تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 13 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام سجاد (ع):پرخورى و سستى اراده و مستى سيرى و غفلت حاصل از قدرت، از عوامل بازدارنده و كند كننده ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803965530




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

نعمت زاده: قوانین دست و پاگیر اداری سبب کاهش صادرات کالاهای صنعتی شد


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: نعمت زاده: قوانین دست و پاگیر اداری سبب کاهش صادرات کالاهای صنعتی شد تهران - ایرنا - وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: با وجودی که با آغاز تحریم ها، قوانین دست و پاگیر اداری در بخش صادرات افزایش یافته بود اما با مصوبات دولت یازدهم و همکاری مجلس شورای اسلامی هم اکنون نه تنها موانع موجود بر سر راه صادرات کمتر بلکه بخش زیادی از آنها نیز برطرف شده است.


به گزارش خبرنگار ایرنا، محمدرضا نعمت زاده روز یکشنبه در حاشیه روز ملی صادرات در گفت و گو با خبرنگاران، افزود: وجود قوانین و مقررات دست و پاگیر اداری در بخش های تولید و صادرات مربوط به حال نیست، بلکه این موانع در دوران تحریم افزایش یافته اند که دولت درصدد است با حذف این موانع بسترهای لازم را برای افزایش صادرات فراهم کند.
وی دیگر مشکل عمده بخش صنعت را سرمایه در گردش دانست و گفت: با تصمیمات متخذه از سوی دولت یازدهم در این زمینه بخصوص مصوبه اخیر مبنی بر آنکه تا 60 درصد تسهیلات بانکی باید صرف سرمایه در گردش تولید و صنعت شود، امید می رود بخشی دیگر از مشکلات این بخش برطرف شود.
وزیر صنعت، معدن و تجارت از عدم اجرای مناسب این مصوبه طی شش ماهه نخست سال جاری انتقاد و ابراز امیدواری کرد که در نیمه دوم سال جاری بیش از 60 درصد تسهیلات بانک ها به سرمایه در گردش تولید و صنعت اختصاص یابد. هرچند به همین منظور قرار است در آینده نزدیک جلسه ای با رییس کل بانک مرکزی به منظور رفع مشکلات مالی صنعت و تولید برگزار شود.
نعمت زاده در خصوص جوایز صادراتی نیز گفت: جوایز صادراتی از سال 1390 قطع شده و در سال جاری با وجود آنکه در بودجه ردیف نداشتیم، توانستیم مبلغ ناچیزی از یارانه ها را به همین منظور اختصاص دهیم.
وزیر صنعت، معدن و تجارت تصریح کرد: با روند افزایش صادرات در شش ماهه نخست سال، صادرات کالا 20 درصد و صادرات خدمات 13 درصد نسبت به مدت مشابه در سال گذشته رشد داشته است.
وی در خصوص صادرات سیم، کابل و صنایعی که عده ای آن را ارزانفروشی می دانند، گفت: فروش مس و آلومینیوم در داخل کشور کمتر از قیمت صادراتی آن است، این در حالی است که نمی توان به تولیدکنندگان در رابطه با کاهش قیمت مس و آلومینیوم فشار زیادی وارد آورد.
نعمت زاده در واکنش به انتقاد یکی از نمایندگان مجلس در رابطه با عضویت وی در هیات مدیره 20 شرکت، افزود: این مساله خلاف واقع است و بنده در چهار سالی که از کادر دولت دور بودم، برای کمک به بخش خصوصی و سرمایه گذاری در طرح های صنعتی تنها عضو هیات مدیره یک شرکت بودم که قبل از معرفی به مجلس برای وزارت از آن سمت نیز استعفا دادم.
اقتصام(3)1108**1558


27/07/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 26]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن