تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 14 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):روزه و حج آرام‏بخش دل‏هاست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804526780




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

ضرورت ايجاد سازمان مستقل مديريت سلامت دهان و دندان


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۳ آبان ۱۳۹۳ (۱۱:۳۶ق.ظ)
وزير بهداشت در سومين جلسه شوراي سلامت دهان و دندان اعلام کرد: ضرورت ايجاد سازمان مستقل مديريت سلامت دهان و دندان دکتر هاشمي گفت: بايد به فکر فراهم کردن زيرساخت ها براي ايجاد يک سازمان مستقل مديريت سلامت دهان و دندان باشيم.
به گزارش خبرگزاري موج، وزير بهداشت در سومين جلسه شوراي سلامت دهان و دندان که امروز در ستاد مرکزي وزارت بهداشت برگزار شد، اعلام کرد: با توجه به اهميت بهداشت دهان و دندان، بايد به سمتي برويم که در حوزه، آموزش، پژوهش، درمان و پيشگيري، سازمان مستقلي براي بيماري‌هاي دهان و دندان ايجاد کنيم.
دکتر سيد حسن هاشمي تاکيد کرد: در حوزه اعتبارات سلامت دهان و دندان اگر بخواهيم حمايت دولت و مجلس شوراي اسلامي را داشته باشيم، بايد اين حوزه را در قالب يک طرح جامع و در راستاي طرح تحول سلامت تقويت کنيم.
وي با اشاره به اينکه سلامت دهان و دندان مي‌تواند يکي از حلقه‌هاي طرح تحول سلامت باشد، خاطرنشان کرد: ضروري است سال آينده بخش عمده تمرکز بر روي بخش سلامت دهان و دندان باشد و اعتبارات بيشتري را در اين حوزه جذب کنيم تا بتوانيم اکثر خدمات حوزه بيماري‌هاي دهان و دندان را تحت پوشش بيمه ببريم.
دکتر هاشمي همچنين تاکيد کرد: از همين الان بايد به فکر فراهم کردن زيرساخت‌ها براي ايجاد يک سازمان مستقل مديريت سلامت دهان و دندان باشيم.
وزير بهداشت با بيان اينکه سال آينده بسته بهداشت دهان و دندان براي آحاد مردم جامعه، در قالب طرح تحول سلامت، آماده اجرا خواهد بود، خاطرنشان کرد: فرصت ما براي تقويت اين حوزه کم است و ساختار قبلي وزارت بهداشت که شامل دبيرخانه سلامت دهان و دندان بود، نمي‌تواند انتظارات ما را در حوزه سلامت دهان و دندان به طور کامل برآورده کند.
وي تاکيد کرد: از اين رو نگاه شوراي سلامت دهان و دندان بايد به گونه‌اي باشد که از دل آن يک سازمان مستقل مديريت سلامت دهان و دندان همراه با سياست گذاري‌ها و نظارت‌هاي مستمر ايجاد شود.
دکتر هاشمي با اشاره به اينکه در اين راستا مي‌توان از کشورهاي موفق الگوبرداري کرد، توضيح داد: کشورهايي مثل ترکيه و فنلاند در زمينه تقويت حوزه سلامت دهان و دندان بسيار موفق بوده‌اند.
وزير بهداشت همچنين گفت: علاوه بر اينکه تلاشمان بايد به سمت تقويت حوزه پيشگيري بيماري‌هاي دهان و دندان باشد، در حوزه درمان نيز بايد تمام خدمات را براي سنين زير ۱۸ سال رايگان کنيم و اين کار نياز به همراهي بيمه‌ها دارد.
وي با بيان اينکه اين اقدام خود مقدمه‌اي براي پيشگيري از بيماري‌هاي دهان و دندان است، افزود: متاسفانه فرهنگ مردم کشور ما بخصوص در روستا‌ها و حاشيه شهر‌ها به گونه‌اي است که کمتر بهداشت عمومي دهان و دندان را رعايت مي‌کنند از اين رو برنامه‌هاي درمان نيز بايد از سنين اوليه شروع شود تا از نظر اقتصادي اين حوزه کمتر آسيب ببيند.
دکتر هاشمي با تاکيد بر ضرورت افزايش بهره وري بخش دندان پزشکي مراکز بهداشتي کشور، اذعان کرد: براي اين بخش بايد اعتباراتي در قالب شبکه پيش بيني شود.
ضمن اينکه برنامه‌هاي فلورايد تراپي، توزيع فيشور سيلنت، مسواک و خميردندان بايد به صورت پايلوت در هر استاني اجرا و بعد کشوري شود.
وزير بهداشت با تاکيد بر اينکه خدمات بايد در حوزه پيشگيري استمرار داشته باشد، ادامه داد: اين بخش سخت‌ترين کار ما است و نياز به فرهنگ سازي و ايجاد جريان دارد و بايد به گونه‌اي عمل کنيم که منابع هدر نرود.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 27]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن