تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 10 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):حق، راه بهشت است و باطل، راه جهنم و بر سر هر راهى دعوت كننده اى است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819535227




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

مدیرکل روابط عمومی آستان مقدس قم: غدیر، حقیقت ولایت را آشکار ساخت


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: مدیرکل روابط عمومی آستان مقدس قم: غدیر، حقیقت ولایت را آشکار ساخت رشت - ایرنا - مدیرکل روابط عمومی و امور بین الملل آستان مقدس قم گفت: یکی از ابعاد پنهان واقعه غدیر علاوه بر نصب علی(ع) بعنوان ولی امر مسلمین، تعیین جایگاه ولایت و حاکمیت اسلامی است که بعد از پیامبر برای اداره جامعه اسلامی و باید مورد توجه امت اسلامی قرار گیرد.


به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت الاسلام روح الله فاطمی نسب یکشنبه شب در اجتماع بزرگ دانش آموزان رضوانشهر که بمناسبت عید امامت و ولایت با شعار تبیین سیره امام هادی(ع) به عنوان سرمشق منتظران حضرت مهدی(عج) گردآمده بودند، با تبریک این ایام خجسته و مبارک افزود: دشمنان اسلام همواره دنبال این موضوع هستند که عیدغدیر را تنها به نام شیعه مطرح کنند این درحالیست که این واقعه مهم تاریخی متعلق به کل جهان اسلام می باشد و مهمترین عامل وحدت مسلمانان است.
وی ضمن برشمردن فضایل واقعه غدیر بیان کرد: روزغدیر بقدری دارای فضیلت می باشد که در روایات اهل بیت علیهم السلام بعنوان عید الله اکبر یاد می شود و وجه مشترک این واقعه مهم بین امت اسلامی، ابراز محبت و دوستی با امیر المومنین علی و اولاد معصومین علیهم السلام ایشان است.
وی ادامه داد: این امر مهم مورد اتفاق فریقین میباشد که باعث وحدت و همدلی مذاهب اسلامی شده لذا دشمن در صدد مخدوش کردن این عامل وحدت است.
فاطمی نسب درخصوص محبت به اهل بیت(ع) بیان کرد: محبت به اهل بیت(ع) موجب وحدت در مناطق کشور بویژه این استان اهل بیتی شده که شیعه و سنی در ایام مرتبط با اهل بیت علیهم السلام دوشادوش یکدیگر از هم سبقت گرفته و در جلسات منسوب به اهل بیت با اعتقاد حاضر می شوند.
وی گفت: یکی از جلوه های واقعه غدیر امروزه اتحاد و انسجام شیعه و سنی در ایران اسلامی است و ارادت و محبتی که نسبت به ساحت ولی امر مسلمین امام خامنه ای دارند و همیشه مردم گوش به فرمان رهبرشان که از سلاله پاک امیرالمومنین علیه السلام می باشد، هستند.
گزارش دیگری از خبرنگار ایرنا در رضوانشهر حاکی از سخنرانی مدیرکل روابط عمومی و امور بین الملل آستان مقدس قم در جمع مردم این شهرستان است.
حجت الاسلام والمسلمین روح الله فاطمی نسب در جمع مردم رضوانشهر و در مسجدجامع این شهر افزود: غدیر، واقعه بسیار مهم و عظیمی است که در تاریخ اسلام شکل گرفت و هیچ قدرتی قادر به کتمان این حقیقت نیست.
وی افزود: تلاش دشمنان برای کم فروغ کردن غدیر تاکنون به جایی نرسیده و جایگاه رفیع وصل مسلمانان و ارادتمندان به اهل بیت(ع) می باشد.
وی ضمن اشاره به سفارش نبی مکرم اسلام درخصوص محبت به اهل بیت(ع) بیان کرد: از مهمترین سفارشات پیامبرخدا، احترام به اهل بیت ایشان است و امروز نیز تأکید رهبرمعظم انقلاب اسلامی و فتوای تاریخی ایشان درخصوص ممنوعیت هرگونه بی احترامی به باورهای اهل سنت، وهابیت و دشمنان اسلام را به زانو درآورده است.
این عضو فرهنگی حرم مطهرحضرت فاطمه معصومه(س) درخصوص فلسفه امامت گفت: مهمترین فایده امام در جامعه این است که انسان هیچ زمانی بی سرپرست و یتیم نمی ماند و امروز وجود نازنین رهبری معظم انقلاب نیز موجب آرامش در جامعه است که برکات آن امنیت در جامعه نهادینه شده است.
حجت الاسلام والمسلمین روح الله فاطمی نسب مدیرکل روابط عمومی و امور بین الملل آستان مقدس قم همچنین روز گذشته (یکشنبه) دیداری با امام جمعه شهرستان رضوانشهر داشت. وی همچنین در جمع طلاب حوزه علیمه خواهران فاطمه الزهرا این شهرستان نیز پیرامون غدیر سخنانی کرد.
شهرستان رضوانشهر با حدود 80 هزار نفر جمعیت در 70 کیلومتری غرب مرکز استان گیلان واقع است.ک/2
7293 / 695


21/07/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 60]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن