تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 12 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص): اى مردم! جز اين نيست كه خداست و شيطان، حق است و باطل، هدايت است و ضلالت، رشد ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820228231




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

نمایش دشنه بر خون خدا برروی صحنه رفت


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: نمایش دشنه بر خون خدا برروی صحنه رفت کیش - ایرنا- نمایش مذهبی " دشنه بر خون خدا" که به شرح وقایع و حوادث تاریخی واقعه عاشورا می پردازد چهارشنبه شب در تالارشهر کیش به روی صحنه رفت .


این نمایش صحنه هایی از واقعه کربلا وحوادث تاریخی مربوط به روزهای تاسوعا وعاشورا توسط گروه هنری آوای مهر دیمه در تالار شهر جزیره کیش به نمایش در آمده و احمد رضا عابدی نیز با نوای خود صحنه های این نمایش را همراهی وروایت می کند.
نویسنده و کارگردان این نمایش در گفت وگو اختصاصی با خبرنگار ایرنا گفت: در این نمایش شهادت امام حسین (ع) ، حضرت عباس(ع) ، حضرت رقیه (ع) و علی اصغر را در چهار شب اجرا می کنیم .
مریم باطبی با یاد آوری اینکه شروع تمرینات برای نمایش از چهار ماه قبل آغاز شده افزود : 50 بازیگر در این نمایش نقش های مختلفی برعهده دارند و با دست اندرکاران و عوامل صحنه این تعداد به 80 نفرمی رسد.
وی در مورد ترکیب و تلفیق متون و موسیقی سنتی و مدرن با یکدیگر دراین نمایش گفت :این نمایش مذهبی سبک جدیدی است که به آن تعزیه مدرن گفته می شود ، به دلیل سنگینی برخی دیالوگ ها و اینکه ممکن است تنها مخاطب خاص از آن بهره ببرد برآن شدیم تا با سبکی نو و ترکیب دیالوگ های قدیمی و جدید و همچنین موسیقی و نورپردازی نو برای مخاطب کودک هم قابل فهم باشد .
باطبی هدف از اینکار را نمایش زنده بودن حادثه کربلا در تمامی دوران ها دانست و گفت : تلاش کردیم تا با هنر جدید به مخاطب بگوییم امام حسین (ع) و واقعه کربلا تا تاریخ هست همیشه با قی می ماند و این واقعه زمان و مکان ندارد .
وی با بیان اینکه این نمایش تقریبا در تمامی شهرهای ایران به نمایش گذارده شده است اضافه کرد : در سال گذشته نمایشی با همین مضمون در برخی شهرها به روی صحنه رفت اما با ایجاد تغیراتی در این نمایش سعی کردیم دیالوگ ها و مداحی ها را به روز کنیم .
این نویسنده و کارگردان محل اجرای بعدی نمایش را شهرستان های استان تهران ، دماوند ، فیروزکوه ، ورامین کرج دانست .
وی نوشتن برای نمایش های مذهبی را کاری لذت بخش عنوان کرد و گفت : نمایش هایی همچون کیست مرا یاری کند ، یک کاروان تشنگی از جمله نمایش های مذهبی بود که کارگردانی آن را بر عهده داشتم .
باطبی به جدیدترین اثر خود با محوریت شهادت حضرت فاطمه (س) اشاره کرد و گفت : پس از اجرای نمایش دشنه بر خون خدا کار جدید را آغاز خواهیم کرد و به مناسبت های مختلف مذهبی برنامه هایی در دستور کار داریم .
این نمایش از چهارشنبه شب پانزدهم آبان از ساعت 22 به روی صحنه رفته و سه شب ادامه دارد .
نمایش "دشنه برخون خدا" با مشارکت سازمان منطقه آزاد کیش وصدا وسیمای مرکز کیش در تالار شهر اجرا می شود.
1630**1641/668


15/08/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 51]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سینما و تلویزیون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن