تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 8 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):خدا داناست به هر رازى كه مردم در دل نهان داشته اند، و به نجواى آهسته رازگويان و به هر...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1813094065




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

برومند: سهم کودکان در تولیدات فرهنگی نادیده گرفته می شود


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: برومند: سهم کودکان در تولیدات فرهنگی نادیده گرفته می شود نوشهر - ایرنا - کارگردان فیلم سینمایی «شهر موش ها 2» با اشاره به تاثیر تولیدات فرهنگی در روح و روان کودکان و نوجوانان گفت: سهم کودک و نوجوان در تولیدات محصولات فرهنگی نادیده گرفته می شود.


مرضیه برومند در حاشیه بازدید از مسابقه نقاشی کودکان کلاردشت با موضوع شهر موش ها در گفت و گو با ایرنا افزود: در تولیدات محصولات فرهنگی در جامعه با سهل انگاری و بی دقتی مواجهیم که علاوه بر پایین بودن اختصاص اعتبارات، کارها با مطالعات کم و به دور از کار کارشناسی انجام می گیرد.
برومند گفت: به بهانه جشنواره کودک هر سال چندین فیلم برای کوکان و نوجوانان ساخته می شود ولی سینماداران به دلیل مسایل اقتصادی از اکران آنها استقبال نمی کنند.
وی افزود: سهم هنر و فرهنگ در آموزش و پرورش نیز نادیده گرفته می شود و امروز ما شاهد کم توجهی به درس ادبیات و انشاء در مدارس هستیم.
برومند با مقایسه وضعیت سینما کودک کشور با کشورهای همسایه گفت: سینمای کودک از سالیان دور در ایران فعال بود و در دهه های 60 و 70 فیلم های خوبی هم در این زمینه ساخته شد، اما امروز شرایط به گونه ای تغییر یافته که این وضعیت کمرنگ شده است و کارهای ارایه شده راضی کننده نیست.
وی ابراز امیدواری کرد، شرایط به نحوی تغییر یابد تا از ظرفیت های درخشان جوانان مستعد در زمینه های کارگردانی و دیگر بخش های بهره لازم برده شود.
کارگردان فیلم سینمایی «شهر موش ها 2» گفت: در کشورهای دیگر فیلم های زیادی برای کودک و نوجوان ساخته و نمایش داده می شود تا بچه ها با تجربه منحصر به فرد در کنار هم قرار بگیرند و به یکدیگر نزدیک شوند و حتی در باره فیلمی که دیدند به گفت و گو بپردازند.
وی افزود: در مناطق محروم و فاقد سینما با توجه به امکانات جدید دیجیتالی باید از ظرفیت مدارس و کتابخانه ها بهره برد تا فیلم های ویژه کودکان و نوجوانان اکران شود.
برومند همچنین ساخت «شهر موش ها 2» را کاری دشوار توصیف کرد و گفت: در این فیلم سعی شده با ایجاد فضایی متفاوت علاوه بر ایجاد شادی و نشاط در بین کودکان، نکات آموزشی نیز به آنها منتقل شود.
این کارگردان سینمایی خاطر نشان کرد: همه دست اندرکاران این فیلم با عشق و تمامی توان به تولید آن که فقط با حمایت بخش خصوصی صورت گرفت، کمک کردند.
فیلم «شهر موش ها 2» همزمان با عید سعید غدیر خم و هفته کودک با حضور مرضیه برومند (کارگردان)،منیژه حکمت(تهیه کننده) و سایر عوامل و هنرمندان فیلم برای کودکان کلاردشت در غرب مازندران اکران شد.
در حاشیه اکران این اثر سینمایی مسابقه نقاشی با همین موضوع برگزار شد که از بین 500 نقاشی به 12 نقاشی برگزیده کودکان با داوری برومند و سایر هنرمندان حاضر جوایزی اهدا شد.
1295/1535/1654/ 2025


22/07/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 30]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سینما و تلویزیون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن