تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام رضا (ع):نیکوترین مردم از نظر ایمان، خوش خلق‌ترین و با لطفترین آنها نسبت به اهل خویش است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821146808




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

دنیای اقتصاد در یک نگاه


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: دنیای اقتصاد در یک نگاه تهران- ایرنا- «استقلال معکوس بانک مرکزی؟» و «نگاه ها در مذاکرات به هم نزدیک شده است»سرخط خبرهای روزنامه دنیای اقتصاد در روز چهارشنبه است.


این روزنامه تیتر یک را به عنوان استقلال معکوس بانک مرکزی؟اختصاص داد و نوشت: بررسی های کارشناسی نشان می دهد: تصمیم مجمع تشخیص مصلحت درخصوص تعیین تکلیف نحوه انتصاب رئیس کل بانک مرکزی علاوه بر آنکه مسیر استقلال این نهاد را معکوس می کند با سه دسته پیامد ساختاری، سیاستی و اقتصادی روبه رو است. خطر تنزل جایگاه بانک مرکزی می تواند از پیامدهای ساختاری این تصمیم باشد. شاهد مثال آن نیز گزارش مرکز پژوهش ها در سال 89 است که نشان داد تا اواخر دهه 60 کمترین نمره استقلال به شاخص نحوه انتصاب رئیس کل بانک مرکزی تعلق گرفته است. در آن زمان رئیس کل با پیشنهاد وزیر اقتصاد تعیین می شد. در حوزه سیاستی نیز خطر تشدید وابستگی به دولت مطرح است. تشدید وابستگی علاوه بر پیامدهای چندگانه، خطر سوء استفاده خارجی ها را نیز به دنبال دارد. برای نمونه اتحادیه اورپا در ادله خود برای تحریم بانک مرکزی دستورات رئیس جمهور وقت را یکی از دلایل مستقل نبودن بانک مرکزی از دولت عنوان کرده بود. سنگینی سیاست های مالی بر سیاست های پولی و افزایش تورم به دلیل رجحان اهداف کوتاه مدت بر بلند مدت هم از پیامدهای احتمالی این تصمیم در آینده می تواند باشد.
نگاه ها در مذاکرات به هم نزدیک شده است، تیتر دیگر روزنامه دنیای اقتصاد است، در آستانه دور جدید گفت وگو های هسته ای هفته آینده وزرای خارجه ایران، آمریکا و مسوول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در مسقط، پایتخت عمان، رئیس مجلس شورای اسلامی گفت که مساله هسته ای از طریق مذاکرات در مسیر روشنی قرار گرفته و در درون مذاکرات نگاه ها به هم نزدیک شده است. به گزارش «ایسنا»، علی لاریجانی رییس مجلس شورای اسلامی در جریان سفر به استان زنجان در جلسه شورای اداری این استان شرکت کرد و با اشاره به تحولات هسته ای گفت: «مساله هسته ای از طریق مذاکرات در مسیر روشنی قرار گرفته و در درون مذاکرات نگاه ها به هم نزدیک شده است. بنابراین اگر عقلانیت در کشورهای 1+5 وجود داشته باشد می توان به تفاهم در زمینه هسته ای دست یافت.»
این روزنامه با بازتاب عنوان بورس در تقابل محرک با ضدمحرک نوشت: بورس تهران بعد از 9 ماه ریزش مداوم و قابل توجه، روند صعودی خود را در پنج هفته اخیر تقویت کرده است؛ به طوری که پیش بینی ها حکایت از آن دارند که روزهای سبز این بازار در نیمه سرد سال قابل انتظار است. در این بین کارشناسان معتقدند عرضه های اولیه دولتی، افت شدید قیمت نفت، هیجانات بازیگران و عدم توافق هسته ای، ضدمحرک های رونق بورس محسوب می شوند. در طرف مقابل قیمت های پایین سهام، تقویت اقتصاد واقعی و بازگشت نقدینگی از محرک های مهم این بازار هستند.
روزنامه دنیای اقتصاد با برجسته کردن عنوان سقوط بهای نفت به نقطه پیش بینی نوشت: بهای نفت آمریکا که طی بیش از یک ماه اخیر روزهای سخت و کاهشی را پشت سر گذاشته، با دو عامل «تقویت ارزش دلار» و همزمان «تصمیم جدید عربستان برای فروش نفت با 50 سنت تخفیف به مشتریان آمریکایی خود» با تشدید روند کاهشی مواجه شد. بر این اساس کف 3 ساله بهای نفت آمریکا روز گذشته شکسته شد و نفت به کانال 76 دلار وارد شد. پیش از این «دنیای اقتصاد» قیمت 75 دلاری را برای نفت پیش بینی کرده بود؛ قیمتی که در یک قدمی آن هستیم.

**9165**9131


14/08/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 19]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن