تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 11 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):فريب نماز و روزه مردم را نخوريد، زيرا آدمى گاه چنان به نماز و روزه خو مى كند كه ا...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

خرید تجهیزات دندانپزشکی اقساطی

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798935314




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

اعلام جزئيات برنامه‌هاي دوره پيش‌دبستاني


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۴ آبان ۱۳۹۳ (۱۹:۴۹ب.ظ)
اعلام جزئيات برنامه‌هاي دوره پيش‌دبستاني مديرکل دفتر آموزش پيش‌دبستاني وزارت آموزش و پرورش به جزئيات برنامه‌هاي دوره پيش دبستاني پرداخت و گفت: دوره پيش‌دبستاني از سن چهار سالگي تمام آغاز مي‌شود.
به گزارش خبرگزاري موج، رخساره فضلي، درخصوص برگزاري جشن غنچه‌ها اظهار کرد: در کنار جشن شکوفه‌ها، جشن غنچه‌ها هم برگزار شد که معمولا آغاز رسمي فعاليت‌ها با روز جهاني کودک است.
فضلي افزود: دوره پيش‌دبستاني طبق مصوبه شوراي عالي آموزش و پرورش يک دوره دو ساله است؛ يعني دو سال قبل از ورود به دبستان که بچه هاي چهار وپنج ساله را شامل مي شود.
مديرکل دفتر آموزش پيش‌دبستاني با بيان اين که آموزش و پرورش مسؤول و متولي هر نوع آموزش رسمي به کودکان اين گروه سني است، تصريح کرد: هر کس بخواهد به آموزش کودکان چهار تا شش سال بپردازد، بايد تابع سياست‌‌ها و قوانين آموزش و پرورش باشد.
فضلي دوساله شدن دوره پيش دبستاني را ايده آل خواند و اظهارکرد: در اکثر کشورهاي دنيا سه تا پنج سال دوره پيش دبستاني محسوب مي شود؛ اما در ايران طبق قانون، چهار تا شش سال دوره پيش دبستاني منظور شده است.
وي ادامه داد: از نظر قانوني هيچ منعي براي حضور کودکان چهار وپنج ساله نداريم؛ اما با توجه به امکانات محدود، تأکيد بر اين است که حتماً کودکان پنج سال آموزش ببينند؛ يعني يکسال قبل از دبستان که کلاس آمادگي تلقي مي‌شود.
مديرکل دفتر آموزش پيش‌دبستاني وزارت آموزش و پرورش درخصوص شهريه پيش دبستاني افزود: در مناطق محروم پيش‌دبستاني در دولتي شهريه حداقل است؛ اما در بقيه موارد تعيين شهريه بر عهده حوزه غيردولتي است.
فضلي درخصوص برنامه‌هاي ويژه براي دوره پيش دبستاني با بيان اينکه سه برنامه اصلي براي پيش‌دبستاني داريم که عنوان کرد: نخستين برنامه مديريت يکپارچه دوره پيش دبستاني است، چرا که در حال حاضر دستگاه‌هاي مختلفي براي دوره پيش دبستاني خدمات ارائه مي‌کنند.
وي افزود: شهرداري، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي، سازمان تبليغات اسلامي، وزارت رفاه و نهادهاي ديگري آموزش پيش دبستاني انجام مي‌دهند که اين به‌هم ريختگي، نظام، خانواده‌ها و بچه‌ها را آزار مي‌دهد که بايد اين موضوع سامان دهي شود.
مديرکل دفتر آموزش پيش‌دبستاني وزارت آموزش و پرورش توسعه کمي دوره پيش‌دبستاني است، را دومين برنامه درخصوص پيش دبستاني عنوان کرد و يادآور شد: آمارها نشان مي‌دهد کودکان پيش دبستاني مناطق روستايي کاهش پيدا کرده است و با حمايت دولت، کودکان اين مناطق را به حضور درکلاس پيش دبستاني راغب کنيم.
فضلي با تأکيد برکيفيت بخشي کلاس‌هاي پيش‌ دبستاني خاطرنشان کرد: اين سومين برنامه دفتر پيش دبستاني آموزش وپرورش در سال جاري براي نخستين بار يک ويژه‌نامه پيش‌ دبستاني را آماده کرده‌ايم که به زودي در سطح کشور منتشر مي‌شود.
وي ادامه داد: اين ويژه‌نامه سياست‌هاي کلان دوره پيش‌ دبستاني را تبيين مي‌کند که در آن به سوالاتي نظير؛ ويژگي دوره، شيوه آموزش، اهداف تشکيل پيش دبستاني و برنامه درسي اين دوره، پاسخ هاي کامل مي دهد.
مديرکل دفتر آموزش پيش‌دبستاني وزارت آموزش و پرورش افزود: اين برنامه‌‌ درسي باهمت سازمان پژوهش و برنامه‌ريزي آموزشي و با همکاري دفتر آموزش پيش دبستاني تهيه شده است.
فضلي از تدوين نظام جامع نظارت بر کلاس هاي پيش دبستاني خبرداد و افزود: اين نظارت به دو بخش درون سازماني و برون سازماني تقسيم شده است.
وي تصريح کرد: بخش درون سازماني مربوط به آموزش و پرورش است و در سه سطح ادارات کل، مناطق و مراکز بررسي مي‌شود و با سه ابزار و سه گروه کارشناسان استان و منطقه، ستاد و خود ارزيابي انجام مي‌شود.
مديرکل دفتر آموزش پيش‌دبستاني وزارت آموزش و پرورش گفت: در بخش برون سازماني مراحل آخر تهيه ابزارها است؛ اما براي اينکه اين کار دقيق انجام شود نيازمند همکاري ساير دستگاه‌ها است.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 37]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن