تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 13 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):دانش، نابود كننده نادانى است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804140298




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

دولت نسبت رفع حصر موسوي و کروبي بي تفاوت نيست/ پرداخت سبد حمايت از خانوار طي روزهاي آينده


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱۶ مهر ۱۳۹۳ (۱۴:۴۱ب.ظ)
نوبخت در جمع خبرنگاران: دولت نسبت رفع حصر موسوي و کروبي بي تفاوت نيست/ پرداخت سبد حمايت از خانوار طي روزهاي آينده دولت تدبير و اميد به دنبال اجراي تعهدات و انجام شعارهاي انتخاباتي خود است اما از دولت تدبيرگرا انتظار مي رود رفتاري منطقي داشته باشد.
به گزارش خبرنگار خبرگزاري موج، محمدباقر نوبخت با اعلام اين مطلب گفت: مطهري، فرد صريح اللهجه اي است که ديدگاه خود را براي رفع حصر موسوي و کروبي اعلام کرده اما قطعا همه اطلاعات اقدامات دولت در اين زمينه نزد اين فرد نيست.
وي افزود: دولت بخشي از اقدامات خود را براي اغناي افکار عمومي اعلام کرده اما قطعًا اقداماتي نيز وجود دارد که نمي خواهيم رسانه اي شود ولي آن را دنبال مي کنيم.
وي عنوان کرد: دولت نسبت به اين موضوع بي تفاوت نيست و ما به دنبال اجراي تعهدات خود و تحقق شعارهاي انتخاباتي رئيس جمهور هستيم و قطعا از دولت تدبير و اميد که دولتي تدبيرگرا است انتظار اين رفتار منطقي مي رود.
نوبخت در خصوص وضعيت اقتصادي کشور و خروج از رکود و تحقق اهداف دولت تدبير و اميد در شش ماهه نخست امسال اظهار داشت: براي اينکه مشخص شود ما در تحقق اهداف خود موفق بوده ايم يا خير بايد ابتدا به اهدافي که براي سال جاري در نظر گرفته بوديم بازگرديم تا مشخص شود چند درصد اين اهداف محقق شده است. که يکي از هدف گذاري هاي ما مثبت کردن شاخص رشد منفي اقتصاد ايران بود.
سخنگوي دولت اذعان داشت: هر چند صد درصد بودجه ما در نيمه نخست سال جاري محقق نشده است اما ما منابع موجود را به سمت اتمام طرح هاي عمراني نيمه تمام هدايت کرديم تا جايي که تاکنون 88.4 درصد از اعتبارات جاري به طرح هاي عمراني نيمه تمام پرداخت شده که اين رقم نسبت به سال گذشته 35 درصد افزايش داشته است.
وي افزود: در شاخص پرداخت حقوق و دستمزد کارکنان نيز ما توانسته ايم 98 درصد از اهداف خود را محقق کنيم. البته همواره يک تا سه درصد اجازه داريم از پرداخت حقوق کارکنان را به منظور افزايش بهره وري متوقف کنيم اما با اين حال نسبت به سال گذشته در شاخص پرداخت حقوق و دستمزد کارکنان 115.8 درصد رشد داشته ايم.
به گفته نوبخت 52.6 درصد از اعتبارات عمراني کل کشور پرداخت شده که اين رقم نسبت به نيمه نخست سال گذشته رشد 333 درصدي داشته و همچنين در بخش تملک دارايي سرمايه هاي استاني نيز پرداخت 100 درصدي داشته ايم که اين رقم نسبت به سال گذشته 12.5 برابر شده است.
وي يکي ديگر از اهداف دولت را مهار نرخ تورم اعلام کرد و گفت: هدف گذاري ما براي نرخ تورم اين بود که تا پايان سال به تورم 25 درصدي برسيم اما آخرين گزارشات نشان مي دهد که نرخ تورم ساليانه ما به 20.6 درصد رسيده است اما بانک مرکزي اين رقم را 21 درصد اعلام مي کند.
نوبخت در خصوص وضعيت رشد اقتصادي اذعان داشت: شاخص رشد اقتصادي ما در سال گذشته منفي 1.9 درصد و در سال 91 نيز منفي 6.8 درصد بود اما برآورد ها نشان مي دهد در سال جاري در گروه کشاورزي 3.3 درصد، در گروه نفت 6.1 درصد، در گروه صنايع و معادن 8.1 درصد و در گروه خدمات 3.7 درصد رشد داشته ايم. در حالي که در سال 92 رشد بخش خدمات منفي 1.1 درصد و رشد صنايع و معادن منفي 7 درصد بوده است وي خاطرنشان کرد: خوشبختانه امسال کل توليدناخالص داخلي به 4.6 درصد رسيده که اين رقم بدون احتساب نفت معادل 4.4 درصد است بنابراين عملکرد اقتصادي دولت در شش ماهه نخست امسال قابل قبول است.
وي در خصوص ميزان اشتغالزايي در نيمه نخست سال جاري گفت: در سه ماهه نخست سال گذشته رشد اشتغال 10.5 درصد بوده که اين رقم در دوره مشابه امسال به 107 درصد رسيده بنابراين در اين شاخص چندان تغييري ايجاد نشده است.
سخنگوي دولت با اشاره به انتقاداتي که از عملکرد دولت نسبت به وضعيت اشتغالزايي مي شود، اذعان داشت: بر اساس برخي ديدگاه ها و مکاتب اقتصادي بايد به ازاي هر يک درصد رشد اقتصادي يک ميليون فرصت شغلي و يا کمتر از آن ايجاد شود اما اين امر به شرطي است در همه عوامل موثر از جمله سرمايه گذاري، نيروي انساني و استفاده از منابع طبيعي رشد بيشتري داشته باشيم.
معاون رئيس جمهور گفت: قوانين و مقررات ما به نحوي است که ما در دوره رکود نيز نمي توانيم نيروي انساني را به راحتي اخراج کنيم. بنابراين در دوره رکود هم نيروهاي انساني همچنان در واحدهاي اقتصادي فعال هستند. نبايد انتظار داشته باشيم بلافاصله پس از افزايش رشد اقتصادي خيل عظيمي از نيروي انساني جذب بازار کار شود زيرا ما در شرايط رکود نيز باز هم نيروي انساني مازاد داريم.
وي در خصوص اجراي قانون هدفمندي يارانه ها افزود: ما در شش ماهه نخست سال جاري واقعاً يارانه ها را هدفمند کرديم و به غير از تعهد خود براي پرداخت يارانه نقدي خانوار، ساير منابع حاصل از اجراي اين قانون را به سمت بخش بهداشت و درمان و توليد هدايت کرديم.
نوبخت گفت: ما در سال جاري به همه خانوارها مبلغ 45 هزار و 500 تومان را به عنوان يارانه نقدي پرداخت کرديم و در سه ماهه اول نيز به خانوارهاي کم درآمد که تحت پوشش نهادهاي حمايتي بودند نيز بسته حمايتي داديم و ظرف امروز و فردا نيز بسته حمايتي دوم به خانوارها پرداخت مي شود.
به گفته نوبخت 4800 ميلياردتومان از منابع هدفمندي يارانه ها صرف بهداشت و درمان شده و 5200 ميلياردتومان به بخش توليد تخصيص يافته که سهم صنعت و تجارت 1200 ميليارد تومان، حمل و نقل 1200 ميلياردتومان، کشاورزي 1000 ميلياردتومان و پرداخت مشوق هاي صادراتي 100 ميلياردتومان است.
به گفته وي، قرار نيست يارانه بخش توليد به شکل نقدي در اختيار آنها قرار بگيرد بلکه وزارتخانه ها موظف به ارائه گزارشي از واحدهاي مشکل دار هستند تا در بررسي ها مشخص شود که اين واحدها پس از آغاز مجدد فعاليت تا چه ميزان مي توانند اشتغالزايي داشته باشند و در صورت تائيد ما به اين واحدها تسهيلات ارزان قيمت مي دهيم و از اين تسهيلات براي پرداخت مابه التفاوت نرخ سود تسهيلات استفاده مي کنيم.
معاون رئيس جمهور در خصوص گزارش رانت هفت هزار ميليارد توماني گفت: گزارش رانت هفت هزار ميليارد توماني در کميسيون اقتصادي مطرح شده و ما نيز منتظر دريافت اين گزارش و جرئيات آن هستيم.
وي در خصوص تامين منابع صندوق مسکن متذکر شد: وزير راه و شهرسازي و رئيس کل بانک مرکزي در حال رايزني براي تامين منابع مالي اين صندوق هستند.
نوبخت در خصوص احياء سازمان مديريت اذعان داشت: شوراي نگهبان نسبت به قانون احياء سازمان مديريت ايراداتي وارد کرده و فعلاً احياء اين سازمان را متوقف کرده است و ما در حال بررسي براي ايجاد تغيير در ساختار و چگونگي تشکيل اين سازمان هستيم.
وي از اعتبار 3 هزار و 776 ميلياردتوماني براي ايجاد توازون منطقه اي خبر داد و گفت: بر اساس جدول دو قانون بودجه سهم هر استان به شکل تفکيکي مشخص شده و طبق آن پرداخت مي شود و تاکنون سهم 68.3 درصد از استانها ابلاغ و اعتبار 50 درصد آنها تخصيص يافته است.
معاون رئيس جمهور در خصوص دستگيري عده اي از افراد وابسته به گروه هاي تندرو در کشور متذکر شد: اين افراد خارجي نبوده و با داعش ارتباطي ندارند.
وي افزود: سربازان گمنام با دقت مراقبت هاي شبانه روزي را انجام مي دهند و در شرايطي که منطقه ما نا امن است اين سربازان گمنام مشغول انجام وظيفه هستند که ما قدردان زحمات آنان هستيم.
وي در خصوص تخريب دولت از سوي برخي افراد و گروه ها گفت: تخريب دولت از ابتدا نيز انجام مي شود اما اکنون سرعت بيشتري گرفته است ولي ما به دنبال اين موضوعات و پاسخگوئي نيستيم زيرا معتقديم اگر بتوانيم يک واحد کار اقتصادي انجام دهيم قطعا به نفع مردم است.
وي در خصوص انتخاب معاونت سياسي وزارت کشور افزود: استاندارها تعيين شده اند و فردي مورد نظر براي اين معاونت قطعا از سوي وزير کشور انتخاب مي شود و پس از آن بايد به تائيد دولت برسد.
نوبخت در خصوص کسري بودجه دانشگاه ها و معرفي وزير جديد علوم خاطر نشان کرد: نجفي در حال حاضر به عنوان سرپرست اين وزارتخانه است و همه وظايف خود را به درستي انجام مي دهد.
سخنگوي دولت گفت: در ارتباط با کسري بودجه دانشگاه ها نياز بود بودجه برخي دانشگاه ها به صورت ويژه بازبيني شود و در اين مورد هيچ مشکلي احساس نمي کنيم.
به گفته وي بررسي بورسي هاي غيرقانوني يکي از وظايف سرپرست وزارت علوم است که اين موضوع در حال پيگيري است.
وي در پاسخ به سوال خبرنگاري مبني بر اينکه آيا روغن پالم به شکل قاچاق وارد کشور مي شود يا خير، گفت: از اين روغن نبايد در لبنيات استفاده کنيم اما ورود اين محصول به بازار به شکل قاچاق نيست.
نوبخت در مورد توليد بنزين سرطان زا در پالايشگاه هاي کشور اذعان داشت: اگر دولت به اين قطعيت مي رسيد که توليد بنزين داخلي سرطان زا است قطعا مانع توليد آن مي شد.
سخنگوي دولت در پايان در خصوص تبديل وضعيت نيروهاي دستگاه ها گفت: طبق قانون تبديل وضعيت و استخدام نيروهاي انساني دستگاه ها ممنوع نيست و دستگاه ها مي توانند به ازاي خروج سه نفر اقدام به استخدام يک نفر بر اساس آزمون کنند که البته اولويت با افرادي است که در آن سازمان و دستگاه سابقه کار و فعاليت دارند.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 35]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن