تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 10 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):مؤمن را بر مؤمن، هفت حق است. واجب ترين آنها اين است كه آدمى تنها حق را بگويد، هر ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819660311




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

استاندار بوشهر: قوانین حفاظت از عرصه های طبیعی باید اصلاح شود


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: استاندار بوشهر: قوانین حفاظت از عرصه های طبیعی باید اصلاح شود بوشهر- ایرنا- استاندار بوشهر گفت: برای حفاظت از عرصه های طبیعی در کنار فرهنگ سازی باید قوانین مربوط به این بخش اصلاح و به روز شوند.


به گزارش ایرنا، "مصطفی سالاری " روزچهارشنبه درنشست با معاون وزیر جهاد کشاورزی و رییس سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور افزود: استان بوشهر در چند سال اخیر گام های موثری درراستای حفاظت از منابع طبیعی و گسترش جنگل کاری برداشته است.
وی گفت: برنامه های پیشگیری و آگاه سازی که در زمینه حفاظت از محیط زیست و منابع طبیعی انجام گرفته آن چنان جدی نبوده و اثرگذاری لازم را نداشته است.
سالاری افزود: یکی از موضوعات مهم و اساسی که منابع طبیعی با آن روبرو است، بحث مالکیت اراضی است که برای رفع تعرض نسبت به اراضی ملی باید تدابیراساسی اندیشیده شود.
وی گفت: استان بوشهر آمادگی کامل دارد که در تهیه طرح کاداستر اراضی ملی با شتاب بیشتری اطلاعات مورد نیاز را جمع آوری کند.
استاندار بوشهر با تاکید بر بهره جستن از پساب فاضلاب برای توسعه فضای سبز در این استان افزود: با برنامه ریزی ها و هماهنگی هایی که با منابع طبیعی استان صورت گرفته، از پساب فاضلاب ها پس از فرایند تصفیه در کمک به آبیاری درختان حاشیه بزرگراه ها و تجارت چوب استفاده می شود.
سالاری گفت: باید در استان بوشهر با استفاده از ظرفیت های بین المللی مدیریت کربن در توسعه و انتقال فناوری های صنایع نفت، پالایش، گاز و پتروشیمی گام های اساسی برداشته شود.
وی با تاکید بر توسعه فضای سبز در پیرامون حوزه فعالیت های وزارت نفت در استان بوشهر افزود: در این ارتباط پارس جنوبی و شمالی نیز تعهد دارند 25 درصد از اراضی خود را به جنگل کاری اختصاص دهند، که استان آمادگی دارد به صورت رایگان از طریق پسآب فاضلاب برای تحقق فضای سبز پارس شمالی با مجموعه وزارت نفت در زمینه تامین آب همکاری کند.
استاندار بوشهر گفت: تکمیل آبخیزداری سد رییسعلی دلواری یکی از خواسته های مهم استان بوشهر است که امیدواریم سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور آن را در اولویت کاری خود قرار دهد.
سالاری با تاکید بر مشارکت منابع طبیعی برای اجرای طرح های آبخیزداری در جم تصریح کرد: با توجه به اینکه شهرستان جم با مشکل جدی آب روبرو است مطالعات آبخیزداری در این شهرستان صورت گرفته که در صورت مکاتبه منابع طبیعی با وزارت نفت عملیات اجرایی آن آغاز می شود.
وی گفت: استان بوشهر در حوزه تولید گیاهان دارویی از جمله آلوئه ورا، کنار و بادام دارای ظرفیت مناسبی است که باید زمینه لازم برای بهره برداری از این قابلیت فراهم شود.
538/629/539


23/07/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 50]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن