تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 13 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كس وصيت ميت را در كار حج بر عهده بگيرد، نبايد در آن كوتاهى كند، زيرا عقوبت آ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820362464




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

تعزیه میدانی عاشورا در شوش اجرا شد


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: تعزیه میدانی عاشورا در شوش اجرا شد دزفول - ایرنا - بزرگترین تعزیه میدانی کشور روز عاشورا در میدان امام حسین(ع) شهر شوش اجرا شد.


به گزارش ایرنا ، شهر شوش به عنوان کانون عزاداران و عاشقان اباعبدالله الحسین(ع)در ایام تاسوعا و عاشورای حسینی ، محل برگزاری بزرگترین تعزیه و شبیه خوانی کشور است.
در این آیین واقعه کربلا به صورت تعزیه و شبیه خوانی با حضور ده ها هزار عزادار از شهرهای مختلف استان خوزستان از جمله آبادان ، دزفول ، اندیمشک ، اهواز ، شوشتر ، هویزه ، دشت آزادگان و استان ایلام به تصویر کشیده شد.
اجرای این تعزیه که از سابقه یکصد ساله برخوردار می باشد از صبح روز عاشورا در میدان تعزیه شهر شوش دانیال آغاز و تا غروب عاشورا به طول انجامید.
در این آیین تعزیه خوانان با اشعار فصیح فارسی و عربی به بیان وقایع عاشورای سال 61 هجری پرداختند.
این تعزیه با بیش یکهزار نفر بازیگر و عوامل اجرا شد.
نظیر چنین تعزیه ای در شهر حر ، جریه سید محمد ، روستای شهید دانش ، شهرک ابوذر غفاری ، شهر فتح المبین ، هفت تپه و شهر الوان شهرستان شوش نیز به زبان فارسی و عربی اجرا گردید.
شهر شوش در تاسوعا و عاشورای حسینی میزبان صدها هیات عزادار و کاروان حسینی از شهرهای مختلف استان خوزستان و نیز روستاها و مناطق عشایری این شهرستان بود که مورد استقبال قرار گرفته و از آنان پذیرایی شد.
تعزیه حسینی شوش از جمله قدیمی ترین تعزیه های کشور است که بیش از 100 سال است در شوش اجرا می شود.
این تعزیه که در مکانی ثابت به نام میدان تعزیه اجرا می شود از جمله جاذبه های مذهبی شوش محسوب می شود.
7280/648


13/08/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 85]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سینما و تلویزیون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن