تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 13 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):سنگهاى زیربناى اسلام سه چیز است: نماز، زکات و ولایت که هیچ یک از آنها بدون دیگرى درس...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820384193




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

برای شناسایی مشکلات و هزینه های دستگاههای اجرایی ستاد بودجه تشکیل می شود


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: استاندار آذربایجان غربی: برای شناسایی مشکلات و هزینه های دستگاههای اجرایی ستاد بودجه تشکیل می شود ارومیه - ایرنا - استاندار آذربایجان غربی گفت: برای شناسایی مشکلات و هزینه های مورد نیاز دستگاههای اجرایی استان اظ کردن در بودجه سال 94 ستاد بودجه تشکیل می شود..


به گزارش ایرنا به نقل از سایت اطلاع رسانی استانداری آذربایجان غربی، "قربانعلی سعادت" روز شنبه در جلسه سومین شورای برنامه ریزی و توسعه استان افزود: بودجه سال 1394 اولویت اول ماست و برای اینکه بتوانیم بودجه خوبی برای استان بگیریم ستاد بودجه را تشکیل می دهیم و از مدیران دستگاههای اجرایی استان می خواهیم نیازها، کمبودها، مشکلات و هزینه های مورد نیاز خود را به این ستاد اعلام کنند.
وی از فرمانداران استان آذربایجان غربی نیز خواست تا با تشکیل یک ستاد و اتاق فکری به شناسایی نقاط ضعف هر شهرستان بپردازند و برای حل آن راهکارهایی ارائه دهند.
وی در ادامه با اشاره به نرخ بیکاری در استان ادامه داد: با عنایت به اینکه اکثر افراد بیکار دارای تحصیلات لیسانس و بالاتر هستند شرایط برای کارآفرینی و خوداشتغالی توسط این افراد وجود دارد و با برنامه ریزی دقیق و ارائه آموزش های تخصصی مورد نیاز می توان این هدف را تحقق بخشید.
وی با اشاره به وجود 118 هزار بیکار تحصیل کرده در استان گفت: در حال حاضر 60 هزار نفر کارمند در سیستم اداری استان کار می کنند و امکان جذب نیرو و ایجاد شغل در سیستم دولتی میسر نیست لذا باید به دنبال راهکارهای دیگری برای ایجاد زمینه اشتغال باشیم که توسعه صادرات غیرنفتی و تجارت مرزی می تواند از جمله این راهکارها باشد.
وی با اشاره به اعلام بودجه سال 1394 کشور ادامه داد: بودجه کل کشور برای سال آینده به صورت انقباضی اعلام شده و نسبت به سال قبل کاهش یافته است و این به معنی ادامه سیاست های اقتصاد مقاومتی و مدیریت جهادی می باشد که باید با جدیت و مدیریت بدون پول بتوانیم کسری بودجه و کمبود اعتبارات را جبران کنیم.
سعادت گفت: در نحوه توزیع بودجه میان استانها باید یک تجدیدنظر صورت گیرد و به استان های مرزی و کمتر توسعه یافته همانند سایر استان های صنعتی با یک دید نگاه نکنند.
وی افزود: 81 درصد بودجه کل کشور هزینه ای و 19 درصد آن تملک و پروژه ای می باشد که باید با درآمدسازی و کوچک کردن دولت سعی شود این اعداد به یکدیگر نزدیک شود.
استاندار آذربایجان غربی ادامه داد: در تدوین بودجه کل کشور باید تمام تبعیض ها برداشته شود و در جهت محرومیت زدایی از استان های کمتر توسعه یافته تنظیم شود.
معاون برنامه ریزی و اشتغال استاندار آذربایجان غربی نیز در این جلسه گفت: تشکیل ستاد بودجه استان خیلی مهم است و باید با هماهنگی و مشخص کردن نیازهای استان برای حداکثرسازی مطالبات برای ارائه به مجلس شورای اسلامی اقدام کنیم.
تقی کهوریان افزود: اکثر استانهای کمتر توسعه یافته، مرزی بوده و به دلیل عدم سرمایه گذاری صحیح دچار مشکلات جدی هستند.
وی در ادامه با اشاره به ایجاد توازن بین استان ها در تدوین بودجه کل کشور افزود: برای ایجاد توازن باید یک تحرک اقتصادی در این استان ها صورت پذیرد و با فراهم کردن شرایط و جذب سرمایه ها بخشی از مشکلات این استان ها حل شود.
معاون برنامه ریزی و اشتغال استاندار آذربایجان غربی ادامه داد: باید یک تلاش همه جانبه ملی وجود داشته باشد تا برنامه خوبی برای رفع عدم تعادل و توازن بین استان ها تدوین و در بودجه سال 94 لحاظ شود.
581


26/07/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 29]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن