تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 9 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هیچ ثروتی چون عقل و هیچ فقری چون جهل و هیچ میراثی چون ادب و هیچ پشتیبانی چون مشورت نخ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819234898




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

نشست بین المللی با موضوع قرآن پژوهی در برلین گشایش یافت


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: نشست بین المللی با موضوع قرآن پژوهی در برلین گشایش یافت برلین - ایرنا -نشست بین المللی قران پژوهی با عنوان" ضرورت های عاجل پژوهش قرآن کریم در روزگار معاصر" عصر جمعه با حضور اندیشمندان و متخصصان علوم قرآنی از آلمان و اتریش در برلین گشایش یافت.


به گزارش ایرنا،این نشست تخصصی به همت بنیاد مطالعات اسلامی در برلین(SIS) و با مشارکت گروه تحقیقاتی کورپوس کورآنیکم در پتسدام و دانشگاه آزاد برلین (FU) و با حمایت رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران برگزار شده و تا روز یکشنبه ادامه خواهد داشت.
هدف اصلی از برگزاری این نشست ایجاد تعامل میان جامعه دانشگاهی غربی (با مرکزیت آلمان) و قرآن پژوهان ایران می باشد و در طول سه روز برگزاری،جمعی از برجسته ترین پژوهشگران قرآن از کشور آلمان در کنار محققینی از کشورمان و برخی کشورهای دیگر از جمله اتریش، انگلستان و آمریکا به بحث و تبادل نظر درباره ضروری ترین حوزه های پژوهش های قرآنی در روزگار معاصر خواهند پرداخت.
در این کنفرانس در مجموع 18 سخنران در سطوح عالی تحصیلی و همچنین دانشجویان دکتری ازجمله پروفسور آنگلیکا نویرث رییس گروه تحقیقاتی کورپوس کورآنیکم و از برجسته ترین قرآن پژوهان آلمان،پروفسور میشائیل بونگارد رییس انستیتو اخلاق و تطبیقی دانشگاه آزاد برلین،آیت الله دکتر رمضانی رییس مرکز اسلامی هامبورگ،پروفسور حمید کثیری استاد دانشگاه وین، مقالات خود در حوزه قرآن پژوهی و تعالیم قرآنی را ارائه خواهند کرد.
پروفسور مهنات خورشید رییس موسسه الهیات اسلامی مونستر، پروفسور لگن هاوسن استاد موسسه امام خمینی(ره) قم،مرتضی کریمی نیا قرآن پژوه مشهور ایرانی و از مولفین بنیاد دائره المعارف اسلامی،حجت الاسلام والمسلمین مهدی ایمانی پور رایزن فرهنگی ایران در برلین،دکتر مهدی اصفهانی رییس بنیاد مطالعات اسلامی از دیگر کسانی هستند که دیدگاه های خود را در قالب مقالات ارائه شده مطرح خواهند کرد.
رایزن فرهنگی ایران در آلمان به عنوان سخنران افتتاحیه این نشست تخصصی دیدن واقعیات دنیای امروز، اندیشه درباره آنها و عکس العمل مناسب در قبال آن یکی از ضرورت های جوامع بشری دانست و افزود: تنها در این صورت است که امکان برنامه ریزی اصولی برای گذر از بحران های جامعه جهانی فراهم می گردد.
حجت الاسلام والمسلمین مهدی ایمانی پور، یکی از واقعیت های جهان معاصر را گسترش بی دینی و در نتیجه بحران معنویت دانست که اثرات نامطلوب خود را بر جوامع مدرن تحمیل کرده است.
وی خاطرنشان کرد: در عین حال،یکی از واقعیت های موجود دنیای امروز روند رو به رشد گرایش به اسلام در میان سایر ادیان است که البته از طرف مروجان اسلام افراطی و اسلام لیبرالی که حقیقت اسلام را به نام هماهنگی با ارزش های مدرن فدا می کند،در معرض تهدید قرار گرفته است.
ایمانی پور با بیان این که متاسفانه در دنیای امروز جای درکی عمیق ، معتدل و عقلانی از اسلام به دور از افراط سلفی گری و تفریط اسلام لیبرال است، گفت: در این فضاست که ضرورت تبیین مبانی حقیقی اسلام بیش از گذشته ضروری می نماید.
رایزن فرهنگی ایران در آلمان افزود، بنیاد مطالعات اسلامی برلین با برگزاری این نشست تخصصی دست همکاری به سوی تمام اندیشمندان، پیروان ادیان الهی و همه مسلمانان از تمام فرقه ها و گروه ها دراز نموده تا در کنار هم با تامل عمیق درباره اصول اندیشه های خویش به درکی درست از دین و مبانی آن برای عرضه به مخاطبین برسیم.
ایمانی پور تاکید کرد: تنها در پرتو درک درست از اصول این دستگاه های فکری است که به سرچشمه آنها در نقطه اتصال با خداوند می توان دست یافت و در این افق است که امکان همدلی،تقریب و دوستی فراهم می گردد.
اروپام*4* 1701 **1917


25/07/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 41]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن