تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 13 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):اگر اراده قوى باشد، هيچ بدنى براى انجام دادن كار، ناتوان نيست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820524685




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

دام آژانس مسافرتی برای زوج جوان


واضح آرشیو وب فارسی:جام نیوز:



دام آژانس مسافرتی برای زوج جوان
زوج جوان، پرده از فریبکاری‌های یک شرکت مسافرتی تهران که وعده ویزای سفر به آمریکا و اروپا می‌داد، پرده برداشتند.



به این مطلب امتیاز دهید

  به گزارش سرویس حوادث جام نیوز به نقل از ایران، این زن و شوهر وقتی برای مصاحبه و گرفتن ویزای امریکا به کشور دوبی سفر کردند، نمی‌دانستند در دام یکی از کارمندان شرکت مسافرتی افتاده‌اند. مرد ساده‌لوح پول زیادی را به شرکت هواپیمایی پرداخت کرد تا زندگی‌ای رؤیایی در آمریکا داشته باشد. اواخر سال 89 بود که زوج جوان کوله‌بار خود را بستند و با شوقی وصف‌ناپذیر سوار بر هواپیما راهی کشور دوبی شدند اما در سفارتخانه آمریکا شوکه شدند.
این زوج با کاخ ویرانی از آرزوها به ایران بازگشتند و در دادسرای جرایم رایانه‌ای تهران به طرح شکایت پرداختند. مرد جوان به بازپرس شعبه دوم دادسرای رایانه‌ای گفت: چندی پیش با همسرم به یکی از شرکت‌های مسافرتی خدماتی رفتیم. کارمند آن شرکت وقتی متوجه شد قصد گرفتن ویزا را داریم، به ما اطلاع داد می‌تواند با دریافت هزینه به صورت جداگانه برای من و همسرم وقت مصاحبه از سفارت آمریکا در کشور دوبی بگیرد و در آنجا کارهایمان را هماهنگ کند، به همین خاطر وی مشخصات ما را در سیستم رایانه‌ای ثبت کرد و نامه‌هایی با دو بارکد جداگانه تحویلمان داد.
روز سفر به خیال آنکه همه برنامه‌ریزی‌ها از طرف شرکت صورت گرفته به سفارتخانه آمریکا در دوبی رفتیم اما در کمال ناباوری متوجه شدیم بارکد من و همسرم یکی است و برای من جعلی بوده و تنها ویزای همسرم صادر شد. این مرد ادامه داد: از آنجا با شرکت تماس گرفتم و جالب اینکه کارمندش ادعا کرد: «من وظیفه‌ای نداشتم بگویم شما باید چه کنید و چه مدارکی را همراهتان ببرید، خودتان باید حواستان را جمع می‌کردید» این در حالی بود که آن شرکت کل هزینه مسافرتی را برای هماهنگی از ما دریافت کرده بود.
با ادعاهای این زوج، کارآگاهان به تجسس و تحقیق از شرکت هوایی دست زدند و دریافتند کارمند شرکت با هماهنگی مدیر، زوج را فریب داده‌اند. کارمند پس از دستگیری در بازجویی‌ها گفت: من هیچ کوتاهی‌ای در حق مسافران نکردم، آنها خودشان باید مدارک لازم را همراهشان می‌بردند و در مورد بارکدها نیز وقتی مشخصات یک فرد در سیستم ثبت می‌شود برای بار دوم و پس از وارد کردن اطلاعات جدید بارکدها تغییر می‌کند و نمی‌دانم در این مورد چرا این اتفاق افتاد و یک بارکد برای دو نفر تعیین شده است.
با اظهارات این کارمند، مأموران دریافتند که وی با اطلاع مدیرش خارج از وظایف شرکت مسافرتی اقدام به گرفتن وقت مصاحبه از سفارتخانه امریکا در دوبی کرده است، در حالی که همه خدمه این شرکت تنها وظیفه دارند به رزرو هتل و صدور بلیت بپردازند. این شاخه تحقیقی نشان داد سفارتخانه‌های غربی بخصوص آمریکا برای اتباع برخی کشورها به ویژه ایرانیان تنها به یکی از زن و شوهرها که تقاضای سفر به کشور آنها را دارد، ویزا صادر می‌کند.
بنابر این گزارش، کارشناسان رسمی دادگستری نیز در‌خصوص این پرونده اعلام کردند شرکت خدماتی مسافرتی جعل رایانه‌ای انجام نداده است اما از آنجایی که در مجوز پروانه کارشان اجازه گرفتن وقت از سفارتخانه‌ها به آنها داده نشده بود و وظیفه داشته‌اند مسافران را آگاه کنند، مقصر هستند و باید جبران خسارت کنند.
بنا بر این گزارش، بازپرس پرونده با توجه به نظریه تخصصی کارشناسان، تحقیقات از مدیر و کارمند آژانس مسافرتی را در دستور کار قرار داد تا خسارت وارده به زوج جوان در سفر به دوبی جبران شود.   2005
 




۱۷/۰۸/۱۳۹۳ - ۰۷:۴۵




این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جام نیوز]
[مشاهده در: www.jamnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 27]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


حوادث

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن