تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 20 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):كوتاه كردن ناخن، از آن رو لازم است كه پناهگاه شيطان است و فراموشى مى آورد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1814692052




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

وزیران فرهنگ ایران و تونس دو توافقنامه همکاری امضاء کردند


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: وزیران فرهنگ ایران و تونس دو توافقنامه همکاری امضاء کردند تهران - ایرنا - "علی جنتی" وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ایران و "مراد الصکلی" وزیر فرهنگ تونس دو توافقنامه همکاری امضا کردند .


به گزارش روز پنج شنبه ایرنا گروه فرهنگی ایرنا ، این دو توافقنامه با حضور هیات های ایرانی و تونسی در مرکز ملی موسیقی "نجمه الزهراء" پایتخت تونس امضا شد. براین اساس همکاری های دو کشور در حوزه های "موسیقی" و "ترجمه و نشر" وارد مرحله جدیدی خواهد شد.
در مراسم گشایش هفته فرهنگی ایران در تونس، علاوه بر الصکلی" ، "فتحی الجرای" وزیرآموزش و پرورش تونس نیز به همراه مسئولان و اصحاب فرهنگ و هنر ایرانی و تونسی، اساتید دانشگاه، دانشجویان و قشرهای مختلف مردم تونس حضور داشتند .
به گزارش وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ، "سید محمدحسین هاشمی" معاون فرهنگی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، "مصطفی بروجردی" سفیر جدید جمهوری اسلامی ایران در تونس و "صادق رمضانی گل افزانی" رایزن فرهنگی ایران هم در این مراسم حضور داشتند.

**الصلکی: آثار هنرمندان ایرانی شگفت‎زده ام کرد
مراد الصلکی مقام تونسی در ارزیابی نمایشگاه آثار هنرمندان ایرانی در هفته فرهنگی ایران در تونس گفت: فضای هنرمندانه‎ای در این‎جا حاکم است و ارتباط ویژه‎ای بین دو طرف وجود دارد.
وی در ادامه با اشاره به روابط کهن دو کشور در حوزه فرهنگ، گفت: آثار عرضه شده در این نمایشگاه نشان از وجود هنرمندانی متبحر دارد.
وزیر فرهنگ تونس همچنین با اشاره به ابعاد مختلف نمایشگاه افزود: در این نمایشگاه آثار متنوعی در زمینه هنرهای سنتی مانند مینیاتور، نقاشی پشت شیشه و قلم‎زنی آثاری ارایه شده است.
الصلکی سپس درباره تاثیر این هفته فرهنگی بر گسترش روابط فرهنگی ایران و تونس گفت: سابقه مناسبات فرهنگی دو کشور به سال 1969 میلادی باز می گردد . از سال 2012 نیز تفاهمنامه فرهنگی در زمینه‎های مختلف مثل نقاشی و سینما بین دو کشور امضا شد و به مناسبت هفته فرهنگی هم دو تفاهم‎نامه در حوزه موسیقی و ترجمه داریم.
وی همچنین ابراز امیدواری کرد تا ارتباطات فرهنگی دایمی میان دو کشور برقرار شود.
هفته فرهنگی ایران در تونس تا 27 مهرماه ادامه خواهد داشت.
فراهنگ**9246**1601**


24/07/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 38]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن