تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 17 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):هر که رکوع نمازش را کامل انجام دهد هیچ ترس و وحشتی در قبر با سراغش نمی آید. ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805472631




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

ايرانيان ملتي صلح‌جو و در دفاع از حقوق خويش مقاوم هستند


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱۶ مهر ۱۳۹۳ (۱۸:۱۶ب.ظ)
رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام: ايرانيان ملتي صلح‌جو و در دفاع از حقوق خويش مقاوم هستند آيت‌الله هاشمي رفسنجاني در ديدار وزير مشاور در امور فرهنگي پرتغال، با حساس خواندن مقوله فرهنگ براي ملت‌ها و دولت‌ها، گفت: در ايران قلمرو مسؤوليت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي خيلي گسترده است.
به گزارش خبرگزاري موج، آيت الله اکبر هاشمي رفسنجاني رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام اختلافات فکري و فرهنگي بين کشورها را طبيعي خواند و گفت: با تکيه بر مشترکات، زمينه‌هاي فراواني براي همکاري گسترده با همه کشورهاي جهان، به جز يک کشور داريم و بر اين اساس براي روابط با کشورها برنامه‌ريزي مي‌کنيم.
به گزارش روابط عمومي مجمع تشخيص مصلحت نظام، آيت‌الله هاشمي رفسنجاني با اشاره به سوابق مثبت و منفي روابط ايران و پرتغال، گفت: سياست ما گسترش روابط فرهنگي با همه کشورهاي جهان است تا ملت‌هاي دنيا ببينند تبليغات 34 ساله امپرياليسم خبري، دروغ و برخاسته از کينه‌هاي سياسي بوده و هنوز هم چنين است.
ايشان استکبار گريزي و تجاوز ستيزي انقلاب اسلامي را دليل عمده نگا منفي قدرت‌هاي جهاني نسبت به انقلاب و ايران اسلامي دانست و گفت: در گسترش روابط و رفت‌وآمدهاي مسؤولان، دنيا متوجه مي‌شود که ايرانيان ملتي صلح‌جو و در دفاع از حقوق خويش مقاوم هستند.
رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام با تأکيد بر اين نکته که «با تاريخ پرتغال آشنا هستم»، گفت: ديواري به عنوان مانع در مسير گسترش روابط دو کشور نمي‌بينم و شرط آن سعه صدر مسؤولين در مذاکرات و گفت‌وگوهاست.
آيت‌الله هاشمي رفسنجاني تأکيد کردند: اميدواريم اين سفر مقدمه‌اي براي گسترش روابط در آينده باشد که ضرورت تعامل در مسايل ديپلماتيک است.
آقاي ژرژ بارتو شاوير در اين ديدار با تأکيد بر ظرفيت‌هاي دو کشور ايران و پرتغال براي گسترش روابط فرهنگي، گفت: براي تقويت روابط سياسي نيز در شرايط حساسي هستيم و بايد راهکاري مناسب براي تبادل مواضع پيدا نماييم.
مشاور در امور فرهنگي پرتغال با اشاره به علاقه مسؤولان دو کشور براي تقويت روابط گفت: بايد از تجربيات شخصيت‌هاي ارزنده چون حضرت‌عالي استفاده کرد که سابقه اقدامات ارزنده‌اي در مسائل فرهنگي، سياسي و اقتصادي داريد.
وي با ارائه تعريفي از فرهنگ و نگاه اصطلاحي به آن گفت: اميدوارم از فرهنگ درجهت نهادينه کردن صلح درجهان استفاده نماييم.
وي با تأکيد برخوي استکباري بعضي از کشورهاي قدرتمند جهاني، گفت: بر همين اساس سوءنيت‌‌هايي نسبت به گفتار و رفتار ايرانيان دارند، در حالي که ايران صبغه درخشاني در تاريخي دارد.
آقاي ژرژ بارتو شاوير افزود: به تصميمات مردم ايران احترام مي‌گذاريم و بر اين اساس و با توجه به منافع مردم دو کشور، برنامه ريزي مي‌کنيم.
مشاور در امور فرهنگي پرتغال با تصديق صبغه استعماري پرتغال در مقاطعي از تاريخ، گفت: خوشحالي ما در گسترش علم و تقويت روابط کشورها بود و امروزه نيز چنين نقشي در نظام بين‌الملل داريم.
وي با تأکيد بر نقش آيت‌الله هاشمي رفسنجاني در ايران و نظام بين‌الملل، گفت: از حضرت‌عالي به عنوان کتابچه انقلاب اسلامي مي‌خواهيم که در تقويت روابط ايران و پرتغال نيز نقش‌آفريني کنيد.







»
تصاویر مرتبط









































این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 36]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن