تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:   
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820908280




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

مردم هرمزگان درحفظ و گسترش عرصه های طیبعی مشارکت حداکثری دارند


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: مردم هرمزگان درحفظ و گسترش عرصه های طیبعی مشارکت حداکثری دارند بندرعباس- ایرنا- مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری هرمزگان گفت: مردم این استان با محوریت خیرین در زمینه حفظ و گسترش جنگل های مانگرو وپروژه های آبخیزداری مشارکت حداکثری دارند.


محسن یکتاپور یکشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا از مشارکت خیرین هرمزگان در پروژه های آبخیزداری بعنوان کاری بی سابقه در سطح کشور نام برد و اظهار کرد: با توجه به بروز خشکسالی های 15ساله و کم آبی شدید تعدادی از سد و بندها با کمک ها مالی آنان احداث شده است.
وی از مشارکت حداکثری مردم بعنوان مهم ترین محور کاری این اداره کل برای اجرای طرحها در زمینه آبخیزداری و کاشت (نهال جنگلی حرا) و همچنین توسعه جنگل های مانگرو نام برد.
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری هرمزگان با بیان اینکه مردم این استان در زمینه احداث بوستان های روستایی، جنگل کاری و آبخیزداری مشارکت چشمگیری داشته اند گفت: با واگذاری مسئولیت ها به آنان، رونق خوبی در اقتصاد روستاها ایجاد شده است.
یکتاپور دراین زمینه ابراز داشت: طرح احیاء جنگل های مانگرو که در سالهای گذشته به پیمانکاران سپرده می شد در سالهای اخیر به مردم محلی واگذار گردیده که خوشبختانه مسولیت پذیری بیشتری در زمینه حفظ و احیای آنها از خود نشان داده اند.
در اطلاعات منتشره وسعت جنگل های این استان یک میلیون و 100هزار هکتار، مراتع چهار میلیون و 93هزارهکتار و بیابانهای هرمزگان نیز یک میلیون و 565هزار هکتار اعلام شده است.
دراین اطلاعات از قاچاق سوخت، تردد کشتی ها، تخلیه گازوئیل در آبهای ساحلی (مناطق جنگلی حرا) ، خشکسالی و توفان های دریایی بعنوان عوامل تهدید کننده جنگل های دریایی در سواحل این استان به خصوص در جزیره قشم و سواحل شرقی بندر خمیر یاد شده است.
در اطلاعات منتشره مساحت هرمزگان هفت میلیون و200 هزار هکتار اعلام شده که حدود 90درصد آن شامل شش میلیون و 900 هزار هکتارجزو عرصه های منابع طبیعی است.ک/3
512/668


27/07/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 25]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن