تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 22 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):به کوچکی گناه نگاه نکنید بلکه به چیزی [نافرمانی خدا] که برآن جرات یافته اید بنگ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815143002




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

برداشت زودهنگام، کیفیت کیوی را پایین می آورد


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: برداشت زودهنگام، کیفیت کیوی را پایین می آورد نوشهر - ایرنا - مدیرجهاد کشاورزی عباس آباد از باغداران خواست از برداشت بی موقع کیوی خودداری کنند زیرا این اقدام سبب کاهش کیفیت محصول می شود و بازار جهانی این محصول را خراب می کند.


خیرالله ابوالحسنی روز یکشنبه به خبرنگار ایرنا گفت: برداشت کیوی نارس و نگهداری آن در انبار باعث پایین آمدن کیفیت آن شده و این اقدام تهدیدی جدی برای بازار جهانی این محصول صادراتی در منطقه است.
وی افزایش مدت زمان ماندگاری و افزایش ارزش غذایی این محصول را از ویژگی های برداشت به موقع کیوی در منطقه دانست و افزود: بر اساس توصیه های علمی و فنی، بهترین زمان برداشت کیوی هنگامی است که درصد مواد محلول در کیوی به حد استاندارد یعنی به بیش از 2 درصد برسد.
مدیر جهادکشاورزی عباس آباد با ابراز نگرانی از برداشت زودهنگام این محصول بویژه دلالان گفت: این افراد با هدف مصرف نوبرانه این محصول اقدام به برداشت زودهنگام آن می کنند که این اقدام سبب کامل نشدن میزان قند و پایین آمد کیفیت کیوی می شود.
ابوالحسنی میزان گستره باغ های کیوی در شهرستان را بیش از یکهزار و 500 هکتار اعلام و پیش بینی کرد که امسال حدود پنج هزار تن کیوی از باغ ها شهرستان عباس آباد برداشت شود.
برداشت کیوی به طور معمول از اوایل ماه آبان آغاز می شود و به مدت یک ماه ادامه دارد.
آمارهای موجود نشان می دهد که مازندران در تولید کیوی رتبه نخست کشور را دارد و به طور متوسط از گستره حدود یکهزار و 600 هکتار باغ های کیوی به طور متوسط 150 هزار تن محصول برداشت می شود.
سال گذشته از استان مازندران 10 هزار و 50 تن کیوی به کشورهای هند، عراق و آسیای میانه صادر شد که میزان ارزآوری ناشی از صدور این کالا حدود 800 هزار دلار بوده است.
624/1535/1654/ 2025


27/07/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 15]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن