تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 8 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام حسین (ع):روزه رجب و شعبان توبه ‏اى از جانب خداى عزيز است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819042602




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

فراخوان «مرگ بر آمریکا 3» منتشر شد/ ایده‌هایی برای یک تولید انقلابی


واضح آرشیو وب فارسی:مهر:


فرهنگ و هنر > موسیقی و هنرهای تجسمی
فراخوان «مرگ بر آمریکا 3» منتشر شد/ ایده‌هایی برای یک تولید انقلابی
باشگاه ترانه و موسیقی دفتر مطالعات جبهه فرهنگی فراخوان ایده پردازی، ترانه و ملودی قطعه موسیقایی «مرگ بر آمریکا 3» را منتشر کرد.



به گزارش خبرنگار مهر، در این فراخوان که از سوی واحد موسیقی دفتر مطالعات جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی منتشر شده، از شاعران و آهنگسازان برای ایده پردازی، ترانه و ملودی «مرگ بر آمریکا 3» دعوت شده است. باشگاه ترانه و موسیقی راه که سال گذشته ترانه های «مرگ بر آمریکا» و «گزینه های روی میز» به آهنگسازی و خوانندگی حامد زمانی را تولید کرده بود در این فراخوان از شاعران و آهنگسازان دعوت کرده با توجه به تقارن ۱۳ آبان امسال با عاشورای حسینی، اشعار و ملودی های خود را متناسب با فضای محرم به نشانی اینترنتی Rahnava.ir ارسال کنند. همچنین از اهالی فکر و فرهنگ درخواست می شود «مضامین و مفاهیم ضد استکباری» قابل ارائه در آثار شعری و موسیقایی را پیشنهاد کنند. سال گذشته هم که ترانه «مرگ بر آمریکا 2» توسط دفتر مطالعات جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی تولید شد، این ترانه با واکنش های جالب توجهی از سوی مخاطبان مواجه شد. باشگاه ترانه و موسیقی دفتر مطالعات جبهه فرهنگی در روایت تولید این اثر موسیقایی آورده است: اولین روزهای آبان سال 92 روزهای خاصی بود. می‌شود گفت انجام مذاکرات هسته‌ای ژنو و دلشوره‌ای که همه نسبت به نتیجه این گفتگوها داشتند، کاری کرده بود که شعار همیشگی «مرگ بر آمریکا» در معرض سؤال قرار گیرد. آیا امسال «مرگ بر آمریکا» خواهیم گفت؟ آیا امسال روز تسخیر لانه جاسوسی را به رخ آمریکایی‌ها خواهیم کشید؟ پیدا بود که بعضی‌ها می‌خواستند این شعار را حذف کنند. اما چرا؟ چرا حذف؟ چرا فریاد؟ از طرف دیگر، سیزده آبان امسال مصادف بود با شب اول محرم و این کار را سخت می‌کرد. باید مرگ بر آمریکای امسال عاشورایی می‌شد. هم ترانه و هم موسیقی کار باید این را می‌فهمید و می‌فهماند. نباید ادب عاشورا در موسیقی این کار فدا می‌شد.
تقریباً همه دوستان در همین حال و هوا بودند؛ ترانه‌ای برای نشان دادن عمق معنایی در شعار از جان برآمده‌ی «مرگ بر آمریکا»؛ ترانه ای در حمایت از «مرگ بر آمریکا». تا اینکه ایده را وحید جلیلی داد؛ اینکه بگوییم مرگ بر آمریکا در یک کلمه یعنی «زنده باد زندگی»، همین.

این‌قدر منتظر یک ایده الهام‌بخش بودیم که از ایده تا ترانه شاید کمتر از یک روز وقت برد. خیلی زود دکتر سیار تماس گرفت آن‌قدر که من خیال کردم شاید مشکلی در کار پیش آمده باشد! مشکلی نبود؛ بغض ترانه سیار شکسته بود و سرازیر شده بود.
گل طلایی و ضربه نهایی را حامد زمانی زد. از ملودی که او ساخت پیدا بود که حرف اساسی ترانه چقدر خوب فهمیده شده. قرار شد صدای شعار مردم هم در تنظیم کار گنجانده شود، که شد. حالا همه چیز به خوبی کنار هم چیده شده بود. قرار شد روز شنبه 10 آبان 1392 این کار با اجرای زنده حامد زمانی در محل لانه جاسوسی رونمایی شود. مراسم رونمایی هم خودش در دیده شدن کار نقش زیادی داشت. ما کار خود را انجام دادیم. دیگر این خود اثر بود که دائم موج ایجاد کرد و آرام آرام راه را برای موج نوی موسیقی انقلاب اسلامی گشود. حالا هنوز از این موج فاصله نگرفته ایم. بازتاب‌های رسانه‌ای و مردمی بی شمار این اثر، آنقدر زیاد بود که رسانه‌های آمریکایی را هم تکان داد. مرگ بر آمریکای سال 92، در تاریخ موسیقی انقلاب ماندنی شد.


۱۳۹۳/۷/۲۸ - ۱۰:۱۶





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 21]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن