تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 11 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام موسی کاظم (ع):همان گونه كه قوام جسم، تنها به جانِ زنده است، قوام ديندارى هم تنها به نيّت پ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819899653




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

مصرف انرژی در دانشگاه های کشور سه برابر استانداردهای جهانی


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: مصرف انرژی در دانشگاه های کشور سه برابر استانداردهای جهانی تهران - ایرنا - مدیر گروه انرژی های نو سازمان پژوهش های علمی و صنعتی ایران گفت: میزان مصرف انرژی در دانشگاه ها و مراکز پژوهشی کشور، پنج تا شش برابر کشورهای پیشرفته و بیش از دو تا سه برابر استانداردهای جهانی است.


دکتر ولی اله دشتی زاد روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار علمی ایرنا بر لزوم بازبینی و اصلاح الگوی مصرف انرژی در دانشگاه ها و مراکز پژوهشی کشور تاکید کرد.
وی که مدیریت طرح ملی "اصلاح الگوهای تامین و مصرف انرژی در دانشگاه ها و مراکز پژوهشی کشور" را برعهده دارد درباره جزییات این پروژه تحقیقاتی گفت: این طرح سراسری به منظور ساماندهی مصرف انرژی در مراکز دانشگاهی و پژوهشی وابسته به وزارت علوم در دستور کار قرار گرفته که فاز مقدماتی آن از مردادماه امسال آغاز شده است.
دشتی زاد افزود: در این طرح، دانشگاه ها و مراکز پژوهشی وابسته به وزارت علوم در هشت منطقه عمرانی تقسیم بندی شدند که کارگاه های آموزشی برای اعضای کارشناسان معرفی شده از سوی این مراکز در ماه های مرداد و شهریور به میزبانی دانشگاه حکیم سبزواری و دانشگاه حضرت ولیعصر (عج) کرمان برگزار شد.
وی درباره سومین کارگاه آموزشی - تعاملی آشنایی با راهکارهای بهینه سازی مصرف انرژی در تاسیسات که از امروز 26 مهرماه به میزبانی سازمان پژوهش های علمی وصنعتی ایران آغاز شده است نیز گفت: این برنامه آموزشی با حضور کارشناسان دانشگاه ها و مراکز پژوهشی سه منطقه برگزار می شود و به مدت سه روز ادامه خواهد داشت.
عضو هیات علمی پژوهشکده مواد و انرژی های نو سازمان پژوهش های علمی و صنعتی خاطرنشان کرد: با برپایی این کارگاه آموزشی، فاز صفر طرح به اتمام رسیده و از آذرماه وارد فاز نخست طرح اصلاح الگوهای تامین و مصرف انرژی در دانشگاه ها و مراکز پژوهشی خواهیم شد.
وی خاطرنشان کرد: در فاز نخست که به مدت یک سال به طول خواهد انجامید شاخص های مصرف انرژی در دانشگاه ها و مراکز پژوهشی استخراج و بانک اطلاعاتی مربوطه تشکیل خواهد شد و پیشنهادهای اصلاحی دانشگاه ها در این مدت مورد بررسی قرار خواهد گرفت.
دشتی زاد درباره وضعیت مصرف انرژی در دانشگاه ها و مراکز پژوهشی کشور نیز گفت: هرچند شاخص های قابل استنادی در این زمینه نداریم اما قبض های آب، برق و گاز این مراکز نشان می دهد که میزان مصرف انرژی در آنها پنج تا شش برابر کشورهای پیشرفته و دو تا سه برابر استانداردهای جهانی است که این وضعیت برای موسساتی که داعیه دار تولید دانش و فناوری هستند شایسته نیست.
کارگاه آموزشی "آشنایی با راهکارهای بهینه سازی مصرف انرژی در تاسیسات" تا روز دوشنبه، 28 مهرماه در محل سازمان پژوهش های علمی و صنعتی ایران ادامه خواهد داشت.
علمی (4)**1055**1440


26/07/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 30]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن