تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 12 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هر كس امر به معروف كند به مؤمن نيرو مى بخشد و هر كس نهى از منكر نمايد بينى منافق را ب...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820093906




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

هفته فرهنگی شهرستان تفرش آغاز شد


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: هفته فرهنگی شهرستان تفرش آغاز شد اراک - ایرنا - فرماندار شهرستان تفرش از آغاز هفته فرهنگی این شهرستان از امروز (شنبه) خبر داد و گفت: بیش از 300 برنامه متنوع اجرایی، نمایشی و آیینی در این هفته اجرا می شود.


«کریم حمیدوند» روز شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: کارگروه اجتماعی و فرهنگی استان مرکزی در راستای اهداف سال فرهنگ و اقتصاد با مدیریت جهادی تقویم برگزاری هفته فرهنگی شهرستانهای استان مرکزی را تدوین کرده که از 17 تا 23 آبان ماه جاری مربوط به شهرستان تفرش است.
وی توضیح داد: تقارن هفته فرهنگی تفرش با ماه محرم بهترین فرصت برای معرفی یکی از جلوه های برجسته کشوری فرهنگ این شهرستان در حوزه مذهبی یعنی تعزیه است و معرفی ابعاد این هنر آیینی به بهترین شکل در برنامه های هفته فرهنگی گنجانده شده است.
حمیدوند اظهار کرد: تفرش خاستگاه تعزیه ایران و یکی از مناطق مطرح در نسخ تعزیه کشور است و در اجرا و سبک های تغزیه خوانی شهرتی فرامنطقه ای دارد.
وی ادامه داد: یکی از جلوه های فرهنگی تعزیه تفرش حرفه های وابسته به آن نظیر پرورش اسب تعزیه و تولید ابزار و آلات تعزیه گردانی است که به خوبی در برنامه های فرهنگی تفرش معرفی خواهد شد و از استادان به نام این رشته ها با حضور مقامات ارشد استانی تجلیل می شود.
وی عنوان کرد: شهرستان تفرش در 20 آبان ماه میزبان کارگروه اجتماعی و فرهنگی و مسوولان استان مرکزی است که هنر آیینی تغزیه و ظرافت های آن به شایستگی در مراسم حاشیه آن نمایش داده شده و در کارگروه مذکور نیزبا طرح مباحث فرهنگی متنوع تفرش سند راهبردی پیگیری امور فرهنگی با ضمانت نظارتی ویژه ترسیم می شود.
فرماندار شهرستان تفرش بیان کرد: این شهرستان به خطه نخبه پرور کشور شهرت دارد که بیش از 600 تخبه در حوزه های علمی، مذهبی، سیاسی و فرهنگی تقدیم کشور و جهان کرده و یکی از محورهای مهم هفته فرهنگی تفرش معرفی شایسته این شخصیت ها است.
حمیدوند توضیح داد: برنامه های هفته فرهنگی تفرش در بخش های دیگر نظیر هنرهای تجسمی، انتزاعی، ایثار و شهادت، برجسته های هنر دستی به ویژه مسگری، رسومات و آیین های محلی، سوغات ، نواها و اعتقادات برنامه ریزی شده و این محورها برای تمامی اقشار با جلوه های متنوع در این هفته جریان خواهد داشت.
وی بیان کرد: رسانه ملی نیز در این هفته ظرفیت های فرهنگی تفرش را در دو بخش استانی و کشوری بر روی آنتن خواهد برد.
فرماندار شهرستان تفرش گفت:برگزاری نمایشگاه بزرگی از محصولات فرهنگی و هنری از دیگر برنامه های هفته فرهنگی تفرش است که بخشی از آن به نمایش مستندات تاریخی و هنری و برجسته کردن جلوه های ویژه رسومات محلی و مردم شناسی اختصاص دارد.
شهرستان تفرش که در فاصله 85 کیلومتری اراک - مرکز استان مرکزی- واقع شده دارای چشم اندازهای طبیعی زیبا در منطقه ای محصور بین کوهها است که از طریق گردنه گیان و نقره کمر به سایر راههای ایران متصل است.
تفرش قدیم از دو منطقه فم و طرخوران تشکیل شده بود و هم اینک نیز حول همین دو منطقه بسط و گسترش یافته و به لحاظ آب و هوای مناسب ، مردم میهمان نواز و جاذبه های فرهنگی،تاریخی، هنری و علمی متعدد هر ساله پذیرای انبوه مسافران از اقصی نقاط ایران می باشد.
این شهرستان دارای یک بخش و چهار دهستان است که مساحتی حدود دو هزار و 792 کیلومتر مربع را شامل می شود و حدود 50 هزار نفر جمعیت دارد.
چندی پیش نیر هفته فرهنگی شهرستان زرندیه در استان مرکزی برگزار شد و قرار است این برنامه در سایر شهرستانهای استان نیز برگزار شود.ک/3
560/559


17/08/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 38]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن