تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 17 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):کمترین کفر این است که انسان از برادرش سخنی بشنود و آن را نگه دارد تا او را با آ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805333578




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

محققان جهانی، تعهدات دولت در حمایت ازفناوری های نوین را ستودند


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: محققان جهانی، تعهدات دولت در حمایت ازفناوری های نوین را ستودند شیراز - ایرنا - شیراز یک بار دیگر میزبان دانشمندان و اندیشمندانی بود که در زمینه علم و فناوری سرآمد جهان هستند اما حضور و دستاوردهای محققان ایرانی ، ایده های خلاقانه و حمایت های بی بدیل دولت جمهوری اسلامی ایران ، تحسین همگان را برانگیخت .


هجدهمین کنفرانس بین المللی پارک های علم و فناوری آسیا که روزهای 24 و 25 مهر جاری به میزبانی شیراز برگزار شد ، شایستگی ایران را در زمینه های علمی و تعهد دولت در حمایت از فناوری های نوین ، اقتصاد مبتنی بر تجاری سازی تحقیقات و توان بالای محققان ایرانی را به رخ کشاند.
دبیر انجمن پارک های علم و فناوری آسیا که خود یکی از میهمانان این کنفرانس بود به ایرنا، بیان داشت :دولت جمهوری اسلامی تعهدات قانونی و حمایت شایسته ای از پارک های علم و فناوری در مسیر رو به رشد دارد.
پرفسور سان کوک کوئن افزود: کنفرانس هجدهم پارک های آسیایی با همت پارک علم و فناوری فارس در سطح بسیار بالایی برگزار شد و این مهم بیانگر اهمیت دادن مسوولان جمهوری اسلامی به این گونه مراکز است.
وی ادامه داد: پارک های آسیایی تمایل زیادی به برقراری ارتباط همکاری و اجرای پروژه های مشترک با پارک های علم و فناوری ایران به ویژه فارس دارند.
جامعه شناس و استاد تحقیقات اجتماعی دانشگاه عمومی نیویورک هم بر این باور است:پارک های علم و فناوری ایران در جهان از رتبه های بالایی برخوردار هستند و این مهم بیانگر اهمیت فناوری و دانش های نوین در این کشور است.
پرفسور فرد فیلیپس افزود: تعهدات و حمایت های ایران از این پارک ها ، نشانگر ورود برنامه ریزی شده این کشور به عصر مفاهیم و خرد است.
وی ادامه داد: ایران از فناوری های بالا ، نیروهای انسانی ارزشمند ، توانمند و متخصص برخوردار است و با توجه به این داشته ها این کشور می تواند در ایجاد اقتصاد مبتنی بر کارآفرینی گام های اساسی بردارد.
یکی دیگر از صاحبنظران جهانی در پارک های علم و فناوری گفت:مدیریت خلاقانه کنفرانس هجدهم پارک های علم و فناوری آسیا در ایران نشان از اهمیت فناوری در عصر مفهومی در ایران دارد.
پرفسور هاک مین کنن بیان کرد: این کنفرانس توانست ایده ها و سیاست های قابل ذکری در توسعه اقتصادی ، سیاست های مبتنی بر خلاقیت و فناوری را به اعضا ارائه دهد.
وی ادامه داد: ایده های خلاقانه کارآفرینی که 20 سال پیش مطرح شده هنوز کارآیی خود را دارد و ما امیدوار هستیم در عصر مفاهیم با توسل به نیروهای کارآمد ، متخصص و فناوری های نوین در این زمینه شاهد پیشرفت های قابل توجهی باشیم .
این صاحب نظر ادامه داد:فناوری های نوین را افراد منحصر بفرد ایجاد کرده اند و جوامع احترام و اعتماد سرشاری به این تولیدات دارند و در توسعه کشورها آنها را بکار می گیرند.
هاک مین کنن ، رییس آکادمی علمی سیاست عمومی کره جنوبی افزود: پارکهای علم و فناوری در مسیر رساندن ایده های خلاقانه جوانان ، ارتباط با سرمایه گذاران ، ریسک پذیری و تولید محصولات جدید علمی نقش موثری دارند.
معاون پژوهشی دانشگاه کویت گفت:پارک های علم و فناوری و مراکز رشد پدیده ابداع ، نوآوری و خلاقیت در کشورها را بررسی و دنبال می کند.
عزیز حسن السند افزود: این مجموعه های علمی و فناوری در توسعه مناطق ، تجاری سازی نتایج تحقیقات و پایداری اقتصاد دانش بنیان اثر گذار هستند.
وی ادامه داد:هجدهمین کنفرانس بین المللی پارک های علم وفناوری آسیا،دریچه های جدیدی درایجاد روابط ، پیگیری راه اندازی دانشگاه های علمی و کاربردی و بهره گیری سودمند از صنایع نفت و گاز را باز کرد.
معاون پژوهشی دانشگاه کویت اضافه کرد: این کنفرانس در شناساندن توان علمی و فناوری ایران و معرفی محققان نخبه به سایر کشورها بسیار موثر بود.
این عضو انجمن پارک های علم و فناوری آسیا در مورد یکی از دستاوردهای هجدهمین کنفرانس بین المللی پارک های علم و فناوری آسیا گفت:این کنفرانس باب جدیدی برای همکاری علمی و فناوری بلاروس با پارک علم و فناوری استان فارس ایجاد کرد.
مدیر شرکت هاپ کانسپت کشور فنلاند هم معتقد است:دولت ها برای دسترسی به فناوری های نوین باید به سرمایه گذاری های بلندمدت تن دردهند تا به پیشرفت های قابل توجه در این مسیر دست یابند.
پرفسور مارتین لئونن گفت:در این مسیر ارتباط بیشتر پارک های علم و فناوری و شرکت های دانش بنیانی که در علوم ارتباطات ، نانوتکنولوژی هواو فضا و... فعال هستند بسیار ضروری است.
وی افزود:پارک های علم و فناوری باید به آزمایشگاه هایی برای بررسی محصولات خود مجهز شوند تا در مسیر تجاری سازی گام های بلندتری بردارند.
لئونن ادامه داد: شرکت های دانش بنیان مستقر در پارک ها باید محصولات خود را متناسب با بازارهای جهانی تولید کنند و نقش ارزنده ای در افزایش صادرات کشورهای خود ایفا کنند.
دبیر علمی هجدهمین کنفرانس بین المللی پارک های علم و فناوری آسیا گفت:پارک های علم و فناوری می توانند گام های ارزنده ای در مسیر تجاری سازی نتایج تحقیقات مبتنی بر نیازهای جامعه بر دارند.
سید احمد فاضل زاده افزود:دولت جمهوری اسلامی سرفصل جدیدی در حمایت از پارک های علم و فناوری گشوده و بدون تردید این مهم در راهبردهای اقتصاد مقاومتی اثرگذار است.
وی ادامه داد: ایجاد شبکه های همکاری بین پارک های علم و فناوری ایران با کشورهای آسیایی می تواند در بکارگیری نتایج ارزنده پژوهش ها موثر باشد.
فاضل زاده اضافه کرد: پارک های علم و فناوری با گسترش شبکه خود در کشور ، توسعه زیر ساخت ها و پذیرش هر چه بیشتر شرکت های دانش بنیان با ایده های خلاقانه ، می توانند نقش مهمی در زمینه کارآفرینی ایفا کنند.
هجدهمین کنفرانس بین المللی پارک های علم و فناوری آسیا روزهای 24 و 25 مهرجاری با حضور نمایندگان علمی 15کشور شامل ایران آمریکا، روسیه، ژاپن، کره جنوبی، فنلاند، ترکیه، چین، هند، مالزی، کویت، بلاروس، سنگاپور و مناطق تایوان و هنگ کنگ درشیراز برگزارشد.ک/4
680 /679


26/07/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 23]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن