تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 12 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام جواد (ع):سه چیز است که هر کس آن را مراعات کند ، پشمیان نگردد : 1 - اجتناب از عجله ، 2 - مشورت ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820105835




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

نگاهي به اقتصاد آلمان در مقياس نانو


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۲۶ مهر ۱۳۹۳ (۲۳:۲۴ب.ظ)
نگاهي به اقتصاد آلمان در مقياس نانو گروه بين الملل خبرگزاري موج
به گزارش خبرنگار بين الملل خبرگزاري موج، با آغاز بحران در شرق اوکراين و دخالت نظامي روسيه در اين منطقه و جبهه گيري اتحاديه اروپا و وضع تحريم هاي اقتصادي ضد روسيه، صدمات زيادي به اقتصاد آلمان وارد شده است.
با اعمال تحريم هاي اقتصادي ضد روسيه به سرعت خروجي صنعتي آلمان کاهش يافت، تا جايي که توليد ناخالص داخلي اين کشور با افت چشمگيري مواجه شد. دليل اصلي کاهش اين نرخ از بين رفتن روابط تجاري و سرمايه گذاري ها در آلمان گزارش شده است.
همچنين خبرگزاري "رويترز" در اين باره مي نويسد: "انگلا مرکل"، صدر اعظم آلمان، بحران اوکراين را دليل اصلي افت اقتصادي در اين کشور و دليل افت 0.2 درصدي قراردادها در فصل دوم سال اعلام کرده است.
وي همچنين زمستان گرم و غير منتظره سال گذشته که باعث شده بود اين کشور فصل بهار را با مشکلات فراوان آغاز کند و بحران اوکراين نيز ضربه سنگيني به اقتصاد اين کشور وارد کرده است را دليل اصلي وضعيت کنوني اقتصاد اين کشور دانسته است.
همچينين در اين خبر آمده که پيش بيني مي شود رشد اقتصادي آلمان در سال جاري به 1.8 درصد برسد.
به علاوه در سايت خبرگزاري "ناي تايمز" نيز به روند کند رشد اقتصادي در حوزه يورو و اروپا اشاره شده و افت رشد در آلمان نيز بر شدت اين مسأله افزوده است تا پيش بيني ها در مورد دور از دسترس بودن بهبود اقتصادي در اين منطقه درست از آب درآيد.
کارشناسان پيش بيني مي کنند توليد ناخالص داخلي در حوزه يورو در فصل دوم سال جاري به 0.1 درصد در مقايسه به فصل گذشته برسد و در مقايسه ساليانه نيز روي 0.4 درصد باقي بماند.
اين درحالي است که اقتصاد آلمان يک چهارم کل اقتصاد حوزه يورو محسوب مي شود و افت اقتصادي در اين کشور زنگ خطري براي 17 کشور ديگر حوزه يورو نيز خواهد بود. اين درحالي است که گزارشات اخير حاکي از افت اقتصادي آلمان به پايين تري ميزان خود از ماه دسامبر سال 2012 ميلادي هستند.
همچنين ادامه اين روند در آلمان مي تواند زنگ خطري براي اقتصاد جهاني؛ به خصوص اقتصاد ايالات متحده و ژاپن نيز تلقي مي شود. "استنلي فيشر"، نايب رئيس فدرال رزو آمريکا، نيز در مصاحبه مطبوعاتي هفته گذشته خود در استکهلم دليل اصلي ناموفق بودن رشد اقتصادي در اين کشور را کندي روند اقتصاد در اروپا اعلام کرد.
در کنار روند کند رشد اقتصادي در آلمان طبق آخرين اخبار مؤسسه آمار ملي اين کشور نرخ بيکاري در اين کشور بيش از 5 درصد گزارش شده درحالي که بيکاري در بين جوانان زير 25 سال در اين کشور نيز 8 درصد اعلام شده است.
اين درحالي است که به گزارش "يورونيوز" نرخ تورم ساليانه براي مصرف کنندگان در 18 کشور حوزه يورو در ماه سپتامبر به 0.3 درصد رسيده است. اين کمترين ميزان اين نرخ از اکتبر سال 2009 گزارش شده است.
به علاوه به گزارش "اي بي تايمز" پس از افت 0.2 درصدي اقتصاد آلمان در فصل دوم در مقايسه با فصل اول سال جاري ميلادي، خروجي صنعتي نيز در اين کشور 1 درصد کاهش را تجربه کرده و اشتغال زايي نيز به ميزان تعيين شده نرسيده است. در اين فصل تعداد افراد بيکار در آلمان از 1 هزار نفر به 2 ميليون و 9 هزار نفر افزايش يافته و نرخ بيکاري در کل به 6.7 درصد افزايش يافته است.
همچنين خوش بيني مردم اين کشور به توسعه اقتصادي به پايين ترين ميزان خود از سال 2012 رسيده است. اعتماد مصرف کنندگان در کل اروپا نيز در کنار اميد به يافتن شغل به پايين ترين ميزان خود رسيده است.
از سويي ديگر پيش بيني مي شود با منع صادرات ماشين آلات، خودرو و محصولات پتروشيمي از آلمان به روسيه اقتصاد اين کشور نيز تحت تأثير ديگر تحريم ها تا 15 درصد کاهش را تجربه کند.
در همين راستا هر دو کشور سعي دارند با برگزاري نشست ها و مذاکرت ديپلماتيک شرايط بازگرداني تراز تجاري را به گذشته فراهم کنند و آرامش را به اقتصاد خود و منطقه باز گردانند.
دولت آلمان همچنين تلاش مي کند با سرمايه گذاري هاي بيشتر آرامش را به مردم و اقتصاد خود بازگرداند.

حامد عبداللهي













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 24]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن