تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 9 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):تکمیل روزه به پرداخت زکاة یعنى فطره است، همچنان که صلوات بر پیامبر (ص) کمال نماز است. ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819264517




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

معاون استاندار کرمان: وضعیت آب در 20 شهر استان بحرانی است


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: معاون استاندار کرمان: وضعیت آب در 20 شهر استان بحرانی است کرمان - ایرنا - معاون عمرانی استاندار کرمان، وضعیت آب را در 20 شهر از 68 شهر استان بحرانی اعلام کرد و گفت: 25 درصد روستاهای کرمان نیز در وضعیت بحرانی به سر می برند و 941 روستا با تانکر آبرسانی می شود.


به گزارش ایرنا، "محمدجواد کامیاب" عصر پنجشنبه در نشست شورای حفاظت آب استان کرمان با حضور قائم مقام وزیر نیرو افزود: شورای آب این استان با توجه به بروز بحران آب و به دستور و ریاست استاندار کرمان تشکیل شد.
وی با بیان اینکه تاکنون 24 نشست شورای آب در استان کرمان برگزار شده است، تصریح کرد: این نشست ها 17 مصوبه داشته است.
معاون استاندار کرمان، ادامه داد: پلیس آب یکی از طرح هایی است که در زمینه مدیریت مصرف آب در استان کرمان با حضور معاون پارلمانی رییس جمهوری و وزیر نیرو مطرح شد و مورد تایید و تصویب وزیر نیرو قرار گرفت.
وی با اشاره به این که طرح پلیس آب در مدت پنج سال اجرا می شود، افزود: منابع مالی این طرح از منابع دولتی شامل کمک های بلاعوض و تسهیلات بانکی، سرمایه گذاری بخش خصوصی و ظرفیت های موجود در قانون بودجه سال 93 تامین می شود و در این مدت به شش هزار و 370 میلیارد تومان اعتبار نیاز است.
وی تاکید کرد: در صورت اجرای طرح همیار آب در مدت پنج سال 30 درصد در مصرف آب صرفه جویی می شود که میزان صرفه جویی هزار و 772 میلیون متر مکعب است و وزیر نیرو از تامین منابع مالی این طرح حمایت کرد.
کامیاب درباره طرح انتقال آب از بهشت آباد به استان کرمان نیز گفت: طول خط انتقال آب 660 کیلومتر است که 160 کیلومتر آن با استان یزد مشترک است.
وی تصریح کرد: با توجه به اینکه منابع آبی این استان به صورت 100 درصد از منابع زیر زمینی تامین می شود، لذا طرح انتقال آب از بهشت آباد در شواری عالی آب تصویب شد و مورد تایید وزیر نیرو هم قرار گرفت.
وی گفت: برای اجرای طرح انتقال آب از بهشت آباد به استان کرمان هفت هزار و 850 میلیارد تومان نیاز است که با اجرایی شدن آن 180 میلیون متر مکعب آب به استان منتقل خواهد شد.
معاون استاندار کرمان افزود: در حال حاضر شش هزار و 250 میلیون متر مکعب آب از بیش از 34 هزار حلقه چاه در سطح استان برداشت می شود که 900 میلیون مترمکعب اضافه برداشت است.
وی گفت: از شش هزار و 250 میلیون متر مکعب برداشت آب، بیش از 95 درصد در بخش کشاورزی، یک درصد در بخش صنعت و چهار درصد در بخش آشامیدنی استفاده می شود.
وی افزود: 17 راهکار منجر به احیای حیات استان کرمان است که می توان از جمله آنها به آموزش بهره برداران و مردم اشاره کرد و در این زمینه بیش از 20 هزار نفر را آموزش داد.
کامیاب گفت: اگر بتوانیم 300 هزار هکتار باغ را به آبیاری تحت فشار مجهز کنیم، 850 میلیون متر مکعب آب صرفه جویی خواهد شد و نیز در روش به زراعی اگر بتوان چهار هزار و 500 متر مربع از زمین ها را به زراعی کرد، 850 هزار متر مکعب آب صرفه جویی می شود.
وی ادامه داد: در خاموش کردن موتور چاه های آب کشاورزی 30 میلیون متر مکعب و با نصب کنتورهای هوشمند بر روی چاه های کشاورزی 180 میلیون متر مکعب صرفه جویی آب را خواهیم داشت.
وی گفت: با برقی کردن چاه های آب کشاورزی میزان استفاده آب کاهش می یابد و 10 هزار حلقه چاه را در نظر داریم که به مدت دو سال برقی کنیم.
معاون استاندار کرمان بیان کرد: با تعیین تکلیف چاه های آب غیر مجاز و قطع انشعابات غیرمجاز به صرفه جویی در این بخش کمک می شود.
وی خاطرنشان کرد: برای اجرای 17 راهکار مدیریت آب در استان کرمان سه هزار و 295 میلیارد تومان از محل اعتبارات دولتی و بلاعوض، دو هزار و 550 میلیارد تومان تسهیلات بانکی و 525 میلیارد تومان کمک بخش خصوصی هزینه خواهد شد.ک/2
7433/8154


25/07/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 41]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن