تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 13 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):هر كس از مكّه بر گردد و تصميم داشته باشد كه سال بعد هم به حجّ برود، بر عمرش افزو...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820539605




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

رای مجلس انگلیس گامی برای جبران اشتباه های این کشوردرقبال فلسطینی هاست


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: کمپین همبستگی با فلسطین: رای مجلس انگلیس گامی برای جبران اشتباه های این کشوردرقبال فلسطینی هاست لندن – "هیو لانگ " رییس کمپین همبستگی با فلسطین در انگلیس از به رسمیت شناخته شدن کشور فلسطین توسط مجلس عوام انگلیس به عنوان گامی مهم برای احقاق عدالت، حقوق و آزادی فلسطینی ها نام برد و گفت: این رای گامی برای جبران اشتباه های تاریخی این کشور در قبال مردم فلسطین است.


وی افزود: رای مجلس عوام در شامگاه دوشنبه اولین گام مهم برای جبران مسوولیت تاریخی انگلیس در ایجاد درد رنج فلسطینی ها و بی خانمانی آنان می باشد.
رییس کمپین همبستگی با فلسطین همچنین تصریح کرد که حاکمیت مردم فلسطین یک حق است و نه یک برگ برنده ای که در جریان مذاکرات بتوان به آن دست یافت.
وی گفت: انگلیس برای به رسمیت شناختن فلسطین نیاز ندارد از اسراییل که ناقض شدید حقوق بشر و نقض حقوق بین الملل است ، اجازه بگیرد .
هیولانگ افزود: اسراییل که به طور غیرقانونی سرزمین فلسطین را تصرف کرده و تحت پوشش مذاکرات اقدام به شهرک سازی کرده ، بیش از 2 هزار فلسطینی در جریان حملات اخیرش به غزه قتل عام کرده است.
رییس کمپین همبستگی با فلسطین عنوان کرد نمایندگان مجلس عوام انگلس درحالی رای به رسمیت شناختن فلسطین دادند که ده ها هزار نفر در پیام های شان به نمایندگان مجلس خواستار صدور این رای شده بودند.
رییس کمپین همبستگی با فلسطین در انگلیس همچنین گفت: به رسمیت شناخته شدن کشور فلسطین توسط پارلمان انگلیس تاثیر بسیار زیادی بر کشورهای اروپایی خواهد داشت.
هیو لانگ با اشاره به تظاهرات گسترده مردم انگلیس علیه حملات ددمنشانه اسراییل به غزه ، افزود: مقامات انگلیسی این مسئله را درک می کنند که باید به افکار عمومی این کشور احترام گذاشته شود بنابراین فشار زیادی بر دولت انگلیس و سیاستمداران این کشور وجود دارد و باید آنان نشان دهند که به سود فلسطینیان عمل می کنند وهمانند سال های گذشته سکوت نمی کنند.
نمایندگان مجلس عوام انگلیس شامگاه دوشنبه پس از چند ساعت بحث و گفت وگو، در یک رای گیری تاریخی هر چند نمادین، کشور فلسطین را به رسمیت شناختند.
نمایندگان مجلس عوام در جریان این مباحثات که بیش از پنج ساعت به طول انجامید، عنوان کردند که شناسایی کشور فلسطین به صورت نمادین اقدام مهمی بوده و در جهت صلح شمرده می شود.
بسیاری از نمایندگان احزاب کارگر، محافظه کار و لیبرال دمکرات در جریان سخنانشان در این نشست، از به رسمیت شناختن دولت فلسطین حمایت کردند.
این درحالی است که سخنگوی دیوید کامرون نخست وزیر انگلیس روز دوشنبه گفته بود حتی اگر نمایندگان مجلس عوام این کشور به لایحه ای که دولت را ملزم می کند، فلسطین را به عنوان یک کشور مستقل به رسمیت بشناسد رای مثبت دهند، سیاست خارجی لندن درقبال فلسطین تغییر نخواهد کرد.
سخنگوی نخست وزیر انگلیس گفت: موضع دولت تغییر نخواهد کرد و رای کامرون و وزیران دولت انگلیس در این مورد ممتنع خواهد بود.
به گفته تحلیلگران که هدف از این رای گیری نمادین نمایندگان مجلس عوام به رغم اینکه احتمالا تغییری در مواضع رسمی انگلیس ایجاد نخواهد کرد، مطرح کردن ضرورت به رسمیت شناختن کشور فلسطین در بالاترین سطح است.
اروپام**4** 1552**5981


22/07/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 34]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن