تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 22 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):هر که رکوع نمازش را کامل انجام دهد هیچ ترس و وحشتی در قبر با سراغش نمی آید. ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815142136




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

زمان برداشت کیوی توسط کیوی کاران مازنی رعایت شود


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری پانا: مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی مازندران : زمان برداشت کیوی توسط کیوی کاران مازنی رعایت شود خبرگزاری پانا : مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی مازندران خواستار رعایت زمان مناسب برداشت کیوی ،توسط کیوی کاران مازندرانی در باغات استان شد .
۱۳۹۳ يکشنبه ۲۷ مهر ساعت 10:50



به گزارش خبرگزاری پانا، محمد تقی شکوهی در گفتگویی اختصاصی با مهدی پورعرب خبرنگار حوزه کشاورزی ما ،با تاکید بر اهمیت رعایت زمان مناسب برداشت میوه کیوی و تاثیر آن در ارزش افزوده غذایی وکیفیت انبار داری این میوه صادراتی گفت : کیوی میوه ای نیمه گرمسیری است و باید زمان برداشت آن به عنوان مهمترین عامل و خصوصیات کیفی میوه (میزان کاهش وزن در طول دوره ،انبارداری ،سفتی بافت میوه در طول دوره انبارداری ،میزان مواد جامد و محلول و ظرفیت آنتی اکسیدان و ... که به صورت معنی دار تحت تاثیر قرار می دهد ،توسط کیوی کاران رعایت شود .
وی مهمترین شاخص در تعیین زمان برداشت را درجه پریکس عنوان و تصریح کرد : در استان مازندران مقدار مناسب در حدود 5،6 بوده و با دستگاه رفوکتومتر به راحتی قابل اندازه گیری است و زمان برداشت کیوی اواسط آبان ماه می باشد .
مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی مازندران در ادامه این گفتگوحساسیت زیاد به بیماری های انباری در دوران انبارداری ،بالا رفتن میزان اسید از حد بازار پسندی ،نامنظم بودن و عدم یکنواختی رسیدن میوه و عدم شکل گیری عطر و طعم را از جمله معایب برداشت زود هنگام میوه کیوی برشمرد .
شکوهی پیرشدن سریعتر میوه ها وکوتاه تر شدن عمر انباری میوه کیوی ،کاهش وزن بیشتر در طول انباری وچروکیدگی میوه ،کاهش بیشتر میزان سفتی بافت میوه و کاهش قابلیت عرضه در بازار ،تخریب بافت میوه و کاهش ویتامین ث و ظرفیت آنتی اکسیدانی و نیز افزایش ریسک سرمازدگی میوه روی درخت از معایب برداشت دیر هنگام کیوی عنوان کرد .
وی در پایان این گفتگوبا قدردانی از مهندس خلیلی مدیر روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی مازندران در برقراری رابطه با خبرنگاران و انعکاس به موقع اخبار سازمان به باغداران وکشاورزان جامعه استان ،تجزیه پلی ساکاریدهای دیواره سلولی بر اثر فعالیت آنزیم ها ونرم شدن بافت میوه ،تجزیه نشاسته و تبدیل به قندهای ساده بر اثر فعالیت آنزیمی و تحریک این فرآیند با هورمون اتیلن وافزایش میزان مواد جامد محلول و افزایش طعم شیرین میوه های انباری را از فرایندهای شیمیایی مهم در میوه کیوی در طول دوران انباری بیان داشت .












این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری پانا]
[مشاهده در: www.pana.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 45]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن