تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 12 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):انسان با ايمان نيرومند، نزد خداوند بهتر و محبوب تر است از انسان با ايمان ناتوان...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

خرید تجهیزات دندانپزشکی اقساطی

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1799031103




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

شمار نگاره های اهدایی استاد فرشچیان به موزه آستان قدس رضوی به 15 تابلو رسید


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: شمار نگاره های اهدایی استاد فرشچیان به موزه آستان قدس رضوی به 15 تابلو رسید مشهد - ایرنا - رییس سازمان کتابخانه ها، موزه ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی گفت: با اهدای تابلو معراج اثر استاد "محمود فرشچیان" به موزه آستان قدس شمار تابلوهای اهدایی وی به این موزه به 15 مورد رسید.


"محمدهادی زاهدی" روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: تابلو "معراج" اثر اهدایی استاد فرشچیان به بارگاه ملکوتی حضرت رضا(ع) پس از نمایش یک ساله در مجموعه سعدآباد موزه استاد فرشچیان، در موزه آستان قدس رضوی در معرض نمایش عموم قرار گرفت.
وی گفت: استاد فرشچیان در ایام دهه کرامت پارسال طی مراسمی از این اثر ماندگار خود که معراج پیامبر(ص) را در آن به تصویر کشیده رونمایی و آن را به آستان مبارک حضرت امام رضا(ع) اهدا کرد.
رییس سازمان کتابخانه ها، موزه ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی افزود: استاد فرشچیان این اثر ارزشمند را در ابعاد 80 در 100 و با تکنیک آکریلیک و طی مدت یک سال و چند ماه خلق کرده است.
زاهدی افزود: همزمان با عید سعید غدیر از تابلوی معراج استاد فرشچیان با حضور قائم مقام آستان قدس رضوی طی مراسمی در تالاری به نام این نگارگر در موزه آستان قدس رونمایی شد.
وی شمار تابلوهای اهدایی استاد محمود فرشچیان به موزه آستان قدس رضوی را طی 23 سال گذشته 15 تابلو هنری منحصربفرد عنوان و بیان کرد: نخستین تابلو اهدایی وی با نام "عصر عاشورا" که در سال 1355 توسط استاد خلق شده در سال 1369 به این آستان مقدس اهدا شد.
وی بیان کرد: دومین تابلو اهدایی استاد با نام "پنجمین روز آفرینش" در سال 1352 خلق و در سال 1369 به موزه آستان قدس رضوی واگذار شده است که یکی از نفیسترین و زیباترین تابلوهای این نگارگر برجسته به شمار می رود.
او گفت: سومین تابلو اهدایی به نام "پناه" یا یتیم نوازی امام علی(ع) در سال 1352 خلق و در سال 1371 به آستان قدس رضوی واگذار شد.
وی ادامه داد: تابلوهای دیگری از استاد فرشچیان شامل "خمسه آل طیبه" در سال 1369، "یارب" در سال 1374، "اولین پیام" در سال 1379، "نیایش" در سال 1377، "توسل" در سال 1380، "یک هدیه عشق" در سال 1382، "امتحان سخت، کوثر و ضامن آهو" در سال 1389 و "پرچم دار حق" در سال 1390 به آستان مقدس حضرت رضا(ع) اهدا شده اند.
رییس سازمان کتابخانه ها، موزه ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی افزود: تابلو "ضامن آهو" که به امام رضا(ع) اختصاص دارد نمونه دوم این اثر بوده که استاد فرشچیان آن را نیز به آستان قدس رضوی اهدا کرده است.
وی ادامه داد: تابلو "توسل" نیز به حرم مطهر رضوی اختصاص دارد و در آن چهره استاد فرشچیان در حالی که در مقابل گنبد طلای حرم قرار گرفته و خضوع خود را در مقابل حضرت رضا(ع) نشان می دهد، خلق شده است.
او تابلو "ستایش پروردگار" استاد فرشچیان را یکی از شاهکارهای هنری معاصر عنوان و بیان کرد: این تابلو از آیه شریفه "یُسبِّح لله ما فی السماوات و ما فی الارض" برگرفته شده، در ابعاد 101 در 81 سانتی متر و با تکنیک اکریلیک روی مقوا کار شده و آفرینش آن یک و نیم سال به طول انجامیده است.
زاهدی خاطر نشان کرد: آثار اهدایی استاد فرشچیان به موزه آستان قدس رضوی تا سال 1389 در گنجینه هنرهای تجسمی موزه مرکزی نگهداری می شد و "تالار آثار استاد فرشچیان" در سال 1389 در طبقه همکف گنجینه قرآن و نفایس موزه مرکزی آستان افتتاح شد که هم اینک 15 نگاره از نگاره های اهدایی استاد به آستان در آن به نمایش عموم گذاشته شده است.
7489/660


22/07/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 51]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن