تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 14 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):سخن چون دواست، اندکش سودمند و زیادش کشنده است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804559482




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

آیا طاها بازار کرمانشاه را بر محصولات غیراستاندارد ناامن کرده است؟


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: گفت و گو با مدیرکل استاندارد کرمانشاه؛ آیا "طاها" بازار کرمانشاه را بر محصولات غیراستاندارد ناامن کرده است؟ کرمانشاه - ایرنا - 14 اکتبر (22 مهر) روز جهانی استاندارد است و کیست که نداند در کشورهایی که استانداردها در مقررات و سیاست گذاری هایشان نهادینه شده، حفاظت و صیانت از حقوق شهروندان و مصرف کنندگان هم به نیکی پاس داشته می شود.


در دنیای مدرن و البته صنعتی امروز آنچه که در تولید بسیار مهم است دو شاخص داشتن بازار و البته توان رقابت پذیری تولیدات است، نکته ای که در نقاط مرزی به وضوح قابل درک است زیرا وقتی در مبادی مرزی کرمانشاه برخی از کالاهای تولید داخل را به دلیل عدم انطباق با استانداردهای جهانی و یا مورد قبول کشورعراق می بینیم، تازه به این باور می رسیم که هنوز فرهنگ استانداردپذیری و استانداردسازی در کشورمان آنگونه که شایسته است، جا نیفتاده است.
در اهمیت استاندارد می توان به بحث های نه چندان دور در مورد استفاده از روغن های پالم در تولید فرآورده های لبنی و یا استفاده از خمیر مرغ در تولید فرآورده های گوشتی در کشورمان اشاره کرد که تا چه میزان افکار عمومی را تحت تاثیر قرار داد و در نهایت با ورود بازرسان استاندارد بود که به این مسایل خاتمه داده شد.
به بهانه روز جهانی استاندارد و با عنایت به اینکه کرمانشاه از استان های مرزی کشور و مبدا خروج 52 درصد کالاهای تولیدی کشور به سمت عراق می باشد، با "محمود رضا نیازی" مدیرکل استاندارد و تحقیقات صنعتی استان کرمانشاه گفت و گویی انجام دادیم.

** کارنامه شش ماهه استاندارد در استان کرمانشاه

نیازی در مورد فعالیت های این اداره کل در نیمه نخست امسال، گفت: در راستای اعمال وظایف قانونی، این اداره کل از ابتدای امسال اقدام به صدور 26 پروانه کاربرد علامت استاندارد جدید و نیز صدور مجوز کاربرد علامت استاندارد برای پنج فرآورده جدید تولید شده در استان کرمانشاه کرده است.
وی در عین حال، تاکید کرد که هم اکنون برای 380 فرآورده در استان کرمانشاه پروانه کاربرد علامت استاندارد صادر شده است و این تعداد جدای از 250 پروانه هایی است که بر اثر تخلفات مشاهده شده قبلا باطل شده است.
به گفته این مسوول در نیمه نخست امسال تعداد 74 پروانه نیز تمدید شده است و با عنایت به لزوم پایش مستمر واحدهای تولیدی دارای پروانه کاربرد علامت استاندارد، بر اثر فعالیت های نظارتی به عمل آمده، 19 پروانه نیز لغو موقت یا ابطال دائم شده است.
مدیرکل استاندارد استان کرمانشاه اظهار کرد: تلاش می کنیم که تا پایان امسال، 39 پروانه دیگر صادر و جمع پروانه های صادره در امسال به 64 فقره برسد.

** نظارت های مستمر برای رضایت مندی مردم با کمک "طاها"

مدیرکل استاندارد و تحقیقات صنعتی استان کرمانشاه در مورد نظارت های این سازمان، بر بازار و مراکز عرضه خدمات، گفت: علاوه بر فعالیت های مستمر و برنامه ریزی شده نظارتی این اداره کل، از واحدهای صنعتی و خدماتی مشمول مقررات استاندارد اجباری نیز که متاثر از برنامه کلی سازمان ملی استاندارد است، بازرسی و نظارت مداوم و مرتب با مکانیزم های و نمونه برداری و آزمایش محصولات انجام می شود.
وی افزود: در هشت سال گذشته برنامه ای تحت عنوان طرح اجرای هماهنگ استانداردهای اجباری یا به اختصار" طاها" در سطح کشور و استان کرمانشاه به اجرا در آمده است که شامل عملیات گسترده بازرسی از مراکز عرضه و تمرکز کالا به منظور جلوگیری از عرضه کالاهای فاقد علامت استاندارد و نمونه برداری از کالاهای دارای علامت استاندارد در سطح بازار و نیز انجام آزمون بر روی این نمونه ها می باشد.
وی هدف عمده از اجرای طرح طاها را ناامن کردن بازار برای محصولات غیراستاندارد و یا فاقد علامت استاندارد در حال اجرا عنوان کرد و افزود: در این راستا علاوه بر آنکه اکثر کارشناسان این اداره کل در اجرای آن نقش مستقیم دارند، مبالغ قابل توجهی نیز از اعتبارات ملی صرف اجرای این طرح و خرید نمونه و پرداخت هزینه آزمون شده و فقط در سال گذشته نزدیک به 10 میلیارد ریال در کرمانشاه توسط این اداره کل هزینه برای طرح طاها شده است.

** وضع استاندارد استان در بازارچه های مرزی و نقش آن در صادرات و واردات کالا

به گفته نیازی، برای خدمات رسانی به بازارچه های مرزی پرویزخان و مرز رسمی خسروی در شهرستان قصرشیرین، یک واحد اداری استاندارد با رده معاونت مستقر شده تا کالاهایی که در مبادی مرزی اظهار می شوند را در حد توانایی آزمایشگاهی مستقر در محل، مورد آزمون قرار داده و در همان روز نیز نتیجه را به گمرک اعلام کنند.
وی افزود: علاوه بر این، در بازارچه های مرزی و مرز رسمی خسروی نماینده ثابت استاندارد استان، مستقر و در صورت بروز هرگونه مشکلی در محل به موضوع رسیدگی می شود همچنین یک واحد نمایندگی استاندارد در شهرستان پاوه به منظور خدمت رسانی به بازارچه مرزی آن منطقه (شوشمی) نیز مستقر شده است.
مدیرکل استاندارد استان کرمانشاه ادامه داد: یکی از وظایف بازرسان مستقر در مبادی استان، انجام نمونه برداری از کالاهای صادراتی و وارداتی و ارسال به آزمایشگاه در راستای افزایش کیفیت این دسته از کالاهاست.

** میزان الزام پیمانکاران برای استفاده از مصالح استاندارد در سازه های عمرانی

وی در پاسخ به این سووال که نقش اداره کل استاندارد و تحقیقات صنعتی استان در سازه های شهری بخصوص تقاطع هایی که غیر استاندارد از آب در آمده اند و یا عرشه منوریل و.. گفت: در پروژه های عمرانی، پیمانکار موظف است که از مصالح ساختمانی دارای علامت استاندارد ملی استفاده نماید و دستگاه های اجرایی هم مکلفند که بر این امر نظارت کافی داشته باشند.
وی ادامه داد: همچنین ذیحسابان دستگاه های اجرایی نیز مکلفند در صورتی که در پروژه ای از محصولات و مواد غیراستاندارد استفاده شده باشد، از پرداخت هزینه آن جلوگیری به عمل آورند.
نیازی گفت: اداره کل استاندارد استان نیز بارها در جلسات شورای فنی استان اعلام نموده که آمادگی هرگونه همکاری در مواردی که دستگاه های اجرایی تشخیص دهند را دارد.
بنا به اعلام مدیرکل استاندارد استان کرمانشاه، در همین راستا به تازگی با همکاری شهرداری کرمانشاه از مصالح به کار رفته در پروژه های عمرانی که در سطح شهر و مناطق مختلف در حال اجراست، نمونه برداری به عمل آمد و برای تعیین کیفیت نیز به آزمایشگاه ارسال شده تا پس از وصول نتیجه نهایی، مراتب به شهرداری کرمانشاه ابلاغ شود.

** آنچه شهروندان کرمانشاهی در مورد استاندارد باید بدانند

مدیرکل استاندارد و تحقیقات صنعتی استان در ادامه به شهروندان کرمانشاه یادآور شد که حتما از محصولات و خدماتی که دارای پروانه کاربرد علامت استاندارد می باشند، استفاده نمایند زیرا این محصولات دارای تضمین کیفیت بالاتری هستند.
وی ادامه داد: شهروندان حق شکایت و پیگیری را در مواردی که با عدم کیفیت در محصول مواجه شوند، دارا هستند و اگر از محصولات فاقد علامت استاندارد استفاده نمایند برای احقاق حق خود به سادگی و راحتی، نمی توانند از طریق این اداره کل وارد عمل شوند و ناچار باید وارد فرآیند پیچیده، زمان بر و پرهزینه دادگستری و یا تعزیرات حکومتی را برای رسیدن به حقوق شان طی کنند.
وی با اعلام شماره تلفن 1517 برای ثبت شکایات مردمی، گفت: این شماره به صورت شبانه روزی آماده ثبت شکایت شهروندان است.
نیازی همچنین سامانه پیامکی 10001517 را برای تایید اصالت علامت استاندارد موجود بر کالاها که با ارسال کد ده رقمی مندرج در زیر علامت استاندارد محصولات، میسر است، را برای اطلاع شهروندان اعلام کرد و گفت: هر شخصی در هر زمان و مکانی می تواند از اعتبار و اصالت پروانه استاندارد کالای مورد نظر خود از راه این سامانه پیامکی اطمینان حاصل نماید.
571/567


22/07/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 35]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن