تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 14 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):صدقه بلا را برطرف مى كند و مؤثرترينِ داروست. همچنين، قضاى حتمى را برمى گرداند و...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820772662




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

صدای پای محرم ، شورعاشورایی در البرز برپا کرده است


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: صدای پای محرم ، شورعاشورایی در البرز برپا کرده است کرج-ایرنا- با نزدیک شدن به ماه محرم، این روزها دل های عاشقان خاندان نبوت و طهارت (ع ) در استان البرز مالامال از عشق به حسین (ع) است.


به گزارش ایرنا، کوچه و پس کوچه ها تا میادین شهرها و روستاها ، پیشا پیش رخت عزا برتن کرده اند و جوانان به عشق حسین (ع ) و یاران با وفایش سرگرم برافراشتن خیمه ها و پارچه های سیاه در گوشه گوشه این استان ولایتمدارند.
از سیمای استان می توان فهمید که محرم بذر عشق ودلدادگی به سرور و سالار شهیدان کربلا حضرت اباعبدالله الحسین (ع ) را پیشاپیش در دل های مومنان کاشته است .
صدای پای محرم را می توان در خانه های مومنان و دل های شیفته و عاشق حسین (ع ) شنید، جوانان و نوجوانان رخت عزا برتن کرده اند تا در محرمی دیگر برای شهدای کربلا آه و ناله سردهند.
طبل ها در گوشه های خیابان ها نمایان است و طاق نصرت ها یکی پس از دیگری با سرعت برافراشته می شود.
مساجد و تکایا همراه با خانه دل به عشق حسین (ع) جلا داده می شود و مردم آماده شده اند تا خزان پاییزی را با اندوه عاشورا گره بزنند.
این شب ها صدای یا حسین (ع) مومنان از مساجد و تکایا طنین انداز است ، گویا دل شکسته شیعه از جسارت های کفر و نفاق زمان به درد آمده و در کنار صدای یا حسین (ع ) ، ندای یا مهدی (ع ) به گوش می رسد.
هیات های مذهبی یکی پس از دیگری در حال جانمایی مکان های عزاداری هستند و کمکهای مومنان برای تهیه غذاهای نذری در اختیار آن ها قرار می گیرد.
روزها و شب های ماه ذی الحجه البرز دیدنی است ، مومنانی که روز های اول این ماه مصادف با سالروز ازدواج مبارک حضرت علی (ع) و حضرت فاطمه زهرا (س ) به شادی نشستند، اکنون با صدای پای محرم در عزای جگر گوشه های این دوعزیز ماتم زده شده اند.
در این حال مدیرکل تبلیغات اسلامی استان البرز از ساماندهی دو هزار و 800 هیئت مذهبی در سطح استان خبرداده و گفته است،
برگزاری چهار همایش با عنوان همایش بزرگ عاشورایان در شهرستان های کرج، ساوجبلاغ و نظرآباد از برنامه های ماه محرم دراین استان است.
حجت الاسلام سیدعباس مسعودی با اشاره به اینکه مداحان نقش مهمی در ایام محرم دارند، گفت: به تازگی همایش مداحان در کرج برگزارشد.
مدیرکل تبلیغات اسلامی البرز بیان کرد: به منظور استفاده بهتر از فضای معنوی ماه محرم سازمان تبلیغات اسلامی اعزام مبلغان و مبلغات را به سراسر استان در دستورکار دارد وسعی شده هیچ هیئت، مسجد و حسینیه ای بدون مبلغ دینی نباشد و مردم بتوانند در کنار شور عزاداری از شعور و افزایش سطح آگاهی در رابطه با حقایق وقایع عاشورا برخوردار شوند.
مسعودی اظهار کرد: به منظور ایجاد فضای مناسب و امن برای عزاداری در ماه محرم، تشکیل تیم هایی با عنوان تیم بازرسی، به صورت کاملا مردمی برای سرکشی و بررسی مشکلات تکایا و هیئت ها دردستور کار قرار گرفته است.
وی با اشاره به اینکه تمام همت ما براین است که بدعت و خرافه پردازی را از عزاداری ها دور کنیم، تصریح کرد: براساس مباحث مطرح شده در همایش های مختلف سعی شده هیئت های مذهبی به سمت و سویی برده شوند تا از علامت و شمایل منتسب به اهل بیت(ع) استفاده نکنند چرا که این شمایل هیچ گونه سندیت تاریخی ندارند همچنین حمل علامت علاوه بر ایجاد عوارض جسمی برای افراد، موجب ترافیک در سطح شهر می شود.
مسعودی افزود: روز هشتم محرم مراسم عظیم عزاداران حسینی در میدان شهدای کرج با حضور عظیم مردم و مداحان برگزار می شود.ک/4
7410/ 691


27/07/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 47]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن