تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 11 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام سجاد (ع):هر كس در هيچ كارى به مردم اميد نبندد و همه كارهاى خود را به خداى عزوجل واگذارد، خداو...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819938448




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

نماینده خبرگان رهبری: ذاکران اهل بیت (ع) سخنان رهبری را استخراج کنند


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: نماینده خبرگان رهبری: ذاکران اهل بیت (ع) سخنان رهبری را استخراج کنند اهواز- ایرنا- نماینده مردم خوزستان درمجلس خبرگان رهبری گفت: ذاکران اهل بیت (ع) بایسته ها ونبایسته های مداحی را از سخنان مقام معظم رهبری استخراج کنند تا این مهم به منشور ذکر اهل بیت تبدیل شود.


به گزارش شامگاه سه شنبه خبرنگار ایرنا، آیت الله شیخ عباس کعبی در آیین استقبال ازپیرغلامان حسینی دربوستان کتابخانه مرکزی اهواز افزود: ذاکران باید درفرهنگ عمومی تاثیرگذار باشند وفرهنگ عمومی را متناسب با اخلاق اهل بیت (ع) دگرگون کنند.
وی اظهارداشت: مداحان باید الگوی رفتاری خودشان راازسیره اهل بیت (ع) بگیرند و به آن توجه کنند.
وی با تاکید براینکه اهمیت شعر اهوازی ها سرآمد جهان است گفت: مداحی ها باید بر پایه اخلاص باشد و حقیقت های کربلا را بیان کند زیرا که خود به خود مردم با بیان این حقیقت ها اشک می ریزند.
کعبی اظهارداشت: کربلا واقعیت، حقیقت وتراژدی ماندگار غمبار انسانی است و اگر ملت ها یک هزارم کربلا را داشتند از آن چه می ساختند.
وی گفت: دراین خصوص اسلام نیاز به اسطوره های خیالی ندارد زیرا که ما نیاز به حقایق داریم چون اسلام برپایه حقیقت وفطرت بنا نهاده شده است.
عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت : اشک خوب است که جاری شود اما اشک جهت دارکه تبدیل به یک برنامه زندگی شود زیرا که اشک به هر قیمت خوب نیست.
وی بااشاره به آیین تجلیل ازپیرغلامان حسینی گفت: درحقیقت امرتجلیل از ذاکران اهل بیت (ع) توسط خداوند صورت می گیرد.
وی بارشادت های رزمندگان اسلام درهشت سال دفاع مقدس گفت: کربلا در خوزستان بار دیگر تکرار شد اما این بارملت ایران لبیک یاحسین را به فرزند زهرا (ص) حضرت امام (ره) گفتند.
وی با قدردانی ازرسانه ها وصدا وسیما به منظور پایه گذاری اینگونه اجلاس ها گفت : هنر ذاکر اهل بیت این است که با اخلاص و با عقلانیت و با لحن خوب و شعر خوب مداحی کند ومحبت انسانی را به مسائل عقلانی پیوند زند.
دوازدهمین اجلاس بین المللی تجلیل ازپیرغلامان حسینی 23 تا 24 مهرماه سال جاری در شهر اهواز برگزار می شود.
فرآهنگ(3)**1933**م.ب1859


22/07/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 44]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن