تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 27 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):اى جوانان! آبرويتان را با ادب و دينتان را با دانش حفظ كنيد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

خرید نهال سیب سبز

خرید اقساطی خودرو

امداد خودرو ارومیه

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1806724480




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

درسهایی که باید از دانشگاه کربلا آموخت/ ما میراث دار دشتی پر از شقایقیم -


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: خیمه های کربلا زده شد در دلها/
درسهایی که باید از دانشگاه کربلا آموخت/ ما میراث دار دشتی پر از شقایقیم

ورود کاروان نمادین امام حسین(ع) به کربلادر اصفهان


کرج – خبرگزاری مهر: واقعه کربلا به معنای واقعی کلمه یک دانشگاه است دانشگاهي كه درس شهادت، شهامت، آزادگي، عدالت و عدم تسليم در برابر ظلم و زور را به همگان مي‌آموزد و بر در و ديوارش هيهات منّا الذلّه نقش بسته است. به گزارش خبرنگار مهر، واقعه کربلا به معنای واقعی کلمه یک دانشگاه است. دانشگاهي كه درس شهادت، شهامت، آزادگي، عدالت و عدم تسليم در برابر ظلم و زور را به همگان مي‌آموزد و بر در و ديوارش هيهات منّا الذلّه نقش بسته است.

 اساتيد این دانشگاه از بزرگسالاني همچون حبيب بن مظاهر و مسلم بن عوسجه گرفته تا شيرخواري چون حضرت علي اصغر هر يك كرسي درس خاص خود را دارند.

امروز عطر فرهنگ عاشورايى در سراسر جهان اسلام منتشر شده است. فرهنگي كه در عظمت و اهميت آن، رهبر فقيد انقلاب اسلامي حضرت امام خميني تاكيد مي كردند: «اسلام‌ را تا حالايي‌ كه‌ شما مي‌بينيد، اينجا ما نشسته‌ايم،‌ سيدالشهداءزنده‌ نگهداشته‌ است‌... سيدالشهداءاسلام‌ را نجات‌ داد... روضه‌ سيدالشهداءبراي‌ حفظ‌ مكتب‌ سيدالشهداء است‌، الان‌ هزار و چهارصد سال‌ است‌ كه‌ با اين‌ منبرها، با گريه‌ها و اين‌ روضه‌ها و با اين‌ مصيبت‌ها و با اين‌ سينه‌زني‌ها ما را حفظ‌ كرده‌اند...».همچنين در بنيادين بودن اين فرهنگ همان بس كه رهبر معظم انقلاب گفته اند «اگر ملت اسلام نام حسين و ياد حسين را زنده نگه دارد و آن را الگو قرار دهد از همه موانع و مشکلات عبور خواهد کرد».پیشوای راستین سومین را همانگونه که هست معرفی کنیم

یک  کارشناسی امور فرهنگی در گفتگو با مهر، ماه محرم و واقعه کربلا را فرصتی طلایی  می داند که  باید آن را همچون گوهري گران بها پاس بداريم و با تمام توش و توان براي اقامه اين فريضه عظيم از همه هستي خود بگذريم كه تنها به توفيق الهي اين امر ميسر است.

 صفی الله رمضانخانی گفت: لازم است مراسم عزاداري هرچه باشكوه‌تر ولي ساده و خالي از پيرايه‌ها و سخنان شرك‌آلود و غلوآميز باشد و عزاداران از اعمالي كه موجب وهن اسلام در نظر ديگران است، بپرهيزند. بي ترديد بهترين گونه اقامه عزاي سالار شهيدان، بيان حقايق انكار ناپذير و واقعيات مسلم واقعه عاشوراي سال ۶۱ هجري است كه بخش هايي از آن را مي توان در تذكره هاي برجاي مانده از ائمه معصومين و به ويژه حضرت حجت يافت.
 
وی افزود: جهان اسلام امروز بيش از هر زمان نيازمند آرامش و وحدت است. وحدتي كه برآمده از پيروي تمام مسلمانان از اصول مشترك اسلامي است همانگونه كه رهبر فرزانه انقلاب اسلامي بارها در تبيين موارد آن كوشيده اند و پيوند مسلمانان را در مشتركات و موارد اصولي دين مبين، لازم و البته كاملا عملي و قابل تحقق ارزيابي كرده اند. 

رمضانخانی ادامه داد: بي شك ائمه الهدي بيش از هركس مايه وحدت و محور اتحاد و اشتراک هستند. پس بايد با دقت در نحوه عزاداري ها و برپايي مجالس تكريم مقام حضرت سيدالشهدا و خاندان پاك و مطهرش، از ارائه تصاوير جعلي و تفاسير واهي از قيام و نهضت حسيني به شدت پرهيز كنيم و پيشواي راستين سومين را همانگونه كه هست بدون هيچ آرايه گمراه كننده اي به عموم مسلمانان معرفي نماييم و زمينه هرگونه سوءاستفاده را از منافقان و دشمنان بستانيم.اسلام شگفت آورترین پیروزی ها را به دست آورده است

این کارشناس فرهنگی با بیان اینکه فرهنگ حسيني امروز در جاي جاي دنيا به بركت وقوع انقلاب شكوهمند اسلامي شناخته شده و نام آشناست چه آنكه كاركرد عملي و انسان ساز خود را در دنياي معاصر به ثبوت رسانده است، اظهار داشت: امروزه از شرق دور تا غرب گستره گيتي را نام و ياد فداكاري ها و جانفشاني سرسلسله آزادگان عالم و خاندان پاكش در ظهر تفتيده عاشوراي سال ۶۱ هجري فراگرفته است. آيا هنگام آن نيست كه با فرياد كردن نداي ظلم ستيز و مظلوم نواز اباعبدالله الحسين فرهنگ ناب نبوي را به رخ فرهنگ هاي ناكارآمد و انسان سوز و بنيان برانداز دنياي مادي گرا بكشانيم؟ آيا زمان آن فرا نرسيده كه واژگاني چون آزادگي، حقيقت جويي، ظلم ستيزي، ايثار جان مال و خانمان در راه عقيده و بسياري از مفاهيم فرهنگي، تربيتي فرهنگ عاشورا را براي جهانيان تبيين كنيم؟وی ادامه داد: اسلام در قرن حاضر شگفت آورترين پيروزي ها را در تمامي عرصه هاي بين المللي به دست آورده است كه البته بيشترين سهم از اين پيروزي ها از آن مستضعفان و محروماني است كه با درك پيام حق و حقيقت، به تلاش براي رسيدن به مدينه فاضله اسلامي و آرمان شهر پايدار علوي و ولايي پرداخته اند. امروز خون هاي سرخ و خالصانه مسلمانان مظلوم غزه –عراق –سوريه -لبنان ، علمدار اين آزادمنشي ها و فضايل و فجر آفريني هاست. مردمي كه در برابر ديدگان نامردمان متمدن نما و انسان نمايان مدعي انسانيت،با سري برافراشته و پيشانيي بلند در برابر صهيونيست بين الملل ايستاده اند و مي دانند كه بهشت را به بها دهند و به بهانه ندهند.

رمضانخانی در پایان تاکید کرد: این همان فرهنگي است كه براي تداوم آن و براي همه گير شدن درس هايش بايد تا آخرين رمق بكوشيم و براي تبيين آموزه هايش از همه داشته هايمان درگذريم و براي اعتلاي كلمه حق اش از بذل جان و مال و دودمان نهراسيم. اينست درسي كه در آن روز خونين در دشتي پر از شقايق به بار نشست و ما امروز ميراث دار آن گوهر يگانه ايم.  



دوشنبه ۱۲ آبان ۱۳۹۳ - ۱۵:۰۸





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 46]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن