تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 13 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):خانه هاى عنكبوتى كه در اتاق هاى شماست، لانه شياطين است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820599838




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

غدير، اعلام ولايت‌الهي در صحنه حيات اجتماعي است


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۲۰ مهر ۱۳۹۳ (۱۹:۳۳ب.ظ)
غدير، اعلام ولايت‌الهي در صحنه حيات اجتماعي است نماينده مقام‌ معظم‌رهبري در اتحاديه انجمن‌هاي اسلامي دانش‌آموزان گفت: غدير اعلام ولايت‌الهي در صحنه حيات اجتماعي است و پيام اصلي حادثه بزرگ غديرخم، ولايت‌مداري و تحقق اهداف‌الهي درجامعه است.
به گزارش خبرگزاري موج، حجت الاسلام و المسلمين حاج‌علي‌اکبري نماينده مقام‌معظم‌رهبري در اتحاديه انجمن‌هاي اسلامي دانش‌آموزان ، ضمن گراميداشت دهه ولايت، در آستانه عيد سعيد غديرخم با بيان اين‌که « غدير اعلام ولايت‌الهي در صحنه حيات اجتماعي است» افزود: عيد غدير، عيد ولايت، رهبري، انسانيت، اکمال دين واتمام نعمت الهي بوده و از اعياد بزرگ اسلامي به شمار رفته و مختص سادات نيست بلکه اين عيد بزرگ متعلق به همه بشريت و تمام انسان‌ها است.
وي در ادامه افزود: غديرکاشت بذر ولايت در جان‌ها و نورافشاني خورشيد به تمامي انسانهاست. در عرصه غدير حقيقت ولايت در متن دين تعبيه گرديده و آن را تبديل به دين کاملي نمود که تبيين و تفسير، تحليل و تأويل آن را صاحبان مقام ولايت بر عهده گرفتند و اساساً دين بدون چنين اتفاقي ابتر باقي مي‌ماند.
نماينده مقام‌معظم‌رهبري در اتحاديه انجمن‌هاي اسلامي دانش‌آموزان خاطرنشان کرد: پيام غدير ناظر به قلب جامعه بشري است و پيام غدير علاوه بر برانگيختن محبت‌ها و فضائل اميرالمومنين و اخوت و برادري داراي نقطه‌ کانوني است و آن هم اعلام ولايت الهي درصحنه حيات اجتماعي است.
حاج‌علي‌اکبري، ولايت‌مداري را مهم‌ترين درس غديرخم برشمرد و افزود: جامعه‌ اسلامي که بر پايه ولايت‌مداري حرکت کند هيچ گاه متحمل شکست نمي‌شود؛ زيرا از وحدت و انسجام خاصي برخوردار مي‌شود، پس وحدت و برادري درس ديگري از واقعه غدير است.
نماينده مقام‌معظم‌رهبري در اتحاديه انجمن‌هاي اسلامي دانش‌آموزان اظهار کرد: اگر غدير و اهداف آن به خوبي تبيين شود و عمق واقعه غدير را درک کنيم از بسياري از تندروي‌ها و کندروي‌ها فاصله مي‌گيريم و معارف ناب اهل بيت(ع) درجامعه توسعه مي‌يابد.
حاج‌علي‌اکبري گفت: تحقق ولايت الهي آرمان و آرزوي همه بشريت است که با ظهور حضرت حجت(عج) اين آرمان تحقق مي‌يابد.
وي در پايان خاطرنشان کرد: جامعه ما در اين دوران شهد ولايت علوي را چشيده است و جامعه آماده مي‌شود براي روزي بسيار بزرگ که با ظهورش آرمان‌ها و ولايت‌الهي محقق خواهد شد و اميدواريم که اين روز بزرگ نزديک باشد.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 42]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن