محبوبترینها
قیمت انواع دستگاه تصفیه آب خانگی در ایران
نمایش جنگ دینامیت شو در تهران [از بیوگرافی میلاد صالح پور تا خرید بلیط]
9 روش جرم گیری ماشین لباسشویی سامسونگ برای از بین بردن بوی بد
ساندویچ پانل: بهترین گزینه برای ساخت و ساز سریع
خرید بیمه، استعلام و مقایسه انواع بیمه درمان ✅?
پروازهای مشهد به دبی چه زمانی ارزان میشوند؟
تجربه غذاهای فرانسوی در قلب پاریس بهترین رستورانها و کافهها
دلایل زنگ زدن فلزات و روش های جلوگیری از آن
خرید بلیط چارتر هواپیمایی ماهان _ ماهان گشت
سیگنال در ترید چیست؟ بررسی انواع سیگنال در ترید
بهترین هدیه تولد برای متولدین زمستان: هدیههای کاربردی برای روزهای سرد
صفحه اول
آرشیو مطالب
ورود/عضویت
هواشناسی
قیمت طلا سکه و ارز
قیمت خودرو
مطالب در سایت شما
تبادل لینک
ارتباط با ما
مطالب سایت سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون
مطالب سایت سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون
آمار وبسایت
تعداد کل بازدیدها :
1832411150
قطار تولید فیلم و سریال برای کودکان به حرکت نیاز دارد
واضح آرشیو وب فارسی:جام جم آنلاین:
قطار تولید فیلم و سریال برای کودکان به حرکت نیاز دارد
تاریخ انتشار : یکشنبه 18 آبان 1393 ساعت 06:00 | شماره خبر : 1712205422621381953 تعداد بازدید: 0
پ پ
«با اجازه صاحبخانه» تکیه کلام اکبر عبدی بود در سریال «در خانه» که از روی دیوار همسایه سرک میکشید برای صدا کردن و پاییدن پسرش، محسن با بازی بابک بادکوبه. محسن با دو پسر همسایه در داخل حیاط بزرگ و درندشت عزیزخانم بازی میکردند و آتش میسوزاندند. عزیزخانم یک طوطی هم داشت؛ فندق. یادتان آمد؟
«بهبه چه نیکوست» این را مرحوم اسماعیل داورفر میگفت بابت معدود کارهای خوبی که از دردانهاش سر میزد. همان دردانه تپلی که آنقدر سر به هوایی میکرد و بازیگوشی که مثل هر روز دیر به مدرسه میرسید و در آخر کار، خجالتزده رو به دوربین میگفت: «بازم مدرسهام دیر شد، حالا چکار کنم؟» و بعد نوای مرشد بود و شاگردش و همان بده بستان کلامی آشنا؛ «بچه مرشد، جون مرشد». اکبر عبدی بود و اسماعیل داورفر و مهین شهابی، چیزی در ذهنتان تکان نخورد؟ محلههای بهداشت و بروبیا را به خاطر دارید؟ مرحوم رضا ژیان و حمید جبلی را که پدر و پسر بودند و کیمیاگر و یکدیگر را «ابوی جان» و «سببی جان» میخواندند. حسین محب اهری را چطور که هپلی میشد؟ آقای حکایتی «زیر گنبد کبود» را یادتان هست؟ چاق و لاغر که حتما معرف حضورتان هستند؟ خونه مادربزرگه، گل پامچال، بهترین تابستان من، قصههای مجید، سیب خنده، دنیای شیرین، مجید دلبندم، قصههای تا به تا و... را مگر ممکن است کودکان دهه 60 و 70 به یاد نیاورند که بخشی از دوران خوش آن روزگارشان بوده بیگمان. کودکان دیروزی که خود امروز پدر و مادر هستند؛ با این وجود اما، اکثرا خاطرهباز و نوستالژیدوست و در حسرت آن روزها؛ ایام پاکی و معصومیت کودکی. کودکان متفاوت امروزی اهمیت برنامههای بصری در آموزش کودکان و کمک به شکلگیری صحیح شخصیتیشان بر هیچکس پوشیده نیست. استفاده از کارکردهای تصویرسازی در قالب فیلم و سریال و در جهت آموزش غیرمستقیم و غیردستوری کودکان و نوجوانان، ضمن آشکار ساختن جایگاه ویژه و ممتازش، اهمیت توجه و تمرکز بر آن را دوچندان میکند و در این میان تلویزیون نقش و رسالتی بیبدیل ایفا میکند. از نوستالژی و خاطرهبازی که بگذریم، کودکان دهه 60، معاصر دوران جنگ بودند و محاصره اقتصادی، کوپن و صفهای طویل، راضی به حداقلها، قانع و مالوف به کمبودها؛ بچههای امروزی اما حکایت دیگری دارند و تفاوت دنیایشان با نسلهای گذشته را نه با معیار کیلومتر و فرسخ که با سال نوری قیاس باید کرد از فرط اختلاف. کودکان دهه اخیر دیگر مانند پدران و مادرانشان یکسره مجذوب و شیفته تلویزیون نیستند که بسیار انتخابهای دیگری به مدد تکنولوژی و اینترنت و ماهواره و ارتباطات دارند و همین تفاوتهاست کـــــه کـــار ساخت فیلمها و مجموعههای تلویزیونی را برای آنها سخت و دشوار کرده است. تولید اثری که بتواند کودک کمحوصله و پرتوقع امروزی را جلوی تلویزیون بنشاند و تا آخر با خود همراهش کند کار آسانی نیست، انصافا. آنها که رفتند، آنها که ماندند باوجود همه تلاشهایی که در مجموعه صدا و سیما صورت گرفته است، سریالسازی برای کودکان چه از نظر کیفی و چه از لحاظ کمی با استانداردهای لازم فاصله معناداری دارد. در حالی که امروزه کودکان و نوجوانان 25 درصد از جمعیت 75 میلیونی کشور را تشکیل میدهند مجموعههایی که مختص آنها ساخته میشود، نهتنها در قیاس با تمامی جمعیت که حتی در مقام مقایسه با دیگر تولیدات تلویزیون، سهم اندکی را به خود اختصاص دادهاند. به اذعان قریب به اتفاق کسانی که در سالهای دور و نزدیک با صدا و سیما همکاری داشتهاند، درهای رسانه ملی همیشه روی فیلمسازان کودک باز بوده است. با وجود این اما، کم نیستند کارگردانانی که با سابقه طولانی در ساخت آثار کودک و نوجوان، از تلویزیون کوچ کردهاند و راهی سینما و دنیای هنر هفتم شدهاند یا ژانر کاری خود را تغییر دادهاند.محمدعلی طالبی که سال 1370 مجموعه به یادماندنی « گل پامچال» را ساخت، از دنیای کودکان جدا نشد، اما ترجیح داد برای کودکان در سینما فیلم بسازد تا در تلویزیون، که نتیجهاش شد آثاری همچون چکمه، کیسه برنج، تیکتاک و... مرضیه برومند که سالها با مدرسه موشها و قصههای تابهتا و خونه مادربزرگه پای ثابت تلویزیون بود، حالا هرچند همچنان جسته و گریخته همکاریاش را ادامه میدهد، نمونه آخرش سریال «آب پریا»، اما عمده فعالیتش را بر ساخت مجموعههایی مانند هتل، ورثه آقای نیکبخت، کتابخانه هدهد که مخاطبان اصلیاش بزرگسالان بودند، متمرکز کرد و بعد هم که مشغول شهر موشهایش برای اکران در سینما شد. کیومرث پوراحمد که قصههای مجید را سال 1370 کارگردانی کرده بود، راه خود را از تلویزیون و اصولا کودکان جدا کرد و به سینما رفت. مسعود رسام و بیژن بیرنگ که با چاق و لاغر و محله برو بیا و بهداشت از قدیمیهای تلویزیون در زمینه ساخت آثاری با محوریت کودکان بودند، ژانر کودک و نوجوان را رها کردند و با خانه سبز و همسران پا به دنیای بزرگسالان گذاشتند. رضا عطاران که سیب خنده، مجید دلبندم و قطار ابدی را در دهه 70 برای کودکان ساخته بود، از تلویزیون به سینما رسید و بازیگر و کارگردان و عطاران امروزی شد. با این حال، تلویزیون در سالهای اخیر فیلمسازان کمی را به خود ندیده است که خالق آثاری بودند در ژانر کودک و نوجوان. سریالهای مدرسه مادربزرگها، ماه و سحر، سیر و سرکه، دیوانه، رویای گنجشکها، همه بچههای ما و ... مویدی است بر این ادعا. از سوی دیگر، شرایط فیلمسازی برای کودکان هم متاثر از روحیات و خلقیات آنها تغییر کرده است. برای کودکان یا درباره آنها سالهاست کارشناسان یک مرزبندی را برای فیلمهایی که در ژانر کودک ساخته میشوند، قائل هستند؛ فیلم برای کودکان یا درباره آنها. به عبارت دیگر، آثار اینچنینی را به دو دسته مجزا تقسیم میکنند؛ اول، فیلمهایی درباره کودکان اما با عمده مخاطب بزرگسال، گیرم که حتی بازیگرانش هم کودک باشند و دوم، آثاری که برای کودکان و متناسب با حال و هوا و روحیات کودکانهشان ساخته میشود و مخاطبان اصلیاش هم خودشان. بهروز بقایی ضمن قبولی این دستهبندی، سریالهایی که تا امروز ساخته را متعلق به دسته دوم میداند و میگوید: فیلمهایی که برای مخاطب امروز ساخته میشود احتیاج به یک بررسی عمیق شخصیتی در کودکان دارد. کارگردان مجموعه «دنیای شیرین دریا» فیلمسازی برای کودکان و نوجوانان را کاری حساس و پیچیده برمیشمرد و اظهار میکند: بچهها با وجود کوچکی، آدمهای بزرگی هستند و برای ارتباط با آنها باید حرفشان را بفهمیم و به یک زبان مشترک با آنها برسیم. وی درباره مشکلات تولید سریال برای کودکان و نوجوانان میگوید: در خیلی از مواقع باید از خودتان بگذرید و کوتاه بیایید تا بتوانید با کودکان ارتباط برقرار کنید. شاید زیبایی کار در همان کوچک ماندن در عین بزرگ شدن است. باید به زبان آنها با خودشان صحبت کنیم. این کارگردان و بازیگر با تاکید بر اینکه کودکان با اهمیتترین مخاطبان تلویزیون هستند، ادامه میدهد: بچهها بهعنوان آیندهسازان کشور اگر درست تربیت نشوند آینده روشنی پیشرو نخواهند داشت. اینترنت و ماهوارهها فرهنگ و کودکان ما را میبلعند و این دردناک است. بقایی درباره تفاوت سیر سریالسازی در سالهای اخیر نسبت به دهه 60 میگوید: در دهه 60 شرایط و اوضاع خاصی بر کشور حاکم بود، اما هر مقطع زمانی ویژگیهای خاص خودش را دارد و باید با همان دوره مقایسه شود. کارگردان سریال «توپ گرد» درباره علل کوچ و تمایل فیلمسازان کودک به فعالیت در ژانرهای دیگر توضیح میدهد: شرایط اقتصادی، اجتماعی و در نگاه وسیعتر زندگی و بالطبع نیازهای آن تغییر کرده و همین نیازهاست که انسان را به سمت کارهای دیگر سوق میدهد. با این حال من همان مسیر گذشته را خواهم رفت و اولین کار شخصیام در زمینه کودک و نوجوان خواهد بود. طرحهایی هم در دست دارم و صحبتهایی هم با مسئولان تلویزیون داشتهام که امیدوارم به نتیجه برسد. اولویت با کارهای مناسبتی است عدهای معتقدند تلویزیون در حوزه سریالسازی کودک و نوجوان از سالهای طلاییاش که به طور مشخص به سالهای دهه 60 اشاره دارند، فاصله گرفته است و مجموعههایی که این روزها برای کودکان و نوجوانان ساخته میشود، نمیتواند ارتباط کافی و وافی را با مخاطب خود برقرار کند. یک تهیهکننده سریالهای کودک و نوجوان به طور ضمنی بر این عقیده صحه میگذارد و علت را در اولویت دادن تلویزیون به کارهای مناسبتی ذکر میکند. علیرضا سبطاحمدی توضیح میدهد: در چند سال اخیر به علت مشکلات مالی و تنگناهای اقتصادی، مسئولان کمتر به حوزه کودک بها دادهاند. برآورد آثار کودک 30 تا 40 درصد کمتر از دیگر کارهاست، از آنجا که معتقدند بازیگر آنچنانی احتیاج ندارد و بحث جدیای را هم مطرح نمیکند. تهیهکننده سریال «همه بچههای ما» تاکید میکند: تلویزیون باید کار مختص کودکان را از نظر کمی و کیفی افزایش و بیشترین منابع و بهترین امکانات را در اختیار گروههای تولید کودک قرار دهد. آینده کودکان، آتیه جامعه و کشور است و باید بسترهایش را فراهم و برای آن هزینه کنیم. وی چالش عمیق میان نسل امروز و گذشته را بزرگترین معضل فرهنگی جامعه میداند و اظهار میکند: بچههای امروزی با نسل گذشته و حتی نسل ده سال قبل قابل مقایسه نیستند و این تفاوت دیدگاهها و انتخابها یک چالش عمیق و جدی را به وجود آورده و مهمترین وظیفه یک فیلمساز این حوزه، کم کردن این فاصلههاست. باید کودکان را واداشت که نگاه عمیقتری به دنیای پیرامون و آینده خود داشته باشند. سبطاحمدی با تاکید بر اینکه نباید در فیلمسازی برای کودکان از بالا به آنها نگاه کنیم و دیدگاه دستوری داشته باشیم، میگوید: مهمترین مشکل ما نزدیک کردن اندیشه و نگاهمان به دنیا و نیازهای کودکان امروزی است. ساختار فرهنگی کشور همگام با دنیا ، ارتقای تکنولوژیکی پیدا نکرده است. در دهه 60 دسترسی به آثار غیرایرانی برای کودکان چندان میسر نبود و بیشترین ارتباط آنها فقط با تلویزیون بود، اما امروزه با چند صد شبکه ماهوارهای مواجهایم که با همه توان مشغول به فعالیت هستند و خواست و سلیقه کودکان ما را به سمتی میبرند که خودشان میخواهند. این تهیهکننده تلویزیون ادامه میدهد: من از نزدیک شاهد هستم که مسئولان شبکه دو تلاش زیادی دارند تا به سلیقه و خواست کودکان امروزی نزدیک شوند، اما با مشکلات و محدودیتهایی که بر تلویزیون تحمیل شده مواجهاند. ما با پراید میخواهیم با پورشه رقابت کنیم. مشکل دیگر، به روز نبودن برخی فیلمسازان است. گاهی مشاهده میشود یک فیلمساز درجا زده و فیلم امروزش با اثر 15 سال گذشته تفاوتی ندارد و فقط پوشش بازیگران عوض شده است.وی اظهار میکند: تلویزیون باید به برنامهسازانش اعتماد بیشتری کند و امکانات وسیعتری را در اختیارشان قرار دهد. سریال «زیر نور شمع» که قرار بود به کارگردانی ابراهیم فروزش ساخته شود، به دلیل فراهم نبودن امکانات، هنوز کلید نخورده است. همچنین سیروس حسنپور هم قرار بود برای شبکه دو سریال بسازد، اما به علت نبود منابع، کار متوقف شده است. سبطاحمدی با اشاره به اینکه در چند سال اخیر شبکه دو که ماموریتاش تولید برنامه برای کودکان و خانواده است چند سریال خوب ساخته اما فیلمسازان هم باید رغبت بیشتری نشان دهند، میگوید: متاسفانه در کشور ما وقتی یک کارگردان نمیتواند فیلم بزرگسال بسازد به سراغ کودک میآید، در حالی که در دنیا این رویه درست برعکس است. محسن محمدی / جام جم
تاریخ انتشار : یکشنبه 18 آبان 1393 ساعت 06:00 | شماره خبر : 1712205422621381953 تعداد بازدید: 0
این صفحه را در گوگل محبوب کنید
[ارسال شده از: جام جم آنلاین]
[مشاهده در: www.jamejamonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 47]
صفحات پیشنهادی
در راه تولید «خندههای آتوسا» به محمدرضا فروتن رسید/از صفر تا صد فیلمبرداری در یک قطار
در راه تولیدخندههای آتوسا به محمدرضا فروتن رسید از صفر تا صد فیلمبرداری در یک قطارمحمدرضا فروتن به گروه بازیگران خنده های آتوسا پیوست به گزارش خبرگزاری فارس گروه تولید فیلم سینمایی خنده های آتوسا به نویسندگی و کارگردانی علیرضا فرید و تهیه کنندگی امیر پورکیان روز گذشته با محمچرا تولید سینمای ایران درباره واقعه عاشورا کم است؟ فرآورده: تولید فیلم درباره عاشورا به تعامل چندسویه نیاز دار
چرا تولید سینمای ایران درباره واقعه عاشورا کم است فرآورده تولید فیلم درباره عاشورا به تعامل چندسویه نیاز دارد هزینه تولید در مرحله آخر قرار داردتهیهکننده فیلم ملک سلیمان گفت بحث اقتصادی در مرحله آخر قرار دارد البته اقتصاد پایه سینما است ولی مسئله ما بحث اقتصاد نیست چون پول بادر گفتوگو با فارس بختیاری: مثل سریال و فیلم حق فوتبال هم پذیرفته شود/ پیگیری حق پخش درخواست باشگاههاست
در گفتوگو با فارسبختیاری مثل سریال و فیلم حق فوتبال هم پذیرفته شود پیگیری حق پخش درخواست باشگاههاستمدیرعامل باشگاه استقلال خوزستان گفت همانطور که حقوق فیلم و سریال پذیرفته شده است باید حق فوتبال هم پذیرفته شود فاضل بختیاری در گفتوگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس در خصوصسریال اقتباسی فیلم نامحدود هم ساخته میشود
سریال اقتباسی فیلم نامحدود هم ساخته میشود شبکه سی بی اس قصد دارد سریالی با اقتباس از فیلم نامحدود را برای پخش آماده کند به گزارش خبرنگار سینمای جهان باشگاه خبرنگاران شبکه سی بی اس قصد دارد سریالی با اقتباس از فیلم نامحدود را برای پخش آماده کند فیلمتولید سریال «قورباغه و قناری» برای دومین بار متوقف شد -
به دلیل مشکلات مالی تولید سریال قورباغه و قناری برای دومین بار متوقف شد سریال تلویزیونی قورباغه و قناری به کارگردانی مهدی فخیمزاده برای دومین بار به دلیل مشکلات مالی متوقف شد به گزارش خبرنگار مهر تولید سریال تلویزیونی قورباغه و قناری به کارگردانی مهدی فخیمزاده و تهیهکننایران و قزاقستان توافقنامه تولید فیلم سینمایی مشترک امضا کردند
ایران و قزاقستان توافقنامه تولید فیلم سینمایی مشترک امضا کردنددبیر جشنواره بینالمللی فیلم مقاومت به نمایندگی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ایران با مدیر شرکت فیلمسازی قزاقستان توافقنامه تولید فیلم سینمایی مشترک را امضا کردند به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در بیشکک دبیر جشنوصنعت نساجی نیازمند ایجاد شبکه فروش از سوی تولیدکنندگان است
مدیرکل دفتر صنایع نساجی و پوشاک وزارت صنعت معدن و تجارت صنعت نساجی نیازمند ایجاد شبکه فروش از سوی تولیدکنندگان است تهران - ایرنا - مدیرکل دفتر صنایع نساجی و پوشاک وزارت صنعت معدن و تجارت با بیان اینکه صنعت نساجی نیازمند ایجاد شبکه فروش از سوی تولیدکنندگان است گفت این صنعت بوچرا تولید سینمای ایران درباره واقعه عاشورا کم است؟ سلحشور: فیلمنامه عاشورایی را باید کسانی بسازند که با این فر
چرا تولید سینمای ایران درباره واقعه عاشورا کم است سلحشور فیلمنامه عاشورایی را باید کسانی بسازند که با این فرهنگ آشنا هستندفرجالله سلحشور تاکید کرد سینمای ما با واقعهای مثل عاشورا سنخیتی ندارد و اگر یک سناریو به این عوامل بدهیم به یک اثر مبتذل بر ضدعاشورا تبدیل خواهد شد فلذا مشرط تحقق کامل نیازهای بهداشتی و درمانی مردم/ 10 درصد تولید ناخالص ملی به حوزه سلامت -
شرط تحقق کامل نیازهای بهداشتی و درمانی مردم 10 درصد تولید ناخالص ملی به حوزه سلامت مشاور عالی وزیر بهداشت گفت بر اساس اصل 29 قانون اساسی تامین نیازهای بهداشتی و درمانی مردم نیاز به اختصاص 10 درصد از تولید ناخالص داخلی است به گزارش خبرگزاری مهر دکتر داود دانش جعفری در جلسه امفیلم/ اعتراض پرسپولیسی ها به حرکت زشت رضا حقیقی
فیلم اعتراض پرسپولیسی ها به حرکت زشت رضا حقیقی در جریان بازی با گسترش فولاد رضا حقیقی بعد از تعویضش با عصبانیت زمین را ترک کرد و با لگد ضرباتی به تابلوهای تبلیغاتی کوبید دانلود لینک ۱۵ ۰۸ ۱۳۹۳ - ۱۹ ۳۶فیلمساز اصفهانی: فیلم سینمایی «دریادلان» به مرحله پیشتولید رسید
فیلمساز اصفهانی فیلم سینمایی دریادلان به مرحله پیشتولید رسیدتهیهکننده نویسنده و کارگردان فیلم سینمایی دریادلان گفت فیلم سینمایی دریادلان پس از دریافت پروانه ساخت به مرحله پیشتولید رسید امیرحسین عنایتی امروز در گفتوگو با خبرنگار فارس در اصفهان اظهار کرد فیلم دریادلان پس ازنیاز کشور به بیمارستانهای تخصصی کودکان/ نقش خیرین در احداث مراکز درمانی -
نیاز کشور به بیمارستانهای تخصصی کودکان نقش خیرین در احداث مراکز درمانی معاون مشارکت های مجمع خیرین سلامت کشور گفت بیمارستان فوق تخصصی کودکان بنام حضرت علی اصغر ع با هماهنگی مجمع جهانی حضرت علی اصغر ع مجمع خیرین سلامت در مصلای تهران برپاشد به گزارش خبرگزاری مهر سید محمد طدیالوگهای حساس سریال معراجیها (قسمت دوم) + فیلم
دیالوگهای حساس سریال معراجیها قسمت دوم فیلم دیالوگهای حساس سریال معراجیها آخرین ساخته مسعود دهنمکی را میتوانید در این فیلم مشاهده کنید به گزارش گروه چند رسانهای باشگاه خبرنگاران دیالوگهای حساس سریال معراجیها آخرین ساخته مسعود دهنمکی را میتوانید در اساخت بیمارستان کودکان علی اصغر(ع) نیازمند کمک خیرین است
ساخت بیمارستان کودکان علی اصغر ع نیازمند کمک خیرین است تهران - ایرنا - معاون مشارکتهای مجمع خیرین سلامت کشور گفت ساخت بیمارستان کودکان حضرت علی اصغر ع نیازمند مشارکت و کمک خیرین است به گزارش ایرنا سیدمحمد طباطبایی افزود بیمارستان فوق تخصصی کودکان به نام حضرت علی اصغر ع باحمایت 300 میلیون ریالی اداره کل ارشاد اسلامی کردستان برای تولید فیلم کوتاه در استان -
ثنایی حمایت 300 میلیون ریالی اداره کل ارشاد اسلامی کردستان برای تولید فیلم کوتاه در استان سنندج - خبرگزاری مهر مدیرانجمن سینمای جوانان کردستان از حمایت 300 میلیون ریالی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان برای تولید فیلم کوتاه در این استان خبرداد به گزارش خبرنگار مهر سیروس ثندولت نباید همه هزینه تولید فیلمهای اول را بدهد/ اکثر فیلمنامهها ضعفیند -
مدیرعامل مرکز گسترش سینمای مستند دولت نباید همه هزینه تولید فیلمهای اول را بدهد اکثر فیلمنامهها ضعفیند مدیرعامل مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی تاکید کرد که نباید از دولت انتظار داشت که بخش اعظم سرمایه تولید فیلمهای اول را تامین کند محمد مهدی طباطبایی نژاد مدیرعامل مرکز گسشاخص پيشرفت علمي يک کشور توليد علم متناسب با نياز زمان است
۱۴ آبان ۱۳۹۳ ۱۴ ۱۴ب ظ حجتالاسلام حنان شاخص پيشرفت علمي يک کشور توليد علم متناسب با نياز زمان است مديرکل فرهنگ و ارشاد اسلامي لرستان با بيان اينکه امروز شاخص پيشرفت علمي يک کشور توليد علم متناسب با نياز زمان است به حديثي از امام سجاد ع در اين راستا اشاره کرده و فرموده است ع-
سینما و تلویزیون
پربازدیدترینها