنْ عَمَلٍ إِلاَّ کُنَّا عَلَيْکُمْ شُهُودًا إِذْ تُفِيضُونَ فِيهِ وَمَا يَعْزُبُ عَن رَّبِّکَ مِن مِّثْقَالِ ذَرَّةٍ فِي الأَرْضِ وَلاَ فِي السَّمَاء وَلاَ أَصْغَرَ مِن ذَلِکَ وَلا أَکْبَرَ إِلاَّ فِي کِتَابٍ مُّبِينٍ؛ و تو در هيچ کارى نيستى و هيچ بخشى از قرآن را از سوى او نمى‏‌خوانى و شما نيز هيچ عملى نمى‏‌کنيد مگر آن‌که آن‌گاه که به آن مى‌‏پردازيد ما بر شما گواهيم، و هم سنگ ذره‏اى نه در زمين و نه در آسمان از پروردگارت پنهان نيست و کوچک‌تر و بزرگ‌تر از اين چيزى نيست مگر آن‌که در کتابى مبين [لوح محفوظ] ثبت است‏.
همچنين، در آيه 49 سوره الذاريات در رابطه با زوجيت ذرات زير اتمي که همه جهان از آن‌ها ساخته شده، آمده است: «وَمِن کُلِّ شَيْءٍ خَلَقْنَا زَوْجَيْنِ لَعَلَّکُمْ تَذَکَّرُونَ؛ و از هر چيز دو زوج آفريديم شايد متذکر شويد» همچنين در آيه 35 سوره يس عنوان شده است: «سُبْحَانَ الَّذِي خَلَقَ الْأَزْوَاجَ کُلَّهَا مِمَّا تُنبِتُ الْأَرْضُ وَمِنْ أَنفُسِهِمْ وَمِمَّا لَا يَعْلَمُونَ؛ منزه است کسي‌که تمام زوج‎ها را آفريد، از آن‎چه زمين مي‏‎روياند، و از خود و از آن‎چه نمي‏‎دانند!».
همچنين، در آيه 12 سوره زخرف آمده است: «وَالَّذِي خَلَقَ الْأَزْوَاجَ کُلَّهَا وَجَعَلَ لَکُم مِّنَ الْفُلْکِ وَالْأَنْعَامِ مَا تَرْکَبُونَ؛ و همان کسى‌که جفت‌ها را يک‌سره آفريد و براى شما از کشتي‌ها و دام‌ها [وسيله‏‌اى که] سوار شويد قرار داد و نيز در آيه 5 سوره حج درباره حرکت براوني آمده است: «يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِن کُنتُمْ فِي رَيْبٍ مِّنَ الْبَعْثِ فَإِنَّا خَلَقْنَاکُم مِّن تُرَابٍ ثُمَّ مِن نُّطْفَةٍ ثُمَّ مِنْ عَلَقَةٍ ثُمَّ مِن مُّضْغَةٍ مُّخَلَّقَةٍ وَغَيْرِ مُخَلَّقَةٍ لِّنُبَيِّنَ لَکُمْ وَنُقِرُّ فِي الْأَرْحَامِ مَا نَشَاء إِلَى أَجَلٍ مُّسَمًّى ثُمَّ نُخْرِجُکُمْ طِفْلًا ثُمَّ لِتَبْلُغُوا أَشُدَّکُمْ وَمِنکُم مَّن يُتَوَفَّى وَمِنکُم مَّن يُرَدُّ إِلَى أَرْذَلِ الْعُمُرِ لِکَيْلَا يَعْلَمَ مِن بَعْدِ عِلْمٍ شَيْئًا وَتَرَى الْأَرْضَ هَامِدَةً فَإِذَا أَنزَلْنَا عَلَيْهَا الْمَاء اهْتَزَّتْ وَرَبَتْ وَأَنبَتَتْ مِن کُلِّ زَوْجٍ بَهِيجٍ؛ اى مردم اگر درباره برانگيخته شدن در شکيد پس [بدانيد] که ما شما را از خاک آفريده‏‌ايم سپس از نطفه سپس از علقه آنگاه از مضغه داراى خلقت کامل و [احيانا] خلقت ناقص تا [قدرت خود را] بر شما روشن گردانيم و آن‌چه را اراده مى‏‌کنيم تا مدتى معين در رحم‌ها قرار مى‌‏دهيم آن‌گاه شما را [به‌صورت] کودک برون مى‏‌آوريم سپس [حيات شما را ادامه مى‏‌دهيم] تا به حد رشدتان برسيد و برخى از شما [زودرس] مى‏‌ميرد و برخى از شما به غايت پيرى مى‏‌رسد به‌گونه‏‌اى که پس از دانستن [بسى چيزها] چيزى نمى‏‌داند و زمين را خشکيده مى‏‌بينى و[لى] چون آب بر آن فرود آوريم به جنبش درمى‏‌آيد و نمو مى‏‌کند و از هر نوع [رستني‌هاى] نيکو مى‏‌روياند».
در قسمت آخر آيه خداوند دقيقاً به موضوع حرکت براوني ذرات اشاره کرده است همان‌طوري که در بالا اشاره شد بعد از ورود ذرات آب به خاک در نتجه برخورد ذرات آب با مولکول‌ها خاک مولکول‌هاي آب به حرکت در مي‌آيند.در حالي‌که رابرت براون در 1827 به اين موضوع اشاره کرد قرآن کريم در 1400 سال قبل از اين موضوع علمي پرده برداشته است.
به‌همين دليل است که خداوند در سوره العصر که مي‌فرمايد: «وَالْعَصْرِ، إِنَّ الْإِنسَانَ لَفِي خُسْرٍ، سوګند به زمان، که واقعاً انسان دستخوش زيان است» خداوند به زمان سوگند مي‌خورد که انسان دستخوش زيان است زيرا با ګذشت زمان جهان فرسوده‌تر مي‌شود. يا در سوره القصص آيه ۸۸ خداوند گفته است جز ذات خودش همه چيز نابود شدني است: «وَلَا تَدْعُ مَعَ اللَّهِ إِلَهًا آخَرَ لَا إِلَهَ إِلَّا هُوَ کُلُّ شَيْءٍ هَالِکٌ إِلَّا وَجْهَهُ لَهُ الْحُکْمُ وَإِلَيْهِ تُرْجَعُونَ؛ و با خدا معبودى ديگر مخوان خدايى جز او نيست جز ذات او همه چيز نابود شونده است فرمان از آن اوست و به سوى او بازگردانيده مى‏‌شويد» يا در سوره الرحمن آيه ۲۶ نيز خداوند اشاره کرده همه چيز نابود شدني است «کُلُّ مَنْ عَلَيْهَا فَانٍ؛هر چه بر است فانى‏ شونده است».
همچنين، در آيه هفت سوره الذاريات در رابطه با تئوري ريسمان‌ها ابعاد کائنات و هفت آسمان آمده است: «وَالسَّمَاء ذَاتِ الْحُبُکِ، إِنَّکُمْ لَفِي قَوْلٍ مُّخْتَلِفٍ؛ سوگند به آسمان مشبک، که شما در گفتاري مختلف و گوناگون هستيد».
در اين آيه خداوند به‌خوبي به آسمان مشبک که مدل تئوري ريسمان‌ها براي ساختار ابعاد کيهان است اشاره مي‌کند در آيه هشتم نيز به گفتار اشاره مي‌شود که گفتار نيز مي‌تواند به تارهاي صوتي مربوط شود که ارتعاش تارها باعث تفاوت شکل و ساختار مي‌شود و احتمالاً منظور قرآن از گفتار نيز نوعي به تئوري ريسمان‌ها مربوط مي‌شود.
همچنين، در آيه 44 سوره اسرا در اين رابطه آمده است: «تُسَبِّحُ لَهُ السَّمَاوَاتُ السَّبْعُ وَالأَرْضُ وَمَن فِيهِنَّ وَإِن مِّن شَيْءٍ إِلاَّ يُسَبِّحُ بِحَمْدَهِ وَلَکِن لاَّ تَفْقَهُونَ تَسْبِيحَهُمْ إِنَّهُ کَانَ حَلِيمًا غَفُورًا؛ آسمان‌هاى هفت‌گانه و زمين و هر کس که در آن‌هاست او را تسبيح مى‌گويند و هيچ چيز نيست مگر اين‌که در حال ستايش تسبيح او مى‏‌گويد ولى شما تسبيح آن‌ها را درنمى‌‏يابيد به‌راستى که او همواره بردبار [و] آمرزنده است».
در سوره فوق به‌خوبي نيز خداوند از ارتعاشات در تئوري ريسمان‌ها به‌عنوان تسبيح ياد برده است که انسان‌ها قادر به درک آن نيستند و اين آيه به‌خوبي تئوري ريسمان‌ها را توصيف مي‌کند.
همچنين، در سوره نوح آيه 15 نيز آمده است: «لَمْ تَرَوْا کَيْفَ خَلَقَ اللَّهُ سَبْعَ سَمَاوَاتٍ طِبَاقًا؛ مگر ملاحظه نکرده‌‏ايد که چگونه خدا هفت آسمان را توبرتو آفريده است» و در آيه 12 سوره طلاق آمده است: «اللَّهُ الَّذِي خَلَقَ سَبْعَ سَمَاوَاتٍ وَمِنَ الْأَرْضِ مِثْلَهُنَّ يَتَنَزَّلُ الْأَمْرُ بَيْنَهُنَّ لِتَعْلَمُوا أَنَّ اللَّهَ عَلَى کُلِّ شَيْءٍ قَدِيرٌ وَأَنَّ اللَّهَ قَدْ أَحَاطَ بِکُلِّ شَيْءٍ عِلْمًا؛ خدا همان کسى است که هفت آسمان و همانند آن‌ها هفت زمين آفريد فرمان [خدا] در ميان آن‌ها فرود مى‌‏آيد تا بدانيد که خدا بر هر چيزى تواناست و به‌راستى دانش وى هر چيزى را در بر گرفته است».
نکته تامل بر‌انگيز آن نيز مربوط به انسان مي‌شود که نوشته شده در ميان هفت بعد است و بنا به متل هر حرکتي بر هفت بعد ديگر تاثير مي‌گذارد و همه آيات بالا و اشاراتي که به هفت آسمان شده به هفت بعد کائنات که به بعد چهارم مربوط نمي‌شوند اشاره دارد و به تئوري ريسمان‌ها مربوط مي‌شود.
همچنين، در آيات مختلفي از قرآن خداوند به وجود ضد ماده اشاره کرده است که از نمونه‌هاي آن مي‌توان به آيه 49 سوره الذاريات اشاره کرد که مي‌فرمايد: «وَمِن کُلِّ شَيْءٍ خَلَقْنَا زَوْجَيْنِ لَعَلَّکُمْ تَذَکَّرُونَ؛ و از هر چيز دو زوج آفريديم شايد متذکر شويد» و در آيه 35 سوره يس فرموده است: «سُبْحَانَ الَّذِي خَلَقَ الْأَزْوَاجَ کُلَّهَا مِمَّا تُنبِتُ الْأَرْضُ وَمِنْ أَنفُسِهِمْ وَمِمَّا لَا يَعْلَمُونَ؛ منزه است کسي‌که تمام زوج‌ها را آفريد، از آن‌چه زمين مي‏‌روياند، و از خود و از آنچه نمي‏‌دانند!».
همچنين، خداوند متعال در سوره زخرف آيه ۱۲ فرموده است: «وَالَّذِي خَلَقَ الْأَزْوَاجَ کُلَّهَا وَجَعَلَ لَکُم مِّنَ الْفُلْکِ وَالْأَنْعَامِ مَا تَرْکَبُونَ؛ و همان کسى‌که جفت‌ها را يک‌سره آفريد و براى شما از کشتي‌ها و دام‌ها [وسيله‏‌اى که] سوار شويد قرار داد».














این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 16]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن