تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 13 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كس از مرد يا زن مسلمانى غيبت كند، خداوند تا چهل شبانه روز نماز و روزه او را نپذ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820385662




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

اختصاص 10 میلیارد تومان به مناطق روستایی سیستان و بلوچستان


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: اختصاص 10 میلیارد تومان به مناطق روستایی سیستان و بلوچستان تهران - ایرنا - معاون توسعه روستایی و مناطق محروم کشور از اختصاص 10 میلیارد تومان به پروژه های روستایی استان سیستان و بلوچستان خبر داد و گفت: استان های مرزی دیگر نیز هر کدام یک تا دو میلیارد تومان اعتبار دریافت می کنند.


به گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا، «سید ابوالفضل رضوی» امروز سه شنبه در نشست بررسی راهکارهای رسیدگی به وضعیت روستاهای مرزی افزود: این منابع در پروژه هایی که استانداران تشخیص می دهند هزینه خواهد شد و استانداران این پروژه ها را به معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی رییس جمهوری معرفی کنند.
رضوی همچنین با اشاره به دستور اخیر رییس جمهوری در مورد رسیدگی به وضعیت روستاهای مرزی، اظهارداشت: استانداران هم همانند رییس جمهوری توسعه روستایی را جدی بگیرند.
وی تاکید کرد: استانداران در سفرهایی که رییس جمهوری به استان ها دارند برای توسعه روستایی و سرمایه گذاری در آن ها پیشنهاد ارایه کنند.
به گفته وی رییس جمهوری در سفر به استان های لرستان و چهارمحال و بختیاری دیدارهای اختصاصی با عشایر و روستاییان برگزار کرد و استانداران هم باید به این مساله توجه جدی داشته باشند.
معاون توسعه روستایی و مناطق محروم در بخش دیگری از اظهاراتش با بیان این که اصلاح و تکمیل نگاه به روستا در سرلوحه دیدگاه دولت قرار دارد، اضافه کرد: رهبر معظم انقلاب، رییس جمهوری و معاون اول رییس جمهوری، روستا را محل تولید می دانند و این برعکس نگاهی است که روستا را سکونتگاه می دانست.
رضوی تصریح کرد: در چنین تعریفی از روستا، توانمندسازی روستاییان بحث اصلی است و باید مشارکت اقتصادی مردم در روستاها به عنوان بحث عام دیده شود.
وی با بیان این که روستاهای هر استان مسایل خاص خود را دارند، اضافه کرد: هر استانی طبق آیین نامه اجرایی ماده 194، بسته توسعه روستایی خود را تهیه کند و در زمینه هایی همچون آب، راه، گاز، مخابرات و شبکه های صدا و سیما پیشنهادات اعتباری خود را ارایه کنند .
معاون توسعه روستایی و مناطق محروم کشور، خاطر نشان کرد: این آمادگی وجود دارد که این اعتبارات یا به صورت جداگانه یا به صورت ردیف معاونت توسعه روستایی دیده شود و استانداران تا آخر مهرماه فرصت دارند پیشنهادات خود را ارایه کنند.
رضوی همچنین گفت: برنامه پنجم توسعه، سیاستگذاری، برنامه ریزی و راهبری توسعه روستاها را برعهده معاونت توسعه روستایی گذاشته است و بر همین اساس از کلیه دستگاه های اجرایی گزارش عملکرد سال 92 را خواهیم خواست.
وی تصریح کرد: وزارتخانه ها باید اقدامات خود را در این زمینه ارایه کنند و در غیر این صورت گزارش آن را به دولت خواهیم داد.
معاون توسعه روستایی با بیان این که نگاه ما به توسعه، نگاه مبتنی بر توانمندسازی موزون و هماهنگ است، تصریح کرد: فقط به کارهای عمرانی نباید پرداخت هر چند این امر لازم است اما کافی نیست، طبق آمارها 99.9 درصد از روستاهای بالای 20 خانوار دارای برق هستند اما در گازرسانی هنوز این رقم به 40 درصد نرسیده است.
رضوی، پایان اقتصاد و درآمد، تبعیض در خدمات رسانی بین شهر و روستا و حمایت نکردن معنوی و فکری روستاییان توسط مقامات را سه مشکل اساسی پیش روی روستاییان عنوان کرد.
نشست بررسی راهکارهای رسیدگی به وضعیت روستاهای مرزی امروز (سه شنبه) با حضور تعدادی از استانداران و نمایندگان وزارتخانه ها در محل ساختمان کوثر برگزار شد.
سیام**2021**9132**1429


22/07/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 44]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن