تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 8 شهریور 1403    احادیث و روایات:  بنر تستی
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1813064435




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

تبعيض موجب رويکرد شهر شدن روستاها است


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۷ آبان ۱۳۹۳ (۱۳:۱۰ب.ظ)
معاون توسعه روستايي و مناطق محروم کشور: تبعيض موجب رويکرد شهر شدن روستاها است معاون توسعه روستايي و مناطق محروم کشور گفت: کم توجهي در خدمات رساني بين روستانشينان، عشاير نشينان و شهرنشينان يکي از مصداق هاي تبعيض است، که باعث مي شود روستاها براي تبديل شدن به شهر تلاش کنند.
به گزارش خبرگزاري موج، ابوالفضل رضوي پيش از ظهر چهارشنبه در همايش توسعه روستايي در شيراز با بيان اينکه "کم توجهي در خدمات رساني بين روستانشينان، عشاير نشينان و شهرنشينان يکي از مصداق هاي تبعيض است"، افزود: اين نوع تبعيض باعث مي شود روستاها براي تبديل شدن به شهر تلاش کنند و روستاها به محض اينکه تبديل به شهر مي شوند همه املاک آن ها سند دار خواهد شد.
وي ادامه داد: يکي از ارزش افزوده هاي ملک، داشتن سند است و اگر ملک سند داشته باشد ارزش بيشتري دارد و ما با اين کار به جامعه شهرنشين يک امتياز بزرگ مي دهيم.
معاون توسعه روستايي و مناطق محروم کشور بيان کرد: اينترنت پرسرعت که يکي از منابع معرفي توليدات روستاها محسوب مي شود حق روستاهاست و چرا بايد جمعيت شهرنشين از اين خدمات برخورد باشد ولي روستانشينان از آن محروم باشند.
رضوي مسئله اقتصادي و اشتغال روستاييان و عدم حمايت هاي فرهنگي و معنوي از روستاييان و عشاير را از موارد ديگر کم توجهي برشمرد و عنوان کرد: دولت تدبير و اميد برنامه دارد که روستاييان و عشاير کشور را توانمندسازي کند.
وي اظهار کرد: توسعه را به عنوان فرآيندي مستمر، متوازن و پويا تعريف مي کنند در حالي که در توسعه امر مهمي وجود دارد که شايد به آن دقت نشده آن هم اين است که در توسعه مشارکت، تحول آفرين وخودباوري از مفاهيم اصلي و حياتي محسوب مي شود.
معاون توسعه روستايي و مناطق محروم کشور با بيان اينکه در کشور تعريف درستي از روستا وجود ندارد، گفت: روستا در قانون ما سکونت گاه تعريف شده و جايي که 20 خانوار يا 100 نفر تا سه هزار و 500 نفر جمعيت داشته باشد روستاست.
رضوي با تاکيد بر اينکه بايد در تعريف روستا تحول ايجاد شود، ابراز داشت: اگر به اين تفاهم برسيم که روستا واحدي توليدي، سکونتي و فضايي فرهنگي است، آن گاه ديدگاه ما در خصوص روستا متفاوت مي شود و با اين تعريف مي توانيم بگوييم اگر از روستا به عنوان يک واحد توليدي غافل شويم حتما رشد ناموزوني خواهيم داشت چون از رشد مجموعه اي از کشور غافل شده ايم.
وي با اشاره به سخنان رئيس جمهور در همايش ملي روستا مبني بر اينکه "توسعه کشور به توسعه روستاها وابسته است"، گفت: بايد بپذيريم مجموعه جمهوري اسلامي تاکنون براي روستاها هزينه کرده ولي مدبرانه از آن برداشت نکرده است.
معاون توسعه روستايي و مناطق محروم کشور در ادامه عنوان کرد: به کارهاي عمراني و خدماتي روستاها مانند آسفالت و برق کشي توجه کرده ايم چنانچه در حال حاضر درصد99.9 روستاهاي بالاي 20 خانوار کشور داراي برق و 39.6 درصد روستاهاي بالاي 20 خانوار کشور داراي گاز هستند.
رضوي گفت: زماني تامين چهار آيتم برق، آب لوله کشي، بهداشت و مسائل فضاي آموزشي براي روستاها مطرح بود ولي امروز شاهد هستيم که روستاها در حالي مثلا فضاي آموزشي دارند دانش آموز ندارند.
وي اظهار داشت: چرا روستاهايي که چنين خدماتي در آن ها انجام شده امروز خالي از سکنه مانده اند؟ کساني که روستاها را ترک کرده اند از چه قشري بوده اند؟ آيا از لحاظ درآمدي غني بوده اند يا مشکل درآمدي داشته اند؟
رضوي تاکيد کرد: اقتصاد روستا به صورت جدي دچار مشکل است و حاصل بي توجهي به اقتصاد روستا حاشيه نشيني شهرهاست.
وي با عنوان اينکه راهکاري براي حل مشکل اقتصادي روستاييان مطرح شده است، گفت: طبق ماده 194 برنامه پنجم معاونت توسعه روستايي براي توانمندسازي روستاييان تشکيل شده است و بايد بسته توسعه روستايي بعد از تصويب پس از شش ماه ارائه شود و هر استاني نيز طبق آئين نامه موظف است بسته توسعه روستايي خود را داشته باشد که اين کار در استان فارس انجام شده است.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 10]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن