تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 10 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هر بنده‏اى بخواهد چيزى بخواند يا كارى انجام دهد و بسم اللّه‏ الرحمن الرحيم بگويد، ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819479519




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

تخریب نمادهای محرم و عاشورا در۱۵ منطقه بحرین


واضح آرشیو وب فارسی:شبکه خبر: تخریب نمادهای محرم و عاشورا در۱۵ منطقه بحرین


گروه‌های سیاسی بحرین با انتشار تصاویری از هتک حرمت نمادهای عاشورایی توسط نیروهای نظام بحرین تاکید کردند که این عملیات علیه مقدسات شیعیان همچنان ادامه دارند.دیده بان حقوق بشر بحرین اعلام کرد: در ۱۵ منطقه این کشور نمادهای محرم و عاشورا تخریب شده است. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر از فارس،  بخش آزادی های دینی سازمان دیده بان حقوق بشر بحرین روزشنبه اعلام کرد که گزارش های جدیدی از تخریب نمادهای عاشورا در مناطق 'عالی'، 'بوری' و 'المعامیر' توسط نیروهای امنیتی رژیم آل خلیفه دریافت شده است. دیده بان حقوق بشر بحرین تاکید کرد که نیروهای امنیتی به صورت عمدی اقدام به تخریب و جمع آوری پرچم های سیاه و کتیبه های عاشورایی درمناطق مختلف این کشور می کنند. این سازمان اصرار مسوولان رژیم بحرین بر نقض حق قانونی شهروندان در انجام آزادانه شعائر و مراسم دینی را محکوم کرد و رژیم این کشور را مسوول پیامدهای منفی این اقدام خطرناک دانست.

جمعیت الوفاق بحرین صبح یک‌شنبه در صفحه رسمی خود در شبکه اجتماعی «توئیتر» با انتشار تصاویری از هجمه نیروهای آل خلیفه به نمادهای عاشورایی، تاکید کرد که چنین اقداماتی همچنان ادامه داشته و تا ساعات ابتدایی امروز نیز در شهرک «شهرکان» مشاهده شده‌اند.

جمعیت الوفاق بحرین در واکنش به این اقدام رژیم آل خلیفه با صدور بیانیه ای اعلام کرد که این اقدام نشان دهنده تفکر طایفه ای است که با آزادی بیان مبارزه می کند و به زبان زور و خشونت اعتقاد بیشتری دارد، این همان منطقی است که 38 باب مسجد را ویران کرد و به ده ها حسینیه، مسجد و مقدسات شهروندان توهین می کند.

بر اساس این گزارش، نیروهای آل خلیفه بامداد و سحرگاه را برای یورش، تخریب و جمع آوری نمادهای عاشورایی انتخاب می‌کنند و در ساعات خلوت پرچم‌ها و نمادهای عاشورایی را از سطح خیابان‌ها و معابر جمع‌آوری می‌کنند.  
دانلود اهالی بحرین گفتند در مناطق عالی، بوری، النویدرات و المعامیر ، عناصر وابسته به دستگاههای امنیتی مجسمه ها، پرچم ها و پلاکاردهای ویژه ایام عاشورای حسینی را برچیدند. مردم بحرین این اقدامات را تجاوز آشکار و نظام مند به مراسم عزای امام حسین(ع) دانستند. در همین رابطه مردم معامیر تاکید کردند تماس هایی را با اوقاف شیعیان گرفته اند تا از آنها بخواهند با سروان شمسان مسئول امنیتی منطقه تماس بگیرند و نگذارند نمادهای عاشورای حسینی(ع) برچیده شود اما مسئولان اوقاف در پاسخ گفتند رئیس امنیت عمومی و وزیر کشور شخصا دستور این کار را داده اند. یاد آور می شود تعرض به نمادهای عاشورایی بوسیله اعضای دستگاههای امنیتی همچنان ادامه دارد. این اقدامات همزمان با حملات به مردم، نقض حقوق آنها در سراسر بحرین صورت می گیرد. نیروهای نظام آل خلیفه پیش از این نیز در سال 2013 میلادی بنای یادبود 'سفینة الحسین' را در منطقه 'جفیر' ویران کرده بودند.

مردم بحرین بیش از سه سال است که برای به دست آوردن حقوق سیاسی و اجتماعی خود در جامعه بحرین تلاش می کنند و در آخرین اقدام مسالمت آمیز، انتخابات نمایشی در این کشور را تحریم کردند که سبب خشم رژیم آل خلیفه شد.

لینک را کپی کنید


یک شنبه ۱۱ آبان ۱۳۹۳ - ۱۱:۰۱





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: شبکه خبر]
[مشاهده در: www.irinn.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 28]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن