تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 7 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):نشانه منافق اين است كه بدى اش ناراحتش نمى كند و خوبى اش او را خوشحال نمى سازد. ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1818812061




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

آمار و ارقامی کامل از داعش


واضح آرشیو وب فارسی:آخرین نیوز: آمار و ارقامی کامل از داعش
گروه تروریستی داعش امروز در صدر اکثر قریب به اتفاق رسانه های خبری جهان می باشد.
در هر خبری که در رسانه ها منتشر می شود ، دست کم یک رقم یا یک آمار در مورد این گروه منتشر می گردد. جمع شدن و در کنار هم قرار گرفتن این آمار وارقام می تواند اطلاعات جامع و قابل توجهی را در رابطه با این گروه در ابعاد مختلف سیاسی، اقتصادی، نظامی و اجتماعی در اختیار خوانندگان قرار دهد. به گزارش آخرین نیوز به نقل از ایسکا نیوز در مطلبی به قلم سید عماد حسینی تلاش کرد این ارقام آن را در اختیار خوانندگان خود قرار دهد.

 
داعش از منظر آمار وارقام


داعش 10 هزار جنگجوی خود را از موصل ونقاط مختلف سوریه به استان تازه تسخیر شده الانبار عراق منتقل کرد.

تاکنون بیش از 30 بار ساختمان فرمانداری شهر تکریت بین گروه داعش وارتش عراق دست به دست شده است.

بدون در نظر گرفتن استان بسیار وسیع الانبار که یک سوم عراق را تشکیل می دهد ، داعش بر 13 هزار کیلومتر مربع از کشورهای عراق وسوریه تسلط دارد که این مساحت معادل مساحت کشور بلژیک می باشد، آمارهای دیگری نیز تاکید دارند هم اکنون داعش 35 هزار مایل مربع از مساحت این دو کشور را در تسخیر خود دارد که این رقم دقیقا معادل مساحت کشور اردن است.

داعش تاکنون 3 مورد عملیات فرار بزرگ را از زندان های دولت عراق وبا همدستی برخی از مسئولین این کشور برای رهبران خود انجام داده که در چارچوب آن 1500 زندانی از متخصص ترین ومتبحرترین تروریست های این گروه موفق به فرار شدند.

با اضافه شدن یمن شمار کشورهایی که مستقیما تحت تاثیر عملیات داعش قرار گرفته اند به 5 کشور رسیده است ، پیش از این عراق ، لبنان ، سوریه و ترکیه شاهد عملیات این گروه تروریستی بوده اند ، همچنین اعلام مسئولین امنیتی واطلاعاتی جمهوری اسلامی ایران در رابطه با دستگیری چندین تروریست داعش در خاک ایران شمار این کشور ها را به 6 کشور می رساند.

براساس آخرین اطلاعات منتشر شده جنگجویانی از 80 کشور مختلف جهان در صفوف داعش در حال جنگ هستند.

چچنی ها با 14 هزار جنگجو در رتبه اول قرار داشته وعربستانی ها ، لبنانی های ، لیبی ها ، عراقی ها وتونسی ها در رده های بعدی قرار دارند.

عربستان رسما اعلام کرده است 12 هزار نفر از اتباعش در صفوف داعش در حال جنگ می باشند این درحالی است که خبر هلاکت 3 هزار و872 عربستانی ، مفقود شدن 2 هزار و689 نفر دیگر هم اعلام شده است ، از این رقم حضور 7 زن عربستانی رسما تایید شده است.

9 هزار لبنانی هم در صفوف داعش در سوریه مشغول جنگ هستند که مرگ 2 هزار و904 نفر از آنها توسط دولت تایید شده است در میان کشته شدگان نام 4 زن هم به چشم می خورد.

یک هزار و200 مراکشی هم عضو داعش می باشند که حداقل 20 نفراز آنها در جریان عملیات انتحاری در عراق وسوریه به هلاکت رسیدند.

تونسی ها شمار جنگجویان خود را در صفوف داعش 3 هزار نفر اعلام کرده اند.

در میان کشورهای غیر عرب روس ها با 800 جنگجو در صدر قرار دارند.

فرانسوی های جنگجو در صفوف داعش نیز 700 نفر اعلام شده است.
شمار جنگجویان فنلاندی وایرلندی هم بیش از 1400 نفر است.

200 تبعه اندونزی و100 جنگجوی ترک نیز در صفوف داعش به چشم می خورند.


در آمدهای داعش


تسلط داعش بر موصل باعث شد تا صدها میلیون دلار موجودی بانک های این شهر همگی در اختیار این گروه تروریستی قرار بگیرد همچنین حجم قابل توجهی شمش طلا نیز در این یورش به دست داعش افتاد تا این گروه ثروتمندترین گروه تروریستی جهان لقب بگیرد.

425 میلیون دلار پول نقد وشمار زیادی از شمش های طلا باعث شد تا داعش از برخی ازکشورها وساختارهای سیاسی جهان همانند جزایر مارشال یا جزایر فوکلند ثروتمند تر شود ، این دارایی ها به داعش این امکان را داد تا دهها هزار جنگجو را به خدمت بگیرد ، دارایی های اعلام شده داعش به این گروه امکان می دهد تا حقوق 60 هزار جنگجو را( به ازای هر جنگ جنگو 600 دلار در ماه )  برای مدت یک سال پرداخت کند.

گروه داعش هفت میدان نفتی ودو پالایشگاه را در شمال عراق وشش میدان نفتی از 10 میدان نفتی سوریه را در تصرف وکنترل خود دارد.

تولید نفت خام این گروه تروریستی 5 برابر تولید فعلی دولت سوریه می باشد، بر اساس گزارش منتشر شده توسط وزارت نفت سوریه جنگجویان داعش روزانه 80 هزار بشکه نفت استخراج می کنند در حالیکه دولت سوریه در بهترین شرایط قادر به تولید 17 هزار بشکه می باشد. این در حالی است که پیش از آغاز اغتشاشات در سوریه فروش نفت یک چهارم از در آمدهای دولت را تشکیل می داد.

5 میدان نفتی   عراق که در کنترل کامل داعش قرار دارد که هر یک از آنها بین 40 تا 70 حلقه چاه در خود دارند.

به گفته دیوید کامرون نخست وزیر انگلیس داعش دهها میلیون لیره استرلینگ از طریق گروگانگیری در آمد دارد.
شبکه ای بی سی نیوز چندی پیش اعلام کرد گروه داعش یک زن 26 ساله آمریکایی را که در بخش امداد رسانی فعالیت دارد به گروگانگرفته وخواهان 6/6 میلیون دلار برای آزادی وی شده است.

به گفته منابع آگاه  ناتو در بروکسل فرانسه 18 میلیون دلار برای آزادی 4 تبعه خود پرداخت کرده است.

به اعتقاد پاتریک جانسون از موسسه پژوهشی راند ، با وجود جنگ ها وتوسعه مناطق تحت کنترل داعش  وبا کسر تمامی هزینه هایش  این گروه در پایان سال جاری میلادی بین 100 تا 200 میلیون دلار هم  در آمد خواهد داشت.

به اعتقاد کارشناسان امور تروریسم حجم دارایی های منقول واسکناس موجود دراختیار داعش بیش از 2 میلیارد دلار تخمین زده می شود.

داعش روزانه 3 میلیون دلار در آمد دارد ، به اعتقاد "ژانین دیفیدسون" از شورای روابط خارجی آمریکا ، مساحت تحت کنترل گروه داعش در حال حاضر در تاریخ گروه های تروریستی بی سابقه بوده است.



جنگ علیه داعش


آمریکا : ارتش آمریکا از 18 اوت گذشته بیش از 200 مورد حمله علیه  مناطقی که گفته می شود محل استقرار داعش است در شمال وغرب عراق انجام داده است ، این در حالی است که بیش از 800 مشاور نظامی وسرباز نیز با هدف  کمک به ارتش عراق وحمایت از سفارت آمریکا در بغداد ، به این کشور اعزام شده اند، این در حالی است که مسئولین آمریکایی از چند روز پیش از احتمال دخالت مستقیم نیروی زمینی  در جنگ علیه داعش خبر می دهند.

کانادا: دهها نظامی  کانادایی در ماموریت های 30 روزه که قابل تمدید می باشند هم اکنون در منطقه شمال عراق مستقر وبه نیروهای کرد در مقابله با داعش کمک می کنند.

فرانسه : حجم زیادی از سلاح ومهمات به همراه 58 تن کمک های انسان دوستانه صرفا برای منطقه شمال عراق ومنطقه اربیل ارسال کرد.

آلمان : تا کنون سه محموله از سلاح ومهمات در اختیار نیروهای پیشمرگه کرد قرار داده است ، بر اساس اعلام وزارت دفاع آلمان  این محموله ها شامل 30 سامانه موشکی ضد تانک ، 16 هزار تفنگ ، 8 هزار کلت کمری وسایت های متحرک شلیک موشک های ضد تانک است .

ایتالیا: این کشور سلاح های سنگین وسبک به عراق ارسال کرده است این محموله شامل 30 هزار کلاشینکوف ومقادیری  موشک های ضد تانک است که ایتالیا 20 سال پیش آنرا از داخل یک کشتی که عزیمت به  یوگسلاوی سابق را داشت ، مصادره کرده بود.

هزینه جنگ آمریکا علیه داعش در سوریه وعراق ساعتی 312 هزار دلار اعلام شده است که ظاهرا برخی از کشورهای حوزه جنوبی خلیج فارس آنرا پرداخت می کنند.

هزینه استفاده از جنگنده های اف 22 که هم اکنون دوره آزمایشی خود را با حمله به مناطقی در عراق وسوریه می گذراند سوای مهمات مورد استفاده قرار گرفته ساعتی67 هزار دلار است  این در حالی است که ارزش هر موشک از نوع Sidewinder که گفته می شود به سوی مواضع داعش شلیک می گردد 665 هزار دلار می باشد.

جنگنده های اف 22 همچنین از بمب هایی استفاده می کنند که آمریکا سال جاری میلادی آنرا تولید کرده است قیمت هر یکی از این بمب ها 250 هزار دلار می باشد ، این بمب های هدایت شونده که small-diameter bombs نام  دارند هر یک به وزن 110 کیلوگرم می باشند.

خزانه داری آمریکا اعلام کرده است که روزانه 7 میلیون و500 هزار دلار برای جنگ علیه داعش هزینه می کند که  این رقم در سال به 3 میلیارد دلار می رسد.


جنایات داعش


داعش بیش از یک هزار ایزدی را در حمله خود به شمال عراق کشته و2 هزار و750 نفر دیگر را به شکل برده وکنیز مورد استفاده قرار می دهد.

در جریان حمله 12 ژوئن 2014 به پایگاه اسکایپی در نزدیکی تکریت بیش از 1700 نظامی عراق مفقود شدند که بعدها جسد برخی از آنها از  رود دجله گرفته وشناسایی شد.

صدها غیر نظامی مسیحی ، شبک وترکمن در جریان حمله به روستاهای اطراف موصل از جمله عمرخان  مفقود واز سرنوشت آنها اطلاعی در دست نیست.

داعش با حمله به زندان بادوش موصل 650 زندانی موجود در آنرا قتل عام کرد.

روز 2 اوت 2014 گروه داعش با محاصره بیش از 300 ایزدی که موفق به فرار از روستای خود شده بودند آنها را در نزدیکی روستای قذیه در جنوب شرقی سنجار واقع در ابتدای مرز کردستان عراق قتل عام کردند.

15 اوت 2014  داعش باحمله به روستای ایزدی نشین کوتچو 100 مرد را کشته وصدها زن وکودک را ربودند.

تنها طی ژوئن گذشته یک هزار و922 عراقی در این کشور از پای در آمدند که یک هزار و393 نفر از آنها غیر نظامی ، 380 نفر سرباز ودرجه دار و149 نفر نیز از نیروهای پلیس بودند ، در این ماه بیش از 2 هزار و610 نفر نیز که اکثرا غیر نظامی بودند زخمی شدند.

بر اساس آخرین امار اعلام شده توسط سازمان ملل متحد طی ماه های سپری شده از سال 2014 بیش از 9 هزار و347 عراقی در این کشور کشته و17 هزار 386 نفر هم زخمی شدند که بیش از نیمی از آنها بعد از تهاجم   ژوئن گذشته داعش به موصل واطراف آن قربانی شدند.

با وجود آنکه تعداد قابل توجهی از جامعه مسیحیان عراق (1000 خانواده) در شهر موصل زندگی می کردند اما بعد از آنکه داعش آنان را بین اسلام اوردن یا سربریده شدن مخیر کرد ، همگی از این شهر گریخته وهم اکنون هیچ مسیحی در این شهر زندگی نمی کند.

بر اساس آخرین آمار اعلام شده توسط دولت عراق بیش از 40 هزار غیر نظامی عراقی از بیم حملات داعش در مناطق صعب العبور وکوهستانی سنجار  پنهان شده اند که با توجه به نزدیک شدن فصل سرما وضعیت آنها بیش از گذشته اسفبار خواهد شد.

شمار عراقی هایی که بعد از حمله  داعش به استان نینوا به مرکزیت موصل آواره شده اند 60  هزار و976 نفر اعلام شده است.



داعش وزنان


دست کم 300 زن ودختر اروپایی برای جنگ در صفوف داعش و انجام جهاد النکاح به عراق و سوریه سفر کرده اند.

بر اساس آمار ارائه شده توسط محمد السودانی وزیر حقوق بشر دولت مالکی  بیش از 300 زن عراقی رسما توسط داعش به عنوان کنیز مورد استفاده قرار می گیرند.

دهها زن ایزدی که توسط داعش به اسارت در آمدند مجبور شدند اسلام آورده وسپس به عناصر مختلف گروه داعش در سوریه ورعراق فروخته شدند تا با آنها ازدواج کنند.

گروه داعش تاکنون در مناسبت های مختلف بیش 300 دختر ایزدی را که از عراق ربوده بود به عنوان کنیز به جنگجویان خود هدیه داده است.

دختران وزنان ربوده شده توسط داعش به قیمت های مختلفی بین جنگجویان داعش فروخته می شوند که قیمت هر زن به شرط آنکه مسلمان شده باشد به طور متوسط یک هزار دلار می باشد.

بیش از 1500 زن عراقی که موفق به فرار از دست داعش شده اند اعلام کردند طی مدت اسارت تحت ازار وتجاوزهای مستمر جنسی قرار گرفته اند.

جنگجویان داعش در یک روز بیش از 2 هزار دختر را در موصل ختنه کرده واعلام کردند این دستور باید برای بقیه 4 میلیون دختر وزن ساکن موصل نیز به اجرا در آید.


داعش و کودکان


رسانه های گروهی از اقدام داعش به آموزش نظامی بیش از 50 کودک هفت تا 13 ساله وتشکیل هنگ "نوجوانان عزت" در شهر طبقه در غرب الرقه در سوریه خبر دادند.

بر اساس آخرین آمار اعلام شده بیش از 400 کودک 10 تا 13 ساله وصدها نوجوان زیر 18 سال مجبور به جنگ در صفوف داعش شده اند.

در برخی از مناطق سوریه داعش کودکان زیر 10 سال را مجبور به حمل سلاح وجنگ می کند.

سربریدن افراد در برابر کودکان که تصاویر آن در شبکه اجتماعی موجود است به امری عادی در رویکردهای داعش تبدیل شده است.

شمار قابل توجهی از کودکان که حتی به سن بلوغ هم نرسیده اند به دلایل که داعش انرا مخالفت با شرع ودین اسلام توصیف می کند اعدام شده اند ، تصاویر این اعدام ها هم در شبکه اجتماعی موجود است.



چهارشنبه, 23 مهر 1393 ساعت 12:50





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: آخرین نیوز]
[مشاهده در: www.akharinnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 31]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن