تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 12 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هیچ تهیدستی سخت تر از نادانی و هیچ مالی سودمندتر از عقل نیست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820124165




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

حمایت و دفاع ویتنام از برنامه هسته ای صلح آمیز ایران


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: حمایت و دفاع ویتنام از برنامه هسته ای صلح آمیز ایران تهران- ایرنا- معاون نخست وزیر ویتنام تاکید کرد: همواره از حق ایران در سازمان های بین المللی و مجامع جهانی برای بهره مندی از انرژی صلح آمیز هسته ای دفاع می کنیم.


به گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا، سو آن فوک معاون نخست وزیر ویتنام در دیدار عصر چهارشنبه با علی اکبر ولایتی مشاور رهبر معظم انقلاب در امور بین الملل ضمن تشکر از مردم و دولت ایران در مدت اقامتش گفت: ما ملاقات های بسیار مهمی در مدت اقامت مان در تهران داشتیم که این ملاقات ها بسیار مفید، سازنده و در عرصه های مختلف سیاسی، اقتصادی و منطقه ای بود.
وی افزود: آگاهیم که ایران در راه پیشرفت و توسعه است و در این راه با موانعی روبه رو بود که توانسته بخش عمده ای از این موانع را از میان بردارد.
سوآن فوک در ادامه تصریح کرد: دولت و ملت ویتنام از نقش حکیمانه رهبر انقلاب اسلامی حضرت آیت الله خامنه ای به خوبی آگاه است و ما می دانیم تحت رهبری ایشان، ایران در مسیر درستی حرکت می کند.
معاون نخست وزیر به ولایتی گفت: ما آگاه هستیم که شما در طول وزارت خود با کشورهای بسیاری روابط برقرار کرده اید و خوشحالیم از اینکه چهلمین سالگرد روابط خود با ایران را جشن می گیریم.
وی اضافه کرد: اهمیت زیادی برای روابط با کشور شما و سایر کشورهای منطقه قائل هستیم.
سوآن فوک با بیان اینکه کشورش از نقش جمهوری اسلامی ایران در برقراری صلح و ثبات در منطقه به خوبی آگاه است، گفت: می دانیم که شما ویتنام را شریک خوبی برای خود در شرق آسیا می دانید.
معاون نخست وزیر ویتنام در ادامه به دیدارهایش در تهران و در این سفر اشاره کرد و افزود: ما در تهران ملاقات های بسیار مفیدی با معاون رئیس جمهور ایران داشتیم.
سوآن فوک خاطر نشان کرد: بنده به لحاظ سیاسی اعتقاد دارم با تبادل هیئت ها باید روابط سیاسی دوجانبه خود را تقویت کنیم.
وی ادامه داد: ایران کشور مهم، بزرگ و بااهمیتی است که ما خواهان روابط توسعه یافته تر با این کشور هستیم.
سوآن فوک تصریح کرد: ما همواره از حق ایران در سازمان های بین المللی و مجامع جهانی برای بهره مندی از انرژی صلح آمیز هسته ای حمایت و دفاع کرده و می کنیم.
معاون نخست وزیر ویتنام با اعلام حمایت ویتنام از مذاکرات هسته ای ایران با اعضای گروه 1+5 گفت: ما از مذاکرات شما با اعضای 1+5 حمایت می کنیم.
وی ابراز امیدواری کرد تا توافق هسته ای بر مبنای حفظ حقوق ایران شکل گیرد و در آینده روابط بازرگانی و اقتصادی کشورش گسترش بیشتری پیدا کند.
سوآن فوک خاطرنشان کرد: آماده ایم برای تعیین نتایج هشتمین کمیسیون مشترک دو کشور تلاش کنیم؛ البته ما معتقدیم که حجم مبادلات تجاری بین ایران و ویتنام باید به 500 میلیون دلار در سال برسد.
علی اکبر ولایتی نیز در این دیدار ابراز امیدواری کرد که هیئت ویتنامی در طول اقامتش در تهران به تعامل مثبت و سازنده ای در جهت تقویت روابط دوجانبه و همکاری های مشترک دست یافته باشد.
وی افزود: ما برای مردم ویتنام و هیئت همراه شان احترام زیادی قائل هستیم. مردم ایران ارزش فراوانی برای مردم و دولت ویتنام قائل هستند.
رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام ادامه داد: در ذهنیت ملت ما، ملت ویتنام قهرمانانی هستند که در طول جنگ درازمدت خود علیه استکبار تلاش فراوانی کردند که از این جهت با سیاست خارجی ایران همسو هستند.
ولایتی در ادامه تصریح کرد: ما همواره پیگیر داستان مقاومت شما در مقابل آمریکا و عوامل منطقه ای آنها بودیم که پس از پایان جنگ و پیروزی شما برای سازندگی و ساختن کشور تخریب شده خود تلاش فراوانی کردید.
سیام**7261 /1449


23/07/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 37]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن