تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 13 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):مؤمن هرگاه سخن گويد ياد (خدا) مى كند و منافق هرگاه سخن گويد بيهوده گويى مى كند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820394482




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

عملي ارزشمند است که از روي خلوص و براي خدا باشد


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۳۰ مهر ۱۳۹۳ (۹:۴۲ق.ظ)
رئيس ديوان عدالت اداري: عملي ارزشمند است که از روي خلوص و براي خدا باشد رئيس ديوان عدالت اداري گفت: کار آنها که اقدام نيک خود را به قصد کسب شهرت انجام مي‌دهند در درگاه پروردگار متعال ارزشي ندارد، بلکه آن عملي از انسان نزد خدا ارزشمند است که از روي خلوص و براي خدا باشد.
به گزارش خبرگزاري موج، حجت الاسلام منتظري در جلسه هيات عمومي ديوان با اشاره به نزول آياتي از سوره انسان در منقبت و تجليل از اقدام خالصانه اميرالمومنين علي (ع) و خانواده‌اش در بخشش سه شب افطار خود به فقير و يتيم و اسير در بيان ماجراي تاريخي شان نزول اين آيات گفت: آياتي از سوره انسان در شأن عترت رسول خدا(ص)، يعني امام على(ع)، حضرت فاطمه(س)، حسنين(ع) نازل شده است و زمان نزول آن پس از اداي نذري بود که ايشان براي شفاي حسنين(ع) کرده بودند.
وي افزود: با نزول اين آيات خداوند متعال چهره نوراني خاندان رسول اکرم(ص) را به بشر نشان داد.
رئيس ديوان عدالت اداري با اشاره به اينکه مانند و شبيهي براي چنين گذشتي نمي‌توان در تاريخ يافت اظهار داشت: خداوند متعال وقتي اينگونه ايثار خاندان عصمت و طهارت را ديد، آيات اين سوره مبارکه را در توصيف عمل آنان نازل کرد.
وي ادامه داد: اين حادثه مهم و اثرگذار از لحاظ اخلاقي و اجتماعي در خاندان عصمت و طهارت ظهور يافت تا براي بشريت درسي باشد که بدانند يکي از شاخصه هاي عمل مومنين عمل خالصانه است.
حجت الاسلام والمسلمين منتظري افزود: اين يک قانون و سنت الهي است که اگر عملي خالص و براي خدا نباشد خداوند نمي‌پذيرد. چندانکه در داستان هابيل و قابيل، خداوند قرباني هابيل را پذيرفت و قرباني قابيل را نپذيرفت. هديه اول از راه اخلاص تقديم شده بود که پذيرفته شد، ولي قرباني قابيل که با فريب همراه بود مقبول نيفتاد.
وي در پايان گفت: اميدواريم که بتوانيم افتخار وابستگي به خاندان عصمت و طهارت و پيروي از ولايت را همچنان حفظ کنيم.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 17]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن