تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 17 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هرگاه مؤمن بيمار شود سپس خداوند شفايش دهد، آن بيمارى كفّاره گناهان گذشته و پندى بر...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805106583




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

جهان اقتباس برای من جذاب است


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: کارگردان نمایش «خاموشی دریا» در چهل ودومین نشست باشگاه تئاتر تهران عنوان کرد جهان اقتباس برای من جذاب است تهران-ایرنا-کارگردان نمایش خاموشی دریا گفت: جهان اقتباس و بازخوانی اقتباس برای من جذاب بوده و حالا اینکه چقدر موفق بوده ام را باید مردم و متخصصان باید بگویند.


به گزارش گروه فرهنگی ایرنا،چهل ودومین نشست باشگاه تئاتر تهران درخصوص نقد و بررسی نمایش «خاموشی دریا» در خانه فرهنگ شیخ هادی برگزار شد.
داستان نمایش «خاموشی دریا» به زمان جنگ دوم جهانی برمی گردد که فرانسه به سادگی تسلیم نازی ها می شود.نازی ها هم برای اینکه تفکر نازیسم را در فرهنگ فرانسه ترویج کنند، به هر خانه یک افسر نازی می فرستند اما در یکی از این خانه ها زن و مرد فرانسوی در مقابل این افسر آلمانی روزه سکوت می گیرند.
در چهل ودومین نشست باشگاه تئاتر تهران که در خانه فرهنگ شیخ هادی برگزارشد،ابتدا شاهد پیوند، منتقد برنامه،مجموع آثاری را که نیما دهقان کارگردان و رضا گوران نویسنده نمایش در کارنامه کاری خود داشتند، بازگو و عنوان کرد: رضا گوران دارای تحصیلات کاردانی ژنتیک گیاهی و کارشناسی ادبیات نمایشی است و دارای آثار «خنکای ختم خاطره» ، «ترن»،«دو متر در دو متر جنگ».«می خوام بخوام»،«دست بالای دست»، «آرامش از نوعی دیگر»،«شب آوازهایش را می خواند»، «یرما» است.از کارهای او می توان تهیه کننده تلویزیون، پژوهشگر، منتقد،نویسنده، و عضویت در گروه تئاتر تجربه را نام برد.
سپس در ادامه برنامه نیما دهقان کارگردان نمایش «خاموشی دریا»درباره اجرای نمایش های آموزشی گفت:«به شخصه نمی دانم سفارش جشنواره موضوعی از کجا شکل گرفت.این اثر اقتباسی است.آقای پارسایی دو سه متن به من پیشنهاد دادند و گفتند:«رمان خاموشی دریا را کار کنیم، به شرط این که اجرای عمومی داشته باشیم و من از رضا گوران عزیز دعوت کردم که نویسندگی کار را به عهده بگیرد. ما می خواهیم مفاهیم زمان را انتقال بدهیم و فضا را برای شرایط امروز نمایش بدهیم.این کار یک اثر ناسیونالیستی است».
رضا گوران،نویسنده نمایش نیز ادامه داد:«سعی کردم بی تفاوت به محیط نباشم و این اتفاق افتاد و بازتابی که در فجر گرفتیم بازتاب دلگرم کننده ای بود. من گفتم شخصیت ها هیچ کجا نباید حرف بزنند. ما خواستیم یک اتفاق انسانی را روایت کنیم،ولی ما احساس کردیم سکوت یک نوع مبارزه است و این به کارگردان بستگی دارد.خیلی تمرین کردم که اگر نیاز دارد کپی بزنم اما قصد ما این بود بخشی از کشف زندگیمان را بگوییم،ولی این که چگونه سرگرم کنیم بماند. ما باید نمایشی بسازیم که مخاطب احساس کند چیزی را کشف کرده.در جامعه ما تکلیف سفارش دهنده و گیرنده مشخص است. سفارشی یعنی اعتقاد داشته باشی به کار و در جامعه ما پذیرفتیم که کار سفارشی می کنیم. به من یک کار دفاع مقدس سفارش دادند،آن هم در بحبوحه درگیری های سیاسی سال 88 ولی گفتم چون به من کار سفارشی دادند، باید آن را انجام بدهم و همین هم شد که کار خوبی از آب درآمد. کار سفارشی بد نیست. بد ما هستیم که درست از موقعیت و ظرفیت استفاده نمی کنیم و اگر به این بحث کار سفارشی گیر ندهیم، بهتر است،چون فایده ای ندارد».
او در پاسخ به این پرسش که «با توجه به تعداد زیاد کارهای اقتباسی شما،چگونه به سراغ نمایشنامه می روید؟»، گفت:«چون یک سری شغل های اجرایی دارم و و اگر بتوانم آزادانه بنویسم،هیچ کدام امکان ندارد اجرا بشود. اقتباس به من کمک می کند و من اقتباس را دوست دارم.من می روم به سمت آثاری مثل آثار لورکا و «می خواهم بخوابم». جهان اقتباس و بازخوانی اقتباس برای من جذاب بوده.حالا اینکه چقدر موفق بوده ام،این را باید مردم و متخصصان بگویند».
در پایان این جلسه، عوامل نمایش به پرسش های حاضران پاسخ دادند.
فراهنگ*3054*1547


16/08/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 45]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سینما و تلویزیون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن